Sykemeldt?

Jeg synes du skal si til legen akkurat slik du legger det frem her. Hvordan du har unngått å bruke omsorgsdager og heller jobbet ettermiddager, kveld og helg og at du nå føler det helt utslitt. Hun må jo bare høre på deg❤️ Psyken er like viktig.

Håper det :Heartred Jeg skal prøve. Er så redd for å begynne å gråte inne hos legen, men må prøve å få frem budskapet uten å gjøre det :oops::wacky:
 
Jeg har jobbet 100% helt frem til 13.03.2020. Da måtte jeg pent holde meg hjemme med jentungen min. Nå jobber jeg litt redusert. Jeg jobber ei uke 100% så ei uke jobber jeg 2-3 dager. Det er litt godt med de dagene imellom der jeg kan ta igjen husarbeid og sånt, men merker på lønninga at dette skal bli vanskelig. Håper jeg kan enten bli sykemeldt eller at jeg kan jobbe fult igjen. Litt problematisk med at storesøster har redusert oppholdstid i barnehagen mens jeg må jobbe fulle dager, så da har mamman min flyttet inn hos oss. Håper hun ikke har noe imot det. :rolleyes: Men det er ganske fint å ha mamma her. :Heartred
 
Håper det :Heartred Jeg skal prøve. Er så redd for å begynne å gråte inne hos legen, men må prøve å få frem budskapet uten å gjøre det :oops::wacky:
Uff, skjønner hva du mener, jeg er av den typen jeg også:sorry: vanskelig å holde tårene tilbake når man han gruet seg på forhånd.
 
Uff, skjønner hva du mener, jeg er av den typen jeg også:sorry: vanskelig å holde tårene tilbake når man han gruet seg på forhånd.

Ja.. :( litt godt det ikke bare er meg, selv om jeg ikke unner andre det da. Hvis du skjønner :angelic:
 
Håper det :Heartred Jeg skal prøve. Er så redd for å begynne å gråte inne hos legen, men må prøve å få frem budskapet uten å gjøre det :oops::wacky:
Sniker
Jeg knakk sammen i verdens største grineutbrudd da jeg var hos en fremmed turnuslege i uke 10 :) de har stor forståelse for at det er mye hormoner i kroppen og det er helt lov å være sliten :Heartred
 
Sniker
Jeg knakk sammen i verdens største grineutbrudd da jeg var hos en fremmed turnuslege i uke 10 :) de har stor forståelse for at det er mye hormoner i kroppen og det er helt lov å være sliten :Heartred

Godt å høre, på en måte, hvis du skjønner :shy::p Jeg kjenner godt at jeg gråter mye lettere, og stopper ikke så lett heller .. Men får skylde det på hormonene :angelic: Takk:Heartred
 
Håper det :Heartred Jeg skal prøve. Er så redd for å begynne å gråte inne hos legen, men må prøve å få frem budskapet uten å gjøre det :oops::wacky:
Godt å høre, på en måte, hvis du skjønner :shy::p Jeg kjenner godt at jeg gråter mye lettere, og stopper ikke så lett heller .. Men får skylde det på hormonene :angelic: Takk:Heartred
Noen tårer som kommer spontant og naturlig i en vanskelig situasjon er egentlig bare en fin forsterkning av budskapet:). Det å kjempe for å "holde maska" for enhver pris kan i verste fall bidra til å gi legen et mildere inntrykk av situasjonen du beskriver. Jeg vet det er lettere sagt en gjort, men det er nok lurt å prøve å være så "ekte" som mulig. Vis legen hvordan du faktisk har det:):Heartbigred
 
Noen tårer som kommer spontant og naturlig i en vanskelig situasjon er egentlig bare en fin forsterkning av budskapet:). Det å kjempe for å "holde maska" for enhver pris kan i verste fall bidra til å gi legen et mildere inntrykk av situasjonen du beskriver. Jeg vet det er lettere sagt en gjort, men det er nok lurt å prøve å være så "ekte" som mulig. Vis legen hvordan du faktisk har det:):Heartbigred

Det er nok sant det du skriver der, ja.. Takk :Heartred Jeg skal prøve å være ærlig :Heartred Også får jeg prøve å ikke se på det som et så stort nederlag eller så flaut om det blir sånn at jeg begynner å grine. Kan muligens være derfor hun ikke har hørt så mye på meg før også, for jeg sitter der med påklistra smil og forteller at jeg er kvalm og sliten. Ser jo selv at det ikke er så troverdig og at hun bare avfeier det som milde plager.. :shy:
 
I uke 23 og har jobbet 100 % til nå. Har hjemmekontor på grunn av korona og kontorjobb, og nå som det er litt roligere på jobb klarer jeg meg greit. Før påske var det veldig mye stress på jobben, og jeg hadde hodepine to uker i strekk (bortsett fra helgene) og sliter med bekkenet. Jeg dro til legen for å sjekke hodepinen og fant ut at jeg hadde fått høyt blodtrykk som jeg måtte følge opp, men klarte ikke å spørre rett ut om jeg kunne få sykemelding frem til påsken. Blir som mange andre her litt på gråten når jeg snakker med legen om sånt når jeg er midt i den tøffe prosessen, og syns det er lettere å se i etterkant at «der burde jeg hatt sykemelding».

Går heldigvis litt bedre nå siden det er litt roligere på jobb, og har nå bare 10 uker igjen til ferie og permisjon.

Hvor går grensen for hvor lenge man bør jobbe 100 %? Og hvordan tar man det opp hvis man føler man har mer godt av å jobbe 80 %?

En ulempe jeg merker med hjemmekontor, er at kunden jeg jobber hos på en måte glemmer litt at jeg er gravid. Følte jeg fikk oftere kommentarer som «si ifra hvis du trenger en pause» mens vi fremdeles kunne jobbe på kontoret.
 
I uke 23 og har jobbet 100 % til nå. Har hjemmekontor på grunn av korona og kontorjobb, og nå som det er litt roligere på jobb klarer jeg meg greit. Før påske var det veldig mye stress på jobben, og jeg hadde hodepine to uker i strekk (bortsett fra helgene) og sliter med bekkenet. Jeg dro til legen for å sjekke hodepinen og fant ut at jeg hadde fått høyt blodtrykk som jeg måtte følge opp, men klarte ikke å spørre rett ut om jeg kunne få sykemelding frem til påsken. Blir som mange andre her litt på gråten når jeg snakker med legen om sånt når jeg er midt i den tøffe prosessen, og syns det er lettere å se i etterkant at «der burde jeg hatt sykemelding».

Går heldigvis litt bedre nå siden det er litt roligere på jobb, og har nå bare 10 uker igjen til ferie og permisjon.

Hvor går grensen for hvor lenge man bør jobbe 100 %? Og hvordan tar man det opp hvis man føler man har mer godt av å jobbe 80 %?

En ulempe jeg merker med hjemmekontor, er at kunden jeg jobber hos på en måte glemmer litt at jeg er gravid. Følte jeg fikk oftere kommentarer som «si ifra hvis du trenger en pause» mens vi fremdeles kunne jobbe på kontoret.
Jeg tenker at det må man nesten kjenne litt på selv. Kjennes det for mye ut med 100%, så kan du jo be om 20% sykemelding en periode for å se om det hjelper? De fleste leger virker ikke å være vanskelige, og det er viktig å lytte til kroppen ❤️

Jeg fikk forlenget min sykemelding i dag uten problem, 100% grunnet bekkenplager. Jeg jobber i bhg og det er ingenting som kan tilrettelegges dessverre.
 
TS her. Jeg brøt ut i gråt foran jordmor når det ble snakk om jobb, jobber i barnehage. Jeg er så ubeskrivelig sliten når jeg kommer hjem fra jobb at jeg ikke får gjort noen ting, i tillegg våkner jeg på natten og er da våken noen timer. Idag er jeg så sliten at jeg brøt ut i gråt ved middagsbordet når det ble snakk om hvordan dagen har vært, tenker at man skal ikke jobbe seg så sliten at man bryter sammen i gråt bare ved tanken.

Ble enige om at jeg skulle kjenne på det litt til, men tror jeg kommer til å be om sykemelding ganske snart.
 
Jeg ble sykmeldt 100% onsdag forrige uke. Jobbet 100% frem til da. Jobber på barneskole, og bekkenet er helt ødelagt når jeg kommer hjem. Samt mye stress pga turnusjobbing som ikke var greit ordnet av ledelsen. Noe som er kommet opp i fagforeningen nå som en egen sak. Holdt på å gå på veggen. Samt at jeg har en 2åring hjemme som krever meg etter arbeidsdagen. Så jeg må kunne klare å gå når han er hjemme.
 
Var sykmeldt de første månedene pga mye kvalme og oppkast. Har vært tilbake 100% en liten stund nå. Men kjenner at det er på tide med en gradert sykmeldig snart.
 
Sykemeldt 50 % de to nesten ukene pga utbrenthet. Kjennes som 100 kg lettet fra skuldrene, og utrolig godt å vite at jeg ikke skal jobbe mer kveld de neste to ukene, og ha to hele helger fri .. :happy:
 
Sykemeldt 50 % de to nesten ukene pga utbrenthet. Kjennes som 100 kg lettet fra skuldrene, og utrolig godt å vite at jeg ikke skal jobbe mer kveld de neste to ukene, og ha to hele helger fri .. :happy:
Ååå det var godt å høre!!

Jeg måtte ut på jobb en tur i dag for det har kommet opp en sak som jeg må hjelpe litt til i. Var der i tre timer og skrev et skriv med opplysninger til barnevernet og det var nok:bag: jeg er helt kake og har lagt på sofaen siden jeg kom hjem. Selv om det ikke var noe hard jobbing, har bare sittet foran PC-en på kontoret liksom:p
 
Ååå det var godt å høre!!

Jeg måtte ut på jobb en tur i dag for det har kommet opp en sak som jeg må hjelpe litt til i. Var der i tre timer og skrev et skriv med opplysninger til barnevernet og det var nok:bag: jeg er helt kake og har lagt på sofaen siden jeg kom hjem. Selv om det ikke var noe hard jobbing, har bare sittet foran PC-en på kontoret liksom:p

Takk :Heartred Utrolig godt nå. Første ettermiddagen på lenge at jeg ikke sitter og tenker på jobb mens jeg gjør noe annet. Har “bare“ kontorjobb jeg også, og hjemmekontor, men det ble visst for mye allikevel :oops: Selv om jeg selvfølgelig ikke unner deg å være utslitt :Heartred, så er det litt fint å vite at det ikke bare er meg. Da er det reelt og ikke bare at jeg er lat, hvis du skjønner . :shy: Man blir litt tullete av dette. Eller iallfall jeg :p
 
I uke 23 og har jobbet 100 % til nå. Har hjemmekontor på grunn av korona og kontorjobb, og nå som det er litt roligere på jobb klarer jeg meg greit. Før påske var det veldig mye stress på jobben, og jeg hadde hodepine to uker i strekk (bortsett fra helgene) og sliter med bekkenet. Jeg dro til legen for å sjekke hodepinen og fant ut at jeg hadde fått høyt blodtrykk som jeg måtte følge opp, men klarte ikke å spørre rett ut om jeg kunne få sykemelding frem til påsken. Blir som mange andre her litt på gråten når jeg snakker med legen om sånt når jeg er midt i den tøffe prosessen, og syns det er lettere å se i etterkant at «der burde jeg hatt sykemelding».

Går heldigvis litt bedre nå siden det er litt roligere på jobb, og har nå bare 10 uker igjen til ferie og permisjon.

Hvor går grensen for hvor lenge man bør jobbe 100 %? Og hvordan tar man det opp hvis man føler man har mer godt av å jobbe 80 %?

En ulempe jeg merker med hjemmekontor, er at kunden jeg jobber hos på en måte glemmer litt at jeg er gravid. Følte jeg fikk oftere kommentarer som «si ifra hvis du trenger en pause» mens vi fremdeles kunne jobbe på kontoret.
Jeg har lagt frem "problemet" for legen, og sagt at rett ut at jeg ønsker å være sykemeldt så så mange % fordi da kan jeg fortsatt være på jobb, men så mye som passer meg. Etter første time for sykemelding har legen spurt hva jeg tenker om videre sykemelding og hvor mange prosent jeg ønsker å være sykemeldt, så føler at det har vært veldig mye forståelse for at jeg ikke klarer å være 100% i jobb :happy: En ting er sikkert, at du får INGEN ting tilbake for å presse deg for lenge. Tipper jobben ikke takker deg for at du holder ut på jobb til permisjonen starter, så du trenger ikke ha dårlig samvittighet for å ta vare på kroppen!
 
Jobber egentlig 100% men vært sykemeldt siden påske da jeg har sliti med kvalme og elendig form. Vært nå nesten to uker uken kvalmestillende og det har vært så deilig! Så begynte å jobbe 20% forrige uke men da jeg jobba en dag denne uka sp kom kvalmen tilbake og helt elendig form på eftan og dagen etter... jobber i helsevesenet så ble nok for mye lukter og stress.. skal snakke med legen igjen til uka, hadde jeg hatt en kontorjobb hadde jeg nok kunne jobba endel men... viktig å tenke på seg selv og baby også❤️
 
Back
Topp