24+1 og 22 cm. Det er straks 3 uker siden, så gleder meg litt til 29 hvor det blir ny kontroll.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har symfysemål noe sammenheng med størrelsen på magen? Altså hvor mye den buler ut, eller kan man ha stor mage og lite (eller normalt) symfysemål?
Er nok ingen direkte sammenheng, så vidt jeg vet. Kanskje jordmor har et godt svar på det? SF-målet påvirkes bl.a. av mors vektoppgang, hvor dypt ned i bekkenet babyen ligger (hvis du ser på kurven ser du at de flater ut mot slutten fordi magen synker og babyen legger seg godt ned i bekkenet, klar for fødsel) og av mengden fostervann. Som forøvrig er størst mellom uke 28 og 34, og deretter synker litt og litt mot termin, og raskere etter termindato (som sikkert også er en grunn til at kurven flater ut mot slutten av svangetskapet).Har symfysemål noe sammenheng med størrelsen på magen? Altså hvor mye den buler ut, eller kan man ha stor mage og lite (eller normalt) symfysemål?
Er nok ingen direkte sammenheng, så vidt jeg vet. Kanskje jordmor har et godt svar på det? SF-målet påvirkes bl.a. av mors vektoppgang, hvor dypt ned i bekkenet babyen ligger (hvis du ser på kurven ser du at de flater ut mot slutten fordi magen synker og babyen legger seg godt ned i bekkenet, klar for fødsel) og av mengden fostervann. Som forøvrig er størst mellom uke 28 og 34, og deretter synker litt og litt mot termin, og raskere etter termindato (som sikkert også er en grunn til at kurven flater ut mot slutten av svangetskapet).
Jo jeg er ganske sikker på at det er det samme.Er ikke symfemålet det sammen som og måle livmora da? Er det jeg har forstått at jordmor måler iallefall
Jo jeg er ganske sikker på at det er det samme.