Symfysemål

Ja magemålene var 28-29 så hun skrev 28, ja først tok jeg urin prøve med utslag på en del sukker, så tok hun målene å da ville hun ha en test siden målene også hadde hoppet over det grønne iforhold til sist

Får håpe det ikke er noe, jeg vet ikke stort om diabetes. Håper på det beste :-) de vet så mye om slikt nå så :-)

Får håpe det ikke er sv.dia. Lykke til i morgen. Drikk ett glass vann før du begynner, så får du litt i magen i tillegg til glukosen. Jeg tenkte jeg skulle spare det vannglasset til de to timene jeg måtte vente, men da fikk jeg ikke lov mer. Ble litt lei meg da hehe. Det kan jo endre seg igjen til neste gang det med symfysemålet ditt, men er jo selvfølgelig bra at de kontrollerer også :)

Det er to forskjellige som har målt meg. Vet at livmoren min er høyere på høyre side enn på venstre. Hun første målte på venstre side og hun andre på høyre. Da blir det jo ikke likt.. På første måling var jeg midt på den røde streken og på den andre var jeg noen mm over.

Det er to forskjellige som har målt meg. Vet at livmoren min er høyere på høyre side enn på venstre. Hun første målte på venstre side og hun andre på høyre. Da blir det jo ikke likt.. På første måling var jeg midt på den røde streken og på den andre var jeg noen mm over.

Jeg ble målt på midten av begge, har vert 2 som har målt meg også :-)

Tror det samme hadde skjedd med hvis jeg ikke ble målt på midten, for jeg kan se at min høyre side er større enn venstre når jeg ser med på magen, den er litt skjev :-P

Her målte hun to ganger for å dobbelt sjekke, jeg målte faktisk magen hjemme selv forje uke å fikk samme svar som jm så det var litt gøyt da at jeg hadde klart det ☺️Hehe

ligger nesten over det grønne feltet.. lille gjorde ett kjempehopp på 3 uker! var på 3D ul og da var han +4.. men ellers ser alt greit ut.. blir spennende å se på neste kontroll :p

Her lå han 10% over igjennomsnittet på il for 3 uker siden så regner med han vil være mellom 3,7 eller 4,1 ved fødsel:) bare rein tipping ☺️

Ligger over gjennomsnittet! :p
Kom ikke som et sjokk akkurat, har gjort det hver gang -får visst kun store babyer jeg ;p

Ligger over gjennomsnittet! :p
Kom ikke som et sjokk akkurat, har gjort det hver gang -får visst kun store babyer jeg ;p
Hvor store babyer har du pleid å få da? :)

Hvor store babyer har du pleid å få da? :)

Eldste var 4506gr og 55cm :p
De to yngste er født prematurt, men var store i forhold til ukene de ble født i.
Mellomste er født i uke 35 og var 2823gr og 47cm (ville vært ca3800-4000gr ved termin)
Yngste er født i uke 30 og var 1656gr og 42cm (ville vært 3700-3900 ved termin)

Hehe ja da er de litt store :) men det er bedre det, enn når de er så små at man nesten blir redd for å ta i de i tilfelle de får vondt.

Her ble symfysemålet 27,5 cm ved 28+6 og 26 cm ved 29+3 o.O Det ble målt av to forskjellige.

Hehe ja da er de litt store :) men det er bedre det, enn når de er så små at man nesten blir redd for å ta i de i tilfelle de får vondt.

Jepp, det er helt sant
Men de skal jo ut også! :p
Jeg blir mest sannsynlig satt i gang i uke 36/37 om jeg kommer så langt.
Var på kontroll i uke 22 og da var snuppa +8%, skal på ny kontroll i morgen -er spent på hvordan hun ligger an nå.

Jeg har ligget over den grønne streken hele veien. Skal på glukosebelasningstest i mars. Var på ul i uke 26+4 og da var det +9% på vekstavik. Så spent på str ved fødsel

Jepp, det er helt sant
Men de skal jo ut også! :p
Jeg blir mest sannsynlig satt i gang i uke 36/37 om jeg kommer så langt.
Var på kontroll i uke 22 og da var snuppa +8%, skal på ny kontroll i morgen -er spent på hvordan hun ligger an nå.
Ja de skal jo ut også :) har du blitt satt i gang pga det tidligere også? Eller har de kommet tidligere av seg selv? Noen spesiell grunn til at de blir store?

Ja de skal jo ut også :) har du blitt satt i gang pga det tidligere også? Eller har de kommet tidligere av seg selv? Noen spesiell grunn til at de blir store?

Nei det har jeg ikke. Skulle egentlig ha planlagt ks med de to yngste, men de kom av seg selv. De setter ikke i gang så tidlig, de må være over prematur grensa (altså over 36 uker). Nå setter de meg heller i gang i uke 36/37 i stedenfor et planlagt ks i uke 38
De aner ikke hvorfor de blir så store. Sist tok jeg glukosetesten og den var negativ -så det er vel bare gener?
Jeg er også født 4-5uker prematur og var 3020gr :p

Back
Topp