Sykemeldt...

Strikkegal83

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
I dag ga jeg opp, etter mye masing fra mann, foreldre og venner og dro til legen angående å få kanskje noe redusert arbeidsmengde i form av 50% sykemelding.

Var på vei til å stikke av før legen henta meg for det var så ekkelt å sitte der...men for en lege jeg har, han er så god. Han bare så på meg og uten at jeg hadde sagt noe sa han kanskje du er sliten og trenger å slappe litt mer av? Og da kom det meste ut av småplager og vondter. Han mente jeg burde være 100% borte fram til ferien, men jeg klarte diskutere meg til 30% jobb...han mente jeg var en av de få som nekta 100% :p men det var godt å få noen timer på jobb i uka. Så nå får jeg hentet meg litt inn, og så kommer ferien, også får vi se Ann formen etter det :)

Legen mente blodtrykket mitt, vann i kroppen og konstant hodepine tyder på at jeg er i fare for å få svangerskapsforgiftning og siden det var noe jeg hadde sist, er de veldig forsiktige med meg nå :) puh...langt innlegg, men godt å dele med noen :)

Det høres ut som du trengte den sykemeldingen! Og det er jo bra at du også ønsker å være i jobben ;) Snaaaart ferie nå! :D

Kjipt at du er syk, selvfølgelig, men godt å høre at legend forstår og tar vare på deg. God bedring, håper du kommer I bedre form snart!

Høres jo ut som du trenger å ta det litt med ro! Ingen skam i å være sykemeldt, du har jo en til å ta vare på itillegg til deg selv nå! ;) Ta livet med ro!

Så bra at legen passer på deg. P hvertfall med tanke på tidligere svangerskap :) håper du slipper det denne gang :)

Så godt at du fikk tatt det skrittet, og kommet deg til legen. Ikke noe kjekt å innrømme for seg selv og andre at formen ikke strekker til, men i slike tilfeller er det nok nødvendig. God bedring!

Ta vare på deg sjøl og den lille i magen ☺

Så bra at du blir tatt på alvor :) !

Virker som det var det rette, ikke alltid like lett å innrømme for seg selv. Bra du blir tatt på alvor og at du får hvile

Så bra at legen din ser og hører deg! Virker som du trengte sykemeldingen! Hvil deg med GOD samvittighet! :)

Trengte vist sykemelding ja, hehe, kroppen reagerte på det med å sove fra 13.00 i går til 07.00 i dag, kun vært våken for å spise og gå på do og skifte soveplass. Relativt mye søvn...men har heldigvis ikke hodepine nå! :D
Var også sånn når jeg ble sykmeldt for en måned siden - sov meg igjennom de tre første dagene, før formen gradvis ble bedre. Etter 2 uker var jeg nesten helt fin igjen ;)

Åh, godt å høre noen andre som også reagerte sånn på sykemelding :) føler meg sullete som sover så mye, vært våken kanskje 6 timer i hele dag :p

Fikk beskjed at det var ganske typisk for de som gjerne utsetter å innse hvor slitne de egentlig er :P

Legen ville jo først sykmelde meg en måned, da hun mente jeg så utslitt ut - men ble enige om 2 uker først med mulighet for å forlenge ved behov. Mannen ville helst sett at jeh ble hjemme litt lenger, men følte meg i god nok form etter to rolige uker - så bare sov ut det kroppen ber om først. Så får vi heller begge jobbe med å 'lytte til det kroppen forteller' ;)

Tydelig at du trengte en pause! Ønsker deg god bedring og lytt til kroppen din! Gikk selv på en real smell som resulterte i sykemelding i 7 md, kun fordi jeg ikke lyttet til kroppen... Sov med god samvittighet du;)

Masse god bedring! Slapp av og hvil med god samvittighet <3

Back
Topp