Symfysemål

Håper det ordner seg for deg! Mini ble målt idag (33+2) til å ligge 8% under da jeg skulle sjekke plassering av morkaken. Hun sa at det gikk helt fint og at jeg ikke trengte videre vekstkontroll (estimert til 3300 gram ved fødsel). Så rart at tilbakemeldingene vi har fått er så forskjellig!
Tusen takk! Jeg spiser mer proteiner enn jeg har lyst og behov for med tanke at babyen tar mer næring, så håper jeg at den vokser mer nå! Min veier ca. 2300 nå. Legen sa at det kan være enten genetisk eller at det er noen problemer med inntak av næring fra livmoren. Jeg selv veide 3300g ved termin og storebroren min 2800g.
Ja, kjemperart med forskjellige tilbakemeldinger! Da babyen lå på -7% sa den samme legen at det er helt i orden, at babyen liten og at det blir lettere for meg å føde. Nå begynner jeg å mistenke at legen kanskje så noe galt og har ikke sagt...
 
Har opplevd at det varierer veldig med målingene, og hvem som måler - det siste var det en lege som fortalte meg. Sf-målene mine har alltid vært midt på streken og såkalt «helt perfekt». Var på ultralyd pga lite aktivitet i mai, da fikk jeg beskjed om å komme tilbake på en vekstkontroll om 3 uker fordi mini var for liten. Vekstavvik på 10%. 18. Juni var jeg på ny kontroll og nå ligger han 11% over. :wacky:

Var veldig stressa først og redd, men ble så forvirret når det er forskjellig fra hver gang. Så har slått meg til ro at jeg kjenner liv hver dag, hjertelyden hans er perfekt og at det er nok forstervann og at morkaken ser bra ut på ultralyd. Så blir det spennende å se hvor stor han er når han kommer ;).
 
Back
Topp