Symfysemål

Lillenr3

Blir kjent med forumet
Var hos jordmor idag. Og da målte hun at symfysemålet er likt nå som for en mnd siden. Hun virker bekymret og kjente på magen og sa at babyen virket liten. Vi skulle ta en ny kontroll om en uke til og sjekke igjen. Men nå er jeg kjempebekymret for at stakar babyen ikke får det den trenger [emoji20] hun var også veldig nøye på at jeg måtte kjenne godt etter bevegelsene.
Noen andre som har opplevd det samme?
Er uke 32. Siste måling var i uke 28.
 
Var hos jordmor idag. Og da målte hun at symfysemålet er likt nå som for en mnd siden. Hun virker bekymret og kjente på magen og sa at babyen virket liten. Vi skulle ta en ny kontroll om en uke til og sjekke igjen. Men nå er jeg kjempebekymret for at stakar babyen ikke får det den trenger [emoji20] hun var også veldig nøye på at jeg måtte kjenne godt etter bevegelsene.
Noen andre som har opplevd det samme?
Er uke 32. Siste måling var i uke 28.

Hei du!

Forstår deg sååå godt.. opplevde det samme for noen uker siden! + at da jeg kom til fastlegen, målte han symfysemålet til enda mindre enn jordmor! Og jeg syntes selvsagt det var altfor lite liv... jaget meg selv opp!

Da jeg kom på UL etter en uke var alt bra. Deretter ringte jeg jordmor for å få en ny måling av symfysemålet... da hadde det gått 2 uker ca... og da hadde jeg gått opp 2cm igjen.. lå da helt på snittet igjen...

Masse bekymringer uten grunn.., men bedre føre var...

Krysser fingre for at du får de samme beskjedene etterhvert [emoji8][emoji173]️
 
Hei du!

Forstår deg sååå godt.. opplevde det samme for noen uker siden! + at da jeg kom til fastlegen, målte han symfysemålet til enda mindre enn jordmor! Og jeg syntes selvsagt det var altfor lite liv... jaget meg selv opp!

Da jeg kom på UL etter en uke var alt bra. Deretter ringte jeg jordmor for å få en ny måling av symfysemålet... da hadde det gått 2 uker ca... og da hadde jeg gått opp 2cm igjen.. lå da helt på snittet igjen...

Masse bekymringer uten grunn.., men bedre føre var...

Krysser fingre for at du får de samme beskjedene etterhvert [emoji8][emoji173]️

Min jordmor sa at leiet til baby spiller inn på hvordan livmoren strekker seg og symfysemålet kan da være misvisende!
 
Litt lavf sf mål selv denne uken på kontroll uke 31+1 ble henvist ul. Var på ul idag. Alt bra m baby. Fin vekstestimering. Prøv å ikke bekymre deg så mye, lettere sagt enn gjort.:p Jordmor som tok ul på meg sa at babyen lå godt nede med hode nå, noe som gjorde sf mål litt mindre enn gjennomsnittet.
 
Jeg opplevde dette på slutten av forrige svangerskap (uke etter uke 34). Hvis jeg var deg ville jeg insistert på å få en ultralyd. Om ikke annet så de har noe å sammenligne med seinere hvis det vedvarer.

Ps: det viste seg at jenta mi slutta å vokse og var lita da hu ble født, men alt gikk helt fint! :)
 
Ville bedt om en ul for å se at den lille har det bra.. Er ikke noe særlig for hverken mor eller baby at du stresser og er bekymret, tenker jeg?:) Sender deg en god klem:)
 
Takk for svar [emoji5] tenker jeg ber om vekstkontroll da jeg er hos jordmor neste torsdag igjen, hvis ikke hun sender meg avgårde selv. Best å være på den sikre siden [emoji119]
 
Hvor lang tid har det tatt fra henvisning har blitt sendt til dere har fått time til vekstestimering pga avvik i symfysemålet?
 
Hvor lang tid har det tatt fra henvisning har blitt sendt til dere har fått time til vekstestimering pga avvik i symfysemålet?

Da jeg hadde avvik på symfysemålet med eldstemann (9 år siden), ble jeg sendt rett fra jordmor til sykehuset. Hun ringte sykehuset da jeg var hos henne og sa at jeg måtte inn til sjekk. Men det var jo bare i det tilfelle, kan vel variere litt hva de gjør [emoji4]
 
De lar det ofte få en uke.. jordmora sa til meg at hvis jeg ikke hadde hatt timen til ul på sykehuset uken etter ville hun hatt meg inn igjen etter 1 uke...
 
Sniker fra desember.

Jeg var litt lenger på vei enn deg men SF-målet mitt stagnerte også. Jeg var tilbake på kontroll uken etter i stedet for etter to uker og det stod fremdeles stille så jeg ble sendt på UL på sykehuset. Jeg var selvfølgelig kjempebekymret men babyen ble estimert til å være på snittet og vokste som hun skulle :)
 
Hvor lang tid har det tatt fra henvisning har blitt sendt til dere har fått time til vekstestimering pga avvik i symfysemålet?

Her ringte JM direkte til sykehuset mens jeg var der og jeg fikk time på Ø-hjelp neste morgen.
 
Ser at dere begge opplevde SF-mål som stagnerte, så jeg må sikkert vente lenger siden SF-målet «bare» er veldig høyt. Er sikkert ikke noe kritisk.

Mitt SF måler også høyt. Jeg er på vei ut av skyggefeltet!
Men JM mente det kunne være at det er mitt 3 svangerskap. Så jeg må vente til neste kontroll som ble 5uker istedenfor 4uker til pga påsken.
Noenandresom har kjennskap til høy måling?
 
Mitt SF måler også høyt. Jeg er på vei ut av skyggefeltet!
Men JM mente det kunne være at det er mitt 3 svangerskap. Så jeg må vente til neste kontroll som ble 5uker istedenfor 4uker til pga påsken.
Noenandresom har kjennskap til høy måling?

Jeg ligger ganske langt over skyggefeltet.. Har ikke barn fra før, mistet en gang i uke 9 (så det har ikke noe å si). Hadde jeg fulgt den røde streken hadde jeg vært i uke 37 med mitt mål, men jeg var 28+0 når hun målte.
 
Jeg er laaangt over både denne gang og sist graviditet. Hadde og skal ha vekstkontroller i uke 32, 36 (og sannsynligvis ved termin). Men ble henvist allerede i uke 24 sist gang på grunn av høy vekt og fikk time til første vekstkontroll denne gang allerede på oul, på grunn av vekt og komplikasjoner jeg hadde sist fødsel. Da sjekker dei størrelse på baby og om du kanskje har mye fostervann og slikt siden stort sf mål.
 
Mitt SF måler også høyt. Jeg er på vei ut av skyggefeltet!
Men JM mente det kunne være at det er mitt 3 svangerskap. Så jeg må vente til neste kontroll som ble 5uker istedenfor 4uker til pga påsken.
Noenandresom har kjennskap til høy måling?

Ser at dere begge opplevde SF-mål som stagnerte, så jeg må sikkert vente lenger siden SF-målet «bare» er veldig høyt. Er sikkert ikke noe kritisk.
Glemte å tagge inblegga deres. Men har svart litt ut fra min erfaring om høyt sf mål [emoji4]
 
Var hos jordmor idag. Og da målte hun at symfysemålet er likt nå som for en mnd siden. Hun virker bekymret og kjente på magen og sa at babyen virket liten. Vi skulle ta en ny kontroll om en uke til og sjekke igjen. Men nå er jeg kjempebekymret for at stakar babyen ikke får det den trenger [emoji20] hun var også veldig nøye på at jeg måtte kjenne godt etter bevegelsene.
Noen andre som har opplevd det samme?
Er uke 32. Siste måling var i uke 28.
Ring føden og du får ul [emoji4]
 
Back
Topp