Sykmeldt

Asnnie

Asnnie
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Augustlykke 2015
Da har jeg krøpet til korset og blitt sykmeldt :-( alt for høyt blodtrykk, sterke kynnere/tidlige rier og generelt en veldig stressa kropp. Dette pga veldig(VELDIG) mye å gjøre på jobben samtidig som jeg har mye annet å tenke på og planlegge privat så har rett og slett blitt for mye. Legen synes jeg hadde gått for lenge med plagene og sykemelding med en gang! Skal se noen uker om det blir bedre uten jobben, og da prøve å begynne igjen med ikke fulltid! Jeg er en veldig stresstolerant person som elsker å ha mye å gjøre, men kroppen reagerer annerledes når man er gravid, og jeg ser at jeg rett og slett har viktigere ting å prioritere!

Forstår deg godt! Godt du har ein lege som høyrer og tek slikt på alvor. Viktig å lytte til kroppen når ein er gravid! Det er nok litt rart å skulle roe ned når ein er vant til at det er full rulle heile tida, men ein skal jo forberede kroppen og det mentale på det som skal skje også :)

Min lege har også bedt meg roe tempo, og har prøvd så godt eg kan. Men kan ikkje sjukemelde meg frå praksis/studier, to hestar og barn heime..så håper på betre tider no når praksis endelig er over. Mykje vonde kynnarar/menssmerter og hjertebank her. Ikkje berre berre å produsere mennesker!

Så bra at du har blitt sykemeldt! ☺
Det er lurt å lytte til kroppen
Jeg har vært sykemeldt siden dag 1 og har hatt dårlig samvittighet for det og vært redd for at legen ikke skulle syntes jeg skulle være det. I dag var jeg hos jordmor som sa at det var veldig bra jeg var sykemeldt med tanke på plagene jeg har og at jeg har et risikosvangerskap!
Dette var godt å høre fra henne så nå slapper jeg litt mer av. Hun sa "du skal ikke gå å ha dårlig samvittighet for jobben!! Tenk på babyen og deg selv!! "☺

Forstår deg godt! Godt du har ein lege som høyrer og tek slikt på alvor. Viktig å lytte til kroppen når ein er gravid! Det er nok litt rart å skulle roe ned når ein er vant til at det er full rulle heile tida, men ein skal jo forberede kroppen og det mentale på det som skal skje også :)

Min lege har også bedt meg roe tempo, og har prøvd så godt eg kan. Men kan ikkje sjukemelde meg frå praksis/studier, to hestar og barn heime..så håper på betre tider no når praksis endelig er over. Mykje vonde kynnarar/menssmerter og hjertebank her. Ikkje berre berre å produsere mennesker!
Uff det høres ikke bra ut, litt vanskeligere å bli sykemeldt fra livet :/ du må virkelig prøve å ta det med ro!! Prøv å få all den hjelpen du kan fra nære og kjære. Hjertebank og sterke kynnere er et sterkt tegn på at du må ta det med ro og at tempoet er for crazy! Håper det blir bedre etter praktiken og at det ikke er så lenge til!

Så bra at du har blitt sykemeldt! ☺
Det er lurt å lytte til kroppen
Jeg har vært sykemeldt siden dag 1 og har hatt dårlig samvittighet for det og vært redd for at legen ikke skulle syntes jeg skulle være det. I dag var jeg hos jordmor som sa at det var veldig bra jeg var sykemeldt med tanke på plagene jeg har og at jeg har et risikosvangerskap!
Dette var godt å høre fra henne så nå slapper jeg litt mer av. Hun sa "du skal ikke gå å ha dårlig samvittighet for jobben!! Tenk på babyen og deg selv!! "☺
Ikke samt! Så deilig å høre sånt at man faktisk gjør helt rett, og spesielt fra kollegaer som man vet får mye mer å gjøre når man et sykemeldt! :-) glad at man blir tatt på alvor, man "bygger" tross alt et lite menneske inne i kroppen og det er ikke alltid lett ;) om du har et risikosvangerskap er det jo ekstra viktig å høre på kroppen og man skal ikke ha dårlig samvittighet, det finnes faktisk mye viktigere ting i livet! Bare så kjedelig å bare gå hjemme, spesielt fordi jeg ikke kan gå turer heller pga bekkenplager :(

Jeg kan heller ikke være i fysisk aktivitet....kranglete bekken og kraftige kynnere. Blir litt kjedelig å gå hjemme i lengden ja. Men dagene går egentlig ganske fort allikevel :)

Det positive er at jeg kan begynne å ta vare på huset og faktisk orke og rekke husarbeid :P

Håper kroppen din får slappet av og tatt seg opp igjen. Det er kjipt når hode vil noe og kroppen noe helt annet ..
Jeg går selv å håper på at kroppen klarer å holde ut til uke 33, da har jeg tre uker pålakt ferie, så blir det max en uke på jobb før jeg må ut i permisjon etter det, krysser fingrene :D :)

Back
Topp