Sykemeldt

60 % sm frem til slutten av juni. Vært gradert sykemeldt siden slutten av mars. Regner med at sykemeldingsgraden vil øke dess lengre i svangerskapet jeg kommer :smiley-ashamed004
 
100% sykmeldt her, siden forrige mandag. Har jobba fullt til nå, og skulle sikkert sykmeldt meg tidligere… Har en arbeidshverdag som er prega av stress, trusler og tidvis vold, så kjente på at ble det mer utrygt for meg etterhvert som magen ble synlig… I tillegg er jeg mye sliten (har to små fra før) og sliter veldig med bekkenet. Fikk tilbud om tilrettelegging for å kunne stå i jobben lenger, men det ville påvirka så mange av mine kollegaer, og med de plagene jeg likevel kjenner på gikk jeg til slutt for sykmelding…
 
Kontaktet lege etter anbefaling om sykmelding fra jordmor i dag.. sitter veldig langt inne, men kjenner det er det eneste riktige akkurat nå og jeg burde sikkert gjort det for lenge siden.
Håper bare det ordner seg raskt, da det er legekrise og ingen ledige legetimer på 2 måneder..
 
Ble sykemeldt i to uker i går pga diabetesen min (type 1). Hørtes ikke ut på indremedisiner at hun trodde jeg kom til å jobber mer i dette sv.skapet. Håper selvsagt jeg kan komme tilbake så fort som mulig, men pr. nå er den viktigste jobben min å holde blodsukkeret mitt fint :love7
 
Kontaktet lege etter anbefaling om sykmelding fra jordmor i dag.. sitter veldig langt inne, men kjenner det er det eneste riktige akkurat nå og jeg burde sikkert gjort det for lenge siden.
Håper bare det ordner seg raskt, da det er legekrise og ingen ledige legetimer på 2 måneder..
Det satt langt inne her også, men nå har jeg flere dager i uka hvor jeg tenker hvor glad jeg er for at jeg ikke er på jobb! Er heller glad jeg har tatt til fornuft å begynt å lytte til kroppen.
 
Det satt langt inne her også, men nå har jeg flere dager i uka hvor jeg tenker hvor glad jeg er for at jeg ikke er på jobb! Er heller glad jeg har tatt til fornuft å begynt å lytte til kroppen.
Kontaktet lege etter anbefaling om sykmelding fra jordmor i dag.. sitter veldig langt inne, men kjenner det er det eneste riktige akkurat nå og jeg burde sikkert gjort det for lenge siden.
Håper bare det ordner seg raskt, da det er legekrise og ingen ledige legetimer på 2 måneder..
Ja, det satt langt inne her og - men jeg er veldig glad for at jeg har tatt steget ut i sykemeldingen. Hver dag jeg er på jobb bruker jeg hele ettermiddag, kvelden og natten på å komme meg. Har jeg tatt i for mye, bruker jeg den påfølgende dagen også.. På tirsdag var jeg på jobb, pluss aktivitet med lillingen et par timer etterpå. Kroppen holder fortsatt på å hente seg inn :smiley-ashamed004
Jeg motiverer/trøster meg med at dette kun er en kort periode i livet - sett i et større perspektiv. Kroppen er i endring og opplever flere typer påkjenninger gjennom graviditeten, og det er forståelig at den responderer/reagerer.
Håper mitt er ved å lytte til kroppen nå, så vil sjansen for plager etter fødsel være mindre:Heartred
 
vært 40 % siden 14 mars og er foreløpig fram til 1 juli
 
Har vært 50% sykemeldt siden uke 14 pga venestase og åreknuter i underlivet. Vurderer å øke sm snart, er i uke 20. 1 time på shopping i går, og det føltes ut som underlivet mitt skulle sprenges :arghh:
 
Jordmor ønsker å ta meg ut av jobb pga. kynnere. Jeg er på syden ferie nå og kommer ikke hjem før neste tirsdag. Så da får vi se om plagene er like ille etter avslapping på ferie.
 
Her justeres prosent sykemelding fra uke til uke fordi formen varierer sånn, da særlig bekkenet:banghead: Denne uken måtte jeg endre til 100% SM fordi jeg våknet en dag med et drittvondt bekken liksom. De siste ukene har jeg kun trengt 30-35 % SM. Helt sprøtt hvor mye det varierer.
 
Her justeres prosent sykemelding fra uke til uke fordi formen varierer sånn, da særlig bekkenet:banghead: Denne uken måtte jeg endre til 100% SM fordi jeg våknet en dag med et drittvondt bekken liksom. De siste ukene har jeg kun trengt 30-35 % SM. Helt sprøtt hvor mye det varierer.
Ja, det varierer fra dag til dag her også - men kanskje ikke like mye som hos deg.. Går over til 100% sm etter neste uke.. Jeg plages bare med bekkenet.

Ser at det har vært en endring i smertene, mulig fordi magen begynner å bli mer fremtredende nå.. Har ikke gått opp i vekt, men fasongen er endret :smiley-ashamed004
 
Ja, det varierer fra dag til dag her også - men kanskje ikke like mye som hos deg.. Går over til 100% sm etter neste uke.. Jeg plages bare med bekkenet.

Ser at det har vært en endring i smertene, mulig fordi magen begynner å bli mer fremtredende nå.. Har ikke gått opp i vekt, men fasongen er endret :smiley-ashamed004
Ja kjenner meg igjen i det, selv om jeg har gått opp rundt 4 kg. Bekkenet mitt tåler mye mindre nå plutselig, men det begynte å krangle litt allerede omkring sv.uke 13. Ikke så rart kanskje siden det ikke er to år siden engang at det var igjennom en fødsel.
 
20% sykemeldt.. men tar ikke it alt- går hjem litt tidligere hver dag.
Har egentlig lyst å øke syk.mld.grad.. men det er «bare» fordi jeg er trøtt. Har sluppet unna kvalme, bekken osv..
planen er å holde til ferien om 2,5 uker.. og så kanskje øke til 40-50 i august.
Har litt legeangst, så tviler vel på at jeg kommer til å tørre å spørr :)
 
20% sykemeldt.. men tar ikke it alt- går hjem litt tidligere hver dag.
Har egentlig lyst å øke syk.mld.grad.. men det er «bare» fordi jeg er trøtt. Har sluppet unna kvalme, bekken osv..
planen er å holde til ferien om 2,5 uker.. og så kanskje øke til 40-50 i august.
Har litt legeangst, så tviler vel på at jeg kommer til å tørre å spørr :)
Jeg har også litt legeangst, men måtte til legen for å forlenge sykmelding idag.. endte med full videre sykmelding for min del. Så letta over det, og verdt at jeg tok turen og turte spørre
 
Har bestilt legetime, om to uker :smiley-ashamed004 Håper jeg klarer å vente så lenge. Jeg er en av de som kan si at vondt i bekkenet er et tidlig tegn på graviditet:smiley-ashamed004 10+1 og bekkenet har kranglet i flere uker allerede.. Ønsker gradert sykemelding, slik at jeg kan jobbe og fortsatt være en del av miljøet på jobb.. Men jeg ser at en full uke blir for mye for bekkenet, må ligge ned på sofaen etter jobb de fleste dager, fordi jeg er så sliten og har så vondt.. Blæh.. Jeg synes det er tidlig, men jeg tror ikke det er noen vei utenom..
Ble også tidlig plaget med bekkenet jobber i bhg. Sykemeldt 40%, hjemme tirsdag og torsdag. Fungerer godt sånn. Trenger ikke holde helt igjen på jobb og har fremdeles igjen ork og kropp til huslige syssler og de to andre barna mine og samboer. veldig fornøyd med valget om å ta sykemld da. Følte meg mest til bry på jobb når jeg hele tiden måtte begrense meg for å kunne fungere, og jeg elsker å være på jobb.
 
Ble også tidlig plaget med bekkenet jobber i bhg. Sykemeldt 40%, hjemme tirsdag og torsdag. Fungerer godt sånn. Trenger ikke holde helt igjen på jobb og har fremdeles igjen ork og kropp til huslige syssler og de to andre barna mine og samboer. veldig fornøyd med valget om å ta sykemld da. Følte meg mest til bry på jobb når jeg hele tiden måtte begrense meg for å kunne fungere, og jeg elsker å være på jobb.
Så bra :happy: ja, det er viktig å huske på at man har familie når man kommer hjem.
Jeg er også glad jeg tok kontakt med legen tidlig, og fikk gradert sykemelding for å klare dagene. Men det satt langt inne, da jeg også elsker å være på jobb.

Nå har jeg blitt såpass skral i bekkenet at jeg er 100 % sm. Det satt også langt inne, men det ble bare verre og verre. Det er lang ventetid på fysio her jeg bor, så det var ikke så mange andre valg:sorry:
 
Har også blitt 100% sykemeldt nå pga bekkenet. Det skal ingenting til før det er så ille at jeg knapt kan stå og gå. Nesten skremmende faktisk.
 
Har også blitt 100% sykemeldt nå pga bekkenet. Det skal ingenting til før det er så ille at jeg knapt kan stå og gå. Nesten skremmende faktisk.
Jeg føler med deg! ❤️
Ja, de siste dagene har vært brutale. Nå venter 4 uker sommerferie med mannen og 3-åringen. Jeg som har brukt tiden han hadde i bhg for å overleve :smiley-ashamed004
 
Back
Topp