Sykemeldt

Ikke sykemeldt enda! Men et ufattelig trøtt, så sett meg opp på mange 14.00 til 22.00 vakter. Så jeg har Goood tid til å komme meg.

Skal til legen i morgen, og gruer meg til å be om sykemld.. Får så dårlig samvittighet ovenfor jobben!! Men jeg ligger rett ut og hele hodet snurrer. Kaster litt opp innimellom og spiser dårlig! Samtidig som jeg skal ha overskudd til mini på 15mnd... Har vært hjemme fra jobb et par dager nå, og sagt jeg har omgangssyke.. Men må vel forklare at jeg er gravid hvis jeg tør å få sykemld :(

Skal til legen i morgen, og gruer meg til å be om sykemld.. Får så dårlig samvittighet ovenfor jobben!! Men jeg ligger rett ut og hele hodet snurrer. Kaster litt opp innimellom og spiser dårlig! Samtidig som jeg skal ha overskudd til mini på 15mnd... Har vært hjemme fra jobb et par dager nå, og sagt jeg har omgangssyke.. Men må vel forklare at jeg er gravid hvis jeg tør å få sykemld :(

Huff, det er ikke bra å ha den sånn :( Du må tenke på deg selv og minien din. Jobben din klarer seg uten deg. Det er så viktig og ta vare på seg selv! Og selv om det kan være en fordel, så er du ikke pliktig til å fortelle jobben hvorfor du er sykemeldt.

Håper du tør å be om sykemelding. Masse lykke til :)

Nei si det.. Jeg måttet ta ut egenmeldingsdager der jeg vet jeg får problemer med å jobbe! Er nattvakt/dagvakter jeg vet jeg ikke klarer å jobbe, så må jobbe aftenvaktene mine.. Får se til helga hvordan det går, men jeg blir jo kvalm med engang jeg rører på meg de dagene jeg er kvalm.. Plutselig er kvalmen borte igjen en dag.. Så avhenger jo å komme på en god dag.

Huff, får håpe du klarer å komme deg gjennom det da, ellers får du legge på litt for legen din, evt. bytte lege :)

Jeg skal ikke på første legekontroll før jeg er 8+2. Sist hadde jeg veldig kvalme fra uke 8 til 20, og bekkenplager fra uke 13 til termin. Legen var veldig vanskelig sist med sykemelding så når ungen kom var jeg utslitt og det skal jeg ikke oppleve denne gangen! Men jeg funderer veldig på hvordan det vil bli med opptjening til sykepenger/foreldrepenger osv.. Jeg er 50% student, har en 50% stilling + at jeg jobber et sted via et vikarbyrå ca 2-3 dager i uka noe som bidrar veldig til inntekt. Men problemet her er at jeg bare har 1 mnd kontrakt om gangen. Jeg har jobbet der siden 4. juni... Hva skjer hvis jeg blir sykemeldt? Og bare for en kortere periode evt? Har slitet med bekkenet siden forrige fødsel, mars 2011 og det første tegnet på svangerskapet denne gangen var bekkenet. Synes dette er så vanskelig, hva om jeg mister? Vi skal på tidlig UL 10+2. Jeg bare tenker og tenker... Opplever svangerskapene veldig forskjellig og uroer meg veldig for om det er et bankende hjertet...

Blir man sykemeldt av kvalme og oppkast?
Jeg er var veldig plaget av det de to siste svangerskapene, men ble aldri sykmeldt.
Må innrømme at det ikke er spesielt kult å måtte gå av bussen om morran for å spy, eller løpe ut av et møte for å spy, men sånn er det å være gravid. Har ikke samvittighet til å sykemelde meg jeg :oops:

ikke sykemeldt... men tenker veldig på det nå når bekkenet begynte å krangle...
er sjukt kvalm, og kroppen trasser like mye som 3åringen her hjemme.......

sykmeldt pga kvalme og svimmelhet. Håper kvalmen avtar når 2.trimester kommer :)
Har dere sagt det til sjefen deres hvorfor dere er sykmledt? følte nesten jg måtte pga konstant masing om alt var bra med meg, om dt var noe smittsomt, om hvilke symptomer jg hadde osv. Fikk beskjed i går at om jeg hadde planer om å ha denne formen lenge kunne jg ikke jobbe hos de (!!). En smule irritert i tilegg til kvalmen min :P

Jg tror man må se an hvilke yrker man jobber i om man blir sykmeldt av kvalme/oppkast, og selvsagt hvor ekstrem den er. Skulle ønske jeg hadde en kontorjobb hvor jg kunne jobbet litt å sittet med hode i søppelbøtta resten av tiden ;)

Jeg skal ikke på første legekontroll før jeg er 8+2. Sist hadde jeg veldig kvalme fra uke 8 til 20, og bekkenplager fra uke 13 til termin. Legen var veldig vanskelig sist med sykemelding så når ungen kom var jeg utslitt og det skal jeg ikke oppleve denne gangen! Men jeg funderer veldig på hvordan det vil bli med opptjening til sykepenger/foreldrepenger osv.. Jeg er 50% student, har en 50% stilling + at jeg jobber et sted via et vikarbyrå ca 2-3 dager i uka noe som bidrar veldig til inntekt. Men problemet her er at jeg bare har 1 mnd kontrakt om gangen. Jeg har jobbet der siden 4. juni... Hva skjer hvis jeg blir sykemeldt? Og bare for en kortere periode evt? Har slitet med bekkenet siden forrige fødsel, mars 2011 og det første tegnet på svangerskapet denne gangen var bekkenet. Synes dette er så vanskelig, hva om jeg mister? Vi skal på tidlig UL 10+2. Jeg bare tenker og tenker... Opplever svangerskapene veldig forskjellig og uroer meg veldig for om det er et bankende hjertet...

Huff, det var mange ting å bekymre seg for så tidlig. Har du mulighet til å bytte fastlege? Evt. prøve deg på å snakke med NAV. Ikke greit når man møter vanskeligheter på de plassene som egentlig skal hjelpe deg. Kanskje jordmor går an å snakke med?

Blir man sykemeldt av kvalme og oppkast?
Jeg er var veldig plaget av det de to siste svangerskapene, men ble aldri sykmeldt.
Må innrømme at det ikke er spesielt kult å måtte gå av bussen om morran for å spy, eller løpe ut av et møte for å spy, men sånn er det å være gravid. Har ikke samvittighet til å sykemelde meg jeg :oops:

Det kommer vel litt an på legen din og om han er "grei" nok til å sykemelde deg. Jeg hadde ikke fungert i arbeid om dagen, nesten så jeg ikke fungerer hjemme. Sist svangerskap pinte jeg meg gjennom jobb og alt med kvalme (hadde ikke en liten en da, så da gikk det litt bedre), men denne gangen gidder jeg rett og slett ikke. Har begynt å skjønne at det er viktigst å ta vare på en selv først :)

Ikke sykemeldt men måtte lyge på meg en "tilstand" for å ikke komme på jobb i morges.. Skal på UL kl 11, sattser på å gå en tur på jobb etterpå.. Reiser til Gran Canaria i morgen så håper en uke i varmen hjelper på litt:)

sykmeldt pga kvalme og svimmelhet. Håper kvalmen avtar når 2.trimester kommer :)
Har dere sagt det til sjefen deres hvorfor dere er sykmledt? følte nesten jg måtte pga konstant masing om alt var bra med meg, om dt var noe smittsomt, om hvilke symptomer jg hadde osv. Fikk beskjed i går at om jeg hadde planer om å ha denne formen lenge kunne jg ikke jobbe hos de (!!). En smule irritert i tilegg til kvalmen min :p

Så teit med en sånn sjef. Kan jeg spørre hva du jobber med?
Her er heldigvis sjefen min veldig grei og tar i mot hvert et svangerskap med åpne armer. Da jeg leverte sykemeldingen fikk jeg en klem og beskjed om å gå hjem å ruge. Så jeg er vel heldig med sjefen min :)

Er 30 % sykemeldt pga ryggen, men dette har eg vert i noen månder før eg ble gravid.

Eg kjenner at denne kvalmen blir verre og verre for hver dag som går nå, og i min jobb kan eg ikke gå fra for å spy. Så om kvalmen skulle bli verre så blir det nok til at eg ringer å får sykemelding. Satse bare på at fastlegen er villig til å gi meg det da :P

Så teit med en sånn sjef. Kan jeg spørre hva du jobber med?
Her er heldigvis sjefen min veldig grei og tar i mot hvert et svangerskap med åpne armer. Da jeg leverte sykemeldingen fikk jeg en klem og beskjed om å gå hjem å ruge. Så jeg er vel heldig med sjefen min :)

Så heldig du er:) Jeg jobber innenfor spa og hudpleiebransjen for øyeblikket. :)

Vært sykmeldt en uke i dag! 7 uker her.. Sukk. Har i tillegg til 0 energi og konstant kvalme pådratt meg en forferdelig forkjølelse takket være barnehagebakterier som vi har fått med hjem.. :( Sukk!

Back
Topp