Sykt barn-dag

Vi har delt ganske likt. Han har vært mye borte med jobb, og da har jeg tatt det. Og periodene han har vært hjemme har han så klart tatt det. Han har og kommet hjem fra jobb pga sykdom. Mamma har og tatt en del.. hadde mye sykdom første 1,5 år i bhg :rolleyes:
Det har ikke vært noe problem ifht jobb.
 
Stort sett meg, jeg kan ofte tilpasse arbeidet slik at det som må gjøres på jobb kan jeg gjøre etter at gubben er ferdig om det må gjøres den dagen. De gangene jeg ikke har mulighet til å være hjemme vet gubben på forhånd at han må være hjemme om ungene blir sjuke. Det er ca hele januar og noen dager ellers i året. Nå er eldste 5,5 år, og han hat vært hjemme med sykt barn 3 dager i løpet av de årene, så jeg syns ikke han lider noen nød akkurat ;)
 
Deler på det, men det har vært mer jeg enn han som har vært hjemme. Mer tilfeldigheter som har avgjort det egentlig. Registrerer fraværet i HR-portal på nett første dag tilbake på jobb. De er stort sett «korrekte» og godtar fravær ja :)
 
Her tar mannen alt om de er syke før han drar på jobb, jeg har mye eget fravær og siden jobben tar ALT fravær som dårlig fravær så må det bli slik.
Er så mange ganger jeg har hatt vondt inni meg for barna er syke og jeg ønsker bare å være hjemme. Litt hønemor er jeg..
 
Og jeg registrerer ikke mitt fravær på jobb, annet enn å legge inn en kommentar på vaktlista for å kunne forsvare for høyt timeforbruk i forhold til budsjett om jeg må sette på en ekstra vakt.

Mine ansatte må fylle ut egenmelding og evt krysse av for sykt barn første dagen de er tilbake. De skal ringe meg om de ikke kommer. Jeg sender ut fellesmail, og må ringe mine ansatte for å orientere dem om jeg er borte.
 
Nei ikke nå lenger men vi har vært hjemme fram til nyttår i fjor.
Dvs om noen Må være hjemme nå blir det mannen.
Jeg må bare spørre, for husker ikke i farta.
Er det tilogmed året de er 12 man har sykt-barn? Eller frem til året de er 12?
 
Vi har byttet på det.. Noen ganger mest han... Jeg jobber i barnehage selv, og noen dager passer dårlig å være hjemme..
 
Har forresten jobbet to steder etter at jeg fikk barn og aldri surmuling over sykt barn! Får alltid en god bedring og at de spør hvordan det går :)
 
Vi ser an hvem det passer desidert dårligst for. For det passer jo egentlig aldri. Sjeldent jeg får vikar så ting må utsettes og det går ikke alltid. Og sambo har alltid for få på jobb i utgangspunktet.

Om det ikke er så alvorlig sykdom og vi jobber med få timer overlapp så prøver vi gjerne å få litt hjelp av besteforeldrene, men de klarer ikke 7-8-9timer med syk unge heller

Ringer inn og de må jo bare akseptere det, sender så inn sykt barn egenmelding.
 
Annenhver dag som regel. Jeg har vel brukt 9 dager i år og han 8 så dagene blir fort brukt opp
 
Vi har hatt en dag så langt. Og da var jeg hjemme siden hun bare tok til seg pupp. Men vi er veldig enige om at han tar mest dager med dem hjemme siden jeg jobber medlever turnus noe som gjør at det er vanskeligere for meg å ta fri. Men jeg tar seff sykedager hjemme dersom fraværet er mer enn en dag. Da deler vi 50/50
 
Her tar vi 50/50. Annet enn når jeg var gravid og for dårlig til å ta meg av eldste, da tok mannen alt. Sender bare melding til jobben om at vi er hjemme med sykt barn og fører det inn i timeføringssystemet når vi er tilbake på jobb. Aldri opplevd noe annet enn at de ønsker barnet god bedring.
 
Det er jeg som er hjemme med syke barn. De er omtrent aldri syke lenger så har ikke mange dagene ila året. Ringer inn å gir beskjed, ordner bemanning for meg selv og skriver egenmelding sykt barn når jeg er tilbake.
 
Back
Topp