Lillesooolstråle
Forelsket i forumet
Ikke sykemeldt enda! Men et ufattelig trøtt, så sett meg opp på mange 14.00 til 22.00 vakter. Så jeg har Goood tid til å komme meg.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Skal til legen i morgen, og gruer meg til å be om sykemld.. Får så dårlig samvittighet ovenfor jobben!! Men jeg ligger rett ut og hele hodet snurrer. Kaster litt opp innimellom og spiser dårlig! Samtidig som jeg skal ha overskudd til mini på 15mnd... Har vært hjemme fra jobb et par dager nå, og sagt jeg har omgangssyke.. Men må vel forklare at jeg er gravid hvis jeg tør å få sykemld
Nei si det.. Jeg måttet ta ut egenmeldingsdager der jeg vet jeg får problemer med å jobbe! Er nattvakt/dagvakter jeg vet jeg ikke klarer å jobbe, så må jobbe aftenvaktene mine.. Får se til helga hvordan det går, men jeg blir jo kvalm med engang jeg rører på meg de dagene jeg er kvalm.. Plutselig er kvalmen borte igjen en dag.. Så avhenger jo å komme på en god dag.
Jeg skal ikke på første legekontroll før jeg er 8+2. Sist hadde jeg veldig kvalme fra uke 8 til 20, og bekkenplager fra uke 13 til termin. Legen var veldig vanskelig sist med sykemelding så når ungen kom var jeg utslitt og det skal jeg ikke oppleve denne gangen! Men jeg funderer veldig på hvordan det vil bli med opptjening til sykepenger/foreldrepenger osv.. Jeg er 50% student, har en 50% stilling + at jeg jobber et sted via et vikarbyrå ca 2-3 dager i uka noe som bidrar veldig til inntekt. Men problemet her er at jeg bare har 1 mnd kontrakt om gangen. Jeg har jobbet der siden 4. juni... Hva skjer hvis jeg blir sykemeldt? Og bare for en kortere periode evt? Har slitet med bekkenet siden forrige fødsel, mars 2011 og det første tegnet på svangerskapet denne gangen var bekkenet. Synes dette er så vanskelig, hva om jeg mister? Vi skal på tidlig UL 10+2. Jeg bare tenker og tenker... Opplever svangerskapene veldig forskjellig og uroer meg veldig for om det er et bankende hjertet...
Blir man sykemeldt av kvalme og oppkast?
Jeg er var veldig plaget av det de to siste svangerskapene, men ble aldri sykmeldt.
Må innrømme at det ikke er spesielt kult å måtte gå av bussen om morran for å spy, eller løpe ut av et møte for å spy, men sånn er det å være gravid. Har ikke samvittighet til å sykemelde meg jeg
sykmeldt pga kvalme og svimmelhet. Håper kvalmen avtar når 2.trimester kommer
Har dere sagt det til sjefen deres hvorfor dere er sykmledt? følte nesten jg måtte pga konstant masing om alt var bra med meg, om dt var noe smittsomt, om hvilke symptomer jg hadde osv. Fikk beskjed i går at om jeg hadde planer om å ha denne formen lenge kunne jg ikke jobbe hos de (!!). En smule irritert i tilegg til kvalmen min
Så teit med en sånn sjef. Kan jeg spørre hva du jobber med?
Her er heldigvis sjefen min veldig grei og tar i mot hvert et svangerskap med åpne armer. Da jeg leverte sykemeldingen fikk jeg en klem og beskjed om å gå hjem å ruge. Så jeg er vel heldig med sjefen min