Sykemeldt

millmolly

Forelsket i forumet
Gresskarfrøene2023
Er det flere her som er helt eller delvis sykemeldt?:)

Ble sykemeldt 50% i dag. Har vært veldig kvalm og kjempetrøtt, spesielt den siste uken. Sliter med konsentrasjonen.
 
jeg var sykemledt 50% i uke 7+8 ca. Var ekstremt trøtt og utmattet, så var veldig deilig å kunne sove til halv 10, gå på jobb (har fast hjemmekontor), også være ferdig på jobb klokka 14, hvorpå jeg kunne legge meg på sofaen og sove litt til haha
 
Har vært 50% og måtte øke til 100% grunnet kvalmen. Siste uka nå. Kvalmen har gitt seg så tenker jeg skal prøve meg fullt frem til påske - men er ufattelig trett og slapp, så er litt spent. Jm mente jeg burde være 50% på jobb bare, for å ha overskudd til lille på ettermiddagen. Godt poeng egt
 
Jeg har vært 100% sykemeldt i snart tre uker og skal være det noen uker til.. Kvalme og tretthet var ingen god kombinasjon med jobb.
 
Jeg er 80% sm ut uken, men skal til legen igjen etter endt sm for å få en forlengelse. Skal egentlig jobbe i 20%, men har nesten ikke har krefter til det heller. Jeg sliter mye med kvalme, svimmelhet og heeelt ekstremt trøtt
 
100% sykemeldt pga minimalt med søvn og sterk kvalme. I utgangspunktet skulle jeg jobbet nattuke, så det måtte blitt tilrettelegging eller svangerskapspenger om ikke.
 
Ikke vært sykemeldt men har masse tette vakter og nattevakter så tror jeg skal høre om sykemelding et par uker. Blir fort sliten og uggen. Har en utrolig stressende jobb uten særlig matpause og akkurat tid til å gå på do. Ingen mulighet for pause om man trenger det. Samt at noen vakter går til 23. Også må jeg opp dagen etter kl 06. Det er det værste.
 
Er 40% prosent sjukemeldt denne og neste veke grunna kvalme og trøtthet. Samboer er offshore desse to vekene, så for å ha ein god form for funksjon til 2 og 4 åringen så jobber eg mindre no når han er på jobb. 4 åringen sliter litt med at far er på jobb, så for å møte han på rett måte så er det best om eg har overskudd :happy:

Er veldig motivert for å fungere i jobb 100% utenom, eg blir veldig "depressiv" av å gå "isolert" heima.
 
Har bestilt legetime, om to uker :smiley-ashamed004 Håper jeg klarer å vente så lenge. Jeg er en av de som kan si at vondt i bekkenet er et tidlig tegn på graviditet:smiley-ashamed004 10+1 og bekkenet har kranglet i flere uker allerede.. Ønsker gradert sykemelding, slik at jeg kan jobbe og fortsatt være en del av miljøet på jobb.. Men jeg ser at en full uke blir for mye for bekkenet, må ligge ned på sofaen etter jobb de fleste dager, fordi jeg er så sliten og har så vondt.. Blæh.. Jeg synes det er tidlig, men jeg tror ikke det er noen vei utenom..
 
Har bestilt legetime, om to uker :smiley-ashamed004 Håper jeg klarer å vente så lenge. Jeg er en av de som kan si at vondt i bekkenet er et tidlig tegn på graviditet:smiley-ashamed004 10+1 og bekkenet har kranglet i flere uker allerede.. Ønsker gradert sykemelding, slik at jeg kan jobbe og fortsatt være en del av miljøet på jobb.. Men jeg ser at en full uke blir for mye for bekkenet, må ligge ned på sofaen etter jobb de fleste dager, fordi jeg er så sliten og har så vondt.. Blæh.. Jeg synes det er tidlig, men jeg tror ikke det er noen vei utenom..
viktig å ta vare på seg selv og helsa. Bekkenet skal du ha i mange år. Ved å strekke det for langt kan du bli plaga etter svangerskapet også. Så det du sier tror jeg er lurt å gjøre.
 
viktig å ta vare på seg selv og helsa. Bekkenet skal du ha i mange år. Ved å strekke det for langt kan du bli plaga etter svangerskapet også. Så det du sier tror jeg er lurt å gjøre.
Ja,jeg ønsker ikke å bidra til at jeg får bekkenplager som blir værende etter fødsel.
det satt likevel langt inne å bestille den legetimen :smiley-ashamed004 men nå er det gjort, det kjennes greit ut. Nå håper jeg at jeg får time hos fysio for å se om det finnes øvelser som kan hjelpe :D
 
Måtte få sykemelding én uke før planlagt :smiley-ashamed004 kvalmen kombinert med forkjølelse (hoste), gjorde det nødvendig med 100%sm denne uken.

Nå har jeg vært hjemme siden torsdag forrige uke, og bekkenet er en drøm! Kun litt småknirking, ikke slik som det er etter én dag med jobb!
:smiley-bounce016
Neste samtale med legen er på mandag, da blir det nok gradert sykemelding, men usikker på hvilken grad jeg bør prøve meg på.. :confused004
 
Jeg skulle sikkert ha sykmeldt meg for en periode, men føler meg liksom ikke «syk» nok… Har null energi etter jobb til å ta meg av barna, er trøtt og kvalm, har flere truende/voldelige elever, og er plaga med isijas-nerve. Samtidig vet jeg at det blir ekstraarbeid på min kollega, og at det er helt umulig å finne vikarer… :arghh:
 
Jeg skulle sikkert ha sykmeldt meg for en periode, men føler meg liksom ikke «syk» nok… Har null energi etter jobb til å ta meg av barna, er trøtt og kvalm, har flere truende/voldelige elever, og er plaga med isijas-nerve. Samtidig vet jeg at det blir ekstraarbeid på min kollega, og at det er helt umulig å finne vikarer… :arghh:
Er litt sånn i min jobb også, at det er vanskelig med vikar, men har fått tydelig beskjed om at jeg må tenke på meg og mini og barnet vi har som trenger mammaen sin de neste mnd. Vi kan ikke ta ansvar på oss som ikke er vårt. :angelic:
 
Eg er sjukemeld ca 28%. Er grunna alt for lange dagar. Eg jobbar i kulturskule med voksenekevar på slutten av dagen, og to dagar i veka har eg 14- timers arbeidsdag. Det blei for heftig for meg no, så har vert sjukemeld sidan februar.
 
Er delvis sykemeldt og har vært det nesten hele svangerskapet :happy: Har en veldig krevende og stressende jobb og jobber i utgangspunktet turnus, noe som ikke funker så godt nå.
 
Var 7 uker sykemeldt fra uke 8-14 pga ekstrem svangerskapskvalme, så tilbake i jobb ett par uker. Ble sykemeldt 30% i uke 18 (forrige uke) pga lange dager i butikk hvor jeg står alene 6-8 timer per dag uten pause...
 
vært 40 % siden 14 mars ca aka uke 9, og skal være det iallefall fram til uke 25
 
Back
Topp