Sykemeldt

Gutt2012/spire 2015

Elsker forumet
Junibarna 2015
Jeg er 100% sykemeldt og dagene går med til å sove lenge, litt lett husarbeid, strikking, litt impulsiv shopping, lage middag, hente i bhg og besøke gravide venninner og noen som er hjemme i mammapermisjon. Hva sysler dere andre som er sykemeldte med?

Sove, husarbeid, kontroller (synes det er alt for mange av de) og handling.. Ser endel tv og strikker. Lite sosialt. Prøvde å trene en stund men det måtte jeg gi opp.

Skolearbeid, turer med hunden, husarbeid og å sove. Har lyst til å være litt mer sosial fram mot fødsel, og håper jeg får overskudd til det. :-)

Sove, handle, hekle, sosiale gåturer med venninner, besøke familie og kontroller :)

Kjører til å fra bhg (25 km en vei!!) :p

Slapper av på sofaen, husarbeid, skolearbeid, bryllupsplanlegging (4 mnder til bryllup), matlaging, klesvask, være litt med venner på formiddagen når jeg er i byen.. stort sett det jeg gjør når gutten er i bhg :)

På kveldstid sitter jeg en del med skolearbeid. Prøver å finne tid/energi til min kjære også :)

Sover, går korte turer dersom jeg klarer... Blitt litt nettshopping (uuuups) ;-) Ellers planlegger jeg uteområde, leiter etter inspirasjon, hagemøbler ol. Elsker interiør da, så jeg kan bli sittende og kose meg med planlegging leeenge ;-) :-)

Er 50% sykemeldt, jobber litt hver dag må. Ellers går tiden til avslapping, praktiske ting som legetimer Osv, skolearbeid, strikking. :)

Husarbeid, shoppe litt og besøke familie og venner. Har forsøkt å gå litt tur, men får smerter i mage/ lysken :(

Har vært sykmeldt lenge, og lege vil ha meg sykmeldt ut svangerskapet. Fysio også, og de mener jeg burde begynne med krykker nå for å unngå å bli enda dårligere i bekkenet. Men nav har tullet seg ift sykepengeutregningen, så jeg har sett meg nødt til å begynne på jobb igjen 100% for en periode. Det er sykt vondt, og jeg gråter meg i søvn på sofaen med varmepose etter jobb. Merker jeg blir dårligere for hver dag jeg presser meg, og lurer på hvordan jeg skal makte 1,5 uker til nær jeg allerede sliter etter mandag.. *sutre*

Har vært sykmeldt lenge, og lege vil ha meg sykmeldt ut svangerskapet. Fysio også, og de mener jeg burde begynne med krykker nå for å unngå å bli enda dårligere i bekkenet. Men nav har tullet seg ift sykepengeutregningen, så jeg har sett meg nødt til å begynne på jobb igjen 100% for en periode. Det er sykt vondt, og jeg gråter meg i søvn på sofaen med varmepose etter jobb. Merker jeg blir dårligere for hver dag jeg presser meg, og lurer på hvordan jeg skal makte 1,5 uker til nær jeg allerede sliter etter mandag.. *sutre*
Men nav har tullet det til? Hva mener du? Du kan jo ikke jobbe om ting er sånn??

Men nav har tullet det til? Hva mener du? Du kan jo ikke jobbe om ting er sånn??

Jeg har to arbeidsgivere, og den ene har økt lønna mi betraktelig fra da jeg ble sm hos hovedarbeidsgiver. Nå får jeg kun sykepenger fra en arbeidsgiver, og de sier det vil bli slik på foreldrepengene også om jeg ikke jobber meg til rettighetene for å få "ta del i lønnsøkning".. Det utgjør omtrent 15500/mnd, så jeg ser meg nødt til å presse meg til det. Ulempen er at ikke en gang nav har greid å fortelle meg hvor lenge jeg må ha vært friskmeldt for å ta del i denne lønnsøkningen. 1 dag, 16 dager, 1 måned?? Har holdt ut en uke nå, og fysio rister på hodet. Nye låsninger og krykker..

Mannen har sagt at vi greier oss uansett, og at han heller jobber overtid mens jeg går hjemme enn at jeg skal ødelegge meg mer nå, så vi er enige om å ta en dag om gangen. Fine mannen <3

Da ble jeg også 50% sykemeldt fom. i morgen. Må si det var en lettelse å få beskjeden fra legen. Ryggen blir ikke bedre med tida, og alt jeg orker etter jobb er å lage middag. Har også tatt ut litt avspasering for å avlaste, og sånn skal det jo ikke være. 4 uker til permisjon, så jeg klarte nesten løpet ut. Men det er ikke et mål i seg selv. Er jo viktig å ha det bra :)

Da ble jeg sykmeldt igjen. Holdt i tre uker da, så er fornøyd forholdene tatt i betraktning. Kjente det gjorde godt for psyken å få jobbet. Nå gjenstår det bare å se hva nav sier..

Back
Topp