Sykmelding

cecbak

Håper ....
Mange som er sykmeldte? Jeg fungerer ikke i hverdagen :/ null søvn pga smerter i korsrygg :( og helt død på jobb om dagen .. Men kan jo ikke sykmeldes pga jeg er sliten? Det hører jo liksom med i en graviditet ... Ahhhhhhhh energi kom til meg!!!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Smerter i korsryggen kan være starten på bekkenløsning, og det kan du sykemeldes for. Snakk med lege eller jm.

Det er et begrenset antall ganger i ditt liv du skal være gravid. Graviditeten i seg selv er ikke grunn til sykemelding - men enkelte ganger er det greit med en korttidssykemelding, i stedet for en lengre pga du skulle "holde ut"

Var selv 50% s.m. i to uker rundt sv.uke 12 og er nå ganske frisk og rask. Var helt dønn utslitt, bare sov og gråt og sov om en annen.

Jeg er fortiden sykemeldt pga slitenhet, kvalme og lavt blodtrykk. Barnefaren er hjemme for å passe på lillemann (8mnd).

Jeg er sykmeldt 100%, og noe av grunnen er at jeg er mye sliten.. Har også bekkenløsning, og fungerr svært dårlig for tida, så blir veldig sliten av det, har jo en toåring jeg må ta meg av mye alene utenom barnehagetider, pga. Arbeidstidene til gubben. (Umulig for han å få andre arbeidstider i jobben sin)..
Jeg hadde på ingen måte fungert i jobb nå, så ville uansett vært sykmeldt pga. Bekkenet, men at jeg er veldig mye sliten står også i sykmeldinga.. + at jeg har endel andre årsaker også :p..

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg er 100% sm og venter bare på avklaring på svangerskapspenger, da hverken lege eller jm vil jeg skal jobbe under graviditeten. Har hyperemesis og kraftig bekkenløsning, pluss at jeg sist fikk sv.forgiftning så de vil heller være føre var, selv om kvalmen forhåpentligvis gir seg snart. Spyr fortsatt dersom jeg blir sliten, så jobb føles fjernt uansett :)

Sliter med vond korsrygg og til tider stråling i hoftene, og på slutten av dagen klarer jeg nesten ikke å gå på jobb. Vi må stå hele dagen, da jeg jobber i butikk. Var hos jordmor i går og hun sa det hørtes ut som bekkenløsning, og jeg måtte love henne å sykemelde meg snart, så jeg ikke blir verre. Har som mål å jobbe ut neste uke, for da betaler jobben for sykepengene ut mnd, og jeg får full lønm fra de i neste mnd. Men om du har så vondt så må du bare gå til legen og si det som det er :)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Jeg jobber for tiden 70%, mye pga av at jeg var utslitt og slett med hodepine pga høyt stressnivå. Spent på hva legen sier til uka da, vil gjerne gå slik noen uker til. Har ikke hatt hodepine en eneste dag siden jeg ble sykmeldt. Jordmor var veldig klar på at jeg skulle redusere stillingen, og mente jeg måtte ta det rolig og hvile godt nå pga at jeg slet en del etter forrige fødsel.

Graviditet er ingen sykdom, men heller ingen normal tilstand. Det er ni mnd det er snakk om og man må passe på seg selv.

Graviditet er ingen sykdom, men jeg blir veldig syk av å være gravid!

Det er virkelig en drittjobb til tider, huff!
Dagens klaging :)

Jeg har vært delvis sykemeldt i 2 uker nå på grunn av manglende søvn og hodepine. Har kommet meg betraktelig, men sover fortsatt dårlig, så er skeptisk til å gå tilbake i full stilling så lenge jeg sover så dårlig. Enig med flere her, om at dette er snakk om en kort periode av et laaangt arbeidsliv, og da må det være lov å ta hensyn til seg selv først :)

Jeg er sykemeldt pga ekstrem kvalme, men også litt pga ryggen/bekken som har begynt å tulle..

Mange som er sykmeldte? Jeg fungerer ikke i hverdagen :/ null søvn pga smerter i korsrygg :( og helt død på jobb om dagen .. Men kan jo ikke sykmeldes pga jeg er sliten? Det hører jo liksom med i en graviditet ... Ahhhhhhhh energi kom til meg!!!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Har du en jordmor som kan skrive ut svangerskapspenger til deg da?
Jeg var sykemeldt fra uke 7 til 13 pga skikkelig kvalme og oppkast. Når det ga seg kom trøttheten og bekkenløsningen. Så jeg har fått reduksjon i stillingen min, har 20 % (svangerskapspenger)mindre vakter og tilrettelagt med mer kontor. (er sykepleier) Jobber ikke kvelder heller. Greit å velge svangerskapspenger fremfor sykemelding hvis du tenker det er varig.:)

Jeg har vært sykmeldt 100% siden uke 11. Håper jeg kan begynne å jobbe litt igjen snart, men skal ikke gå nattevakter resten av svangerskapet.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg er uke 19 i dag og har vært sykemeldt omtr siden jeg pisset på pinnen. Begynte å spy i uke 8,så ble sm da. Mandag skal jeg prøve meg på jobb igjen, skal kun jobbe 30% i starten. Blir jo bare 2-3t pr dag.
Arbeide skal vi gjøre resten av livet, så gjeld å passe på oss selv i denne korte perioden! :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg jobber alt jeg orker om dagen, dvs jeg er ringevikar og tar alt jeg får av vakter.
Har de siste 3 mnd jobbet 90% eller mer, og begynner nå å kjenne at jeg er sliten.
Har ikke råd til å være sykemeldt, så her er det bare å kjøre på. Håper jeg holder ut noen mnd til...

Er vel bare et tidsspørsmål hvor lenge jeg orker å holde det "kjøret" her i gang...

Jeg jobber alt jeg orker om dagen, dvs jeg er ringevikar og tar alt jeg får av vakter.
Har de siste 3 mnd jobbet 90% eller mer, og begynner nå å kjenne at jeg er sliten.
Har ikke råd til å være sykemeldt, så her er det bare å kjøre på. Håper jeg holder ut noen mnd til...

Er vel bare et tidsspørsmål hvor lenge jeg orker å holde det "kjøret" her i gang...

Men får du ikke utbetalt snittet av hva du har jobba de siste mnd, i sykepenger da? :)..
Det gjør jeg, vært sykmeldt siden starten av september. Bare tilkallingsvikar som lever på ekstravakter jeg også, ingen fast stilling... Jeg får faktisk utbetalt mer i sykepenger nå, enn jeg ville gjort ellers på denne tiden av året i vanlig jobb... Tjener og jobber alltid mer på sommeren enn ellers, så det har jo slått ut positivt for meg..
Men skulle ønske jeg klarte å jobbe altså, er så kjedelig å være sykmeldt, og i så elendig form at bare det å takle hverdagen hjemme er et ork...

Men får du ikke utbetalt snittet av hva du har jobba de siste mnd, i sykepenger da? :)..
Det gjør jeg, vært sykmeldt siden starten av september. Bare tilkallingsvikar som lever på ekstravakter jeg også, ingen fast stilling... Jeg får faktisk utbetalt mer i sykepenger nå, enn jeg ville gjort ellers på denne tiden av året i vanlig jobb... Tjener og jobber alltid mer på sommeren enn ellers, så det har jo slått ut positivt for meg..
Men skulle ønske jeg klarte å jobbe altså, er så kjedelig å være sykmeldt, og i så elendig form at bare det å takle hverdagen hjemme er et ork...

Jeg har ikke sjekka det, men det går jo også på at jeg er avhengig av å få greit med permisjonspenger
etter fødsel også. Tenkte jeg skulle ringe NAV en dag jeg har fri for å høre meddem hva i alle dager jeg
skal gjøre, for jeg orker ikke dette kjøret i 4 mnd til.

Jeg har ikke sjekka det, men det går jo også på at jeg er avhengig av å få greit med permisjonspenger
etter fødsel også. Tenkte jeg skulle ringe NAV en dag jeg har fri for å høre meddem hva i alle dager jeg
skal gjøre, for jeg orker ikke dette kjøret i 4 mnd til.

Permisjonspengene regnes jo av inntekten, å sykepenger er inntekt på lik linje med vanlig lønn :)..
Jeg var i samme jobbsituasjon når jeg var gravid sist også, sykmeldt nesten hele svangerskapet, å fikk permisjonspenger som forventet, etter hva jeg hadde fått i lønn/sykepenger:)..
Du har ihvertfall rett på like mye i sykepenger, som det du har tjent i snitt de siste månedene, tror det er 3mnd de regner jeg... Så du taper ikke på det, å det er bedre å sykmelde seg før man må trappe ned på arbeidsmengden, hvis man tenker penger...

Greit å snakke med nav, men ikke alltid de er så enkle å skjønne seg på... De vil aldri anbefale noen å sykmelde seg, å kan ofte komme med litt feilaktig informasjon.. Så lønner seg å vite hva man har krav på, å hvordan ting fungerer før man snakker med de:p..

Permisjonspengene regnes jo av inntekten, å sykepenger er inntekt på lik linje med vanlig lønn :)..
Jeg var i samme jobbsituasjon når jeg var gravid sist også, sykmeldt nesten hele svangerskapet, å fikk permisjonspenger som forventet, etter hva jeg hadde fått i lønn/sykepenger:)..
Du har ihvertfall rett på like mye i sykepenger, som det du har tjent i snitt de siste månedene, tror det er 3mnd de regner jeg... Så du taper ikke på det, å det er bedre å sykmelde seg før man må trappe ned på arbeidsmengden, hvis man tenker penger...

Greit å snakke med nav, men ikke alltid de er så enkle å skjønne seg på... De vil aldri anbefale noen å sykmelde seg, å kan ofte komme med litt feilaktig informasjon.. Så lønner seg å vite hva man har krav på, å hvordan ting fungerer før man snakker med de:p..

Mye å tenke på forstår jeg!!
Har aldri hatt med nav å gjøre før, så det er nok en del fallgruver å ramle nedi der. Får bare
se hva jeg får ut av det :) Takk for tips, skal ha det i bakhodet!!!

Back
Topp