Sykt barn-dag

Blessed_palms

En gang må være den første...
*MIA*
VIP
Himmelbarn
Febbisbebbis'18
Hvem er hjemme på sykt barn-dager? Her er det mest meg, særlig de første leveårene.

Hvordan registrerer dere fraværet? Og blir det respektert når dere gir beskjed om sykt barn på jobb?
 
Deler på. Like mye han som meg.
 
Deler på :)
Jeg ringer og sier at "navn på barnet" er sykt, og jeg må være hjemme. Så fyller jeg ut egenmelding og krysser av for sykt barn når jeg skal på jobb neste gang :)
 
Det har vært fifty fifty egentlig, avhenger mest av hvem det passer for på jobb. Mannen får stort sett vikar ihvertfall om han rekker å varsle, mens jeg har endel møter etc som evt må utsettes, så i flere perioder har han hatt mest. Når mini var under 2 år og vi ammet mye enda tok jeg gjerne første dagen når han var sykest og spiste dårlig. Også jobbet jeg nærmest slik at lettest kunne hente da, men det har blitt motsatt nå
 
Vi bytter på. Veldig upopulært i jobben min da det blir mer på de andre da. Og vi har litt for mye å gjøre i utgangspunktet.
 
Vi bytter på, alt etter hvem det passer best for den aktuelle dagen. Strekker fraværet seg over flere dager er vi stort sett hjemme annenhver dag.

Fravær ringes inn og den som tar imot beskjeden fyller inn på skjema som signeres når jeg er tilbake på jobb.

Har aldri opplevd noe negativt ift fravær. Jeg jobber i bhg, så der ser vi jo hvor viktig det er at syke barn får være hjemme.
 
Vi har jo bare 10 dager hver på 2 barn, og de blir raskt brukt opp. Begge bruker like mange, som regel annenhver gang/dag.
 
Lenge siden vi har hatt syke barn nå.

Jeg har pleid å ta første dag, hvis sykdommen dukker opp i løpet av natta eller vi merker det da vi våkner, da samboer drar før vi står opp.
Og han må da ha inn en vikar, og vikaren må få undervisningsopplegg, så er lettest at jeg tar første dag.

Han tar da neste dag, og så tar vi annenhver dag hvis det er over flere dager.
 
Den det passer minst dårlig for. Vi deler på. Mine foreldre tar også gladelig noen dager så lenge det ikke dreier seg om omgangssyke, da blir mamma så dårlig, lenge. Hun har nedsatt immunforsvar.

Med de store ungene tar gjerne mannen bare hjemmekontor, er det minstemor kreves mer oppfølging
 
Han har dem såklart i friperiodene, men jeg må være hjemme med dem når han er ute. (Offshore) Her er jobben forståelsesfulle :) Registerer fraværet på nett.
 
Kan en bruke «sykt-barn» på så store barn som din? Mener å huske jeg måtte klare meg alene, men var ikke verre enn omgangssyke og forkjølelse da.
Nei ikke nå lenger men vi har vært hjemme fram til nyttår i fjor.
Dvs om noen Må være hjemme nå blir det mannen.
 
Ser på kalenderne vår og ser hvem som har tid.
Hittil i år ha de bare klart å være syke mens jeg har vært på reise så jeg har ikke brukt noen dager.
Dersom jeg sender melding om at jeg med beskjed om at jeg må være hjemme med sykt barn får jeg alltid en hyggelig e-post fra sjefen som ønsker barnet god bedring
 
Vi har byttet, gjerne annenhver dag.
Har vært noen ganger på slutten av sykdomsperiode (siste dag av 48 timer etter oppkast/ hjemme en ekstra dag etter feber) at han har vært hos besteforeldre
 
Vi bytter på det. Noen ganger har vi halve dager hver pga møter og diverse på jobb.
Sjefen sier alltid god bedring til lille når jeg gir beskjed, og jeg registrerer i timeføringsprogrammet når jeg er tilbake på jobb.
 
Jeg hadde 20 sykt barn dager alene frem til sambo og jeg fikk felles barn for ett år siden. Så jeg har hatt mange sykt barn dager oppigjennom.. fremover må vi bytte på :)
 
Vi bytter på:) jeg tar de selvfølgelig i friukene mine
 
Jeg er har tatt omtrent alle med eldste, og nå bor faren for langt unna til at det kan deles på. Men har hatt en del hjelp av bestemoren og farmoren opp gjennom åra, sånn på slutten av sykdomsperioden.
 
Back
Topp