Sykemeldt ut sv.skapet

Jeg er sykemeldt 100 % nå i to uker og 50 % etter det. Mye og regelmessige kynnere (som førte til for tidlig fødsel sist) gjør at jeg må ta det veldig med ro nå ei stund. Sover i tillegg dårlig og er mye kvalm. Vond rygg osv..men men..det går jo heldigvis over om noen mnd

Når dere blir sykmeldt er det dere som foreslår det eller legen? Jeg har bekkenløsning, skal følges opp av fysio og er i veldig dårlig shape nå. Har ikke vært på jobb etter jul pga forkjølelse enda er jeg dårlig til beins og har mye vondt! Var hos legen i går og fikk kun 20% sykmelding selv om jordmor har anbefalt minimum 50! Så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre....

Når dere blir sykmeldt er det dere som foreslår det eller legen? Jeg har bekkenløsning, skal følges opp av fysio og er i veldig dårlig shape nå. Har ikke vært på jobb etter jul pga forkjølelse enda er jeg dårlig til beins og har mye vondt! Var hos legen i går og fikk kun 20% sykmelding selv om jordmor har anbefalt minimum 50! Så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre....

Jeg er sykemeldt i samråd med jordmor, Ahus og legen.

Det er vel du som best kan vurdere hvor mye du kan jobbe før det blir for ille, så hvis du føler at det er for lite, ville jeg ha sagt det..

Jeg er sykemeldt i samråd med jordmor, Ahus og legen.

Det er vel du som best kan vurdere hvor mye du kan jobbe før det blir for ille, så hvis du føler at det er for lite, ville jeg ha sagt det..

-også ville jeg ha nevnt deg jordmor har sagt :)

Jeg startet jo med kvalme og oppkast.. og var vel legen som sa "du kan vel ikke dra på jobb når du har det sånn, så du må vel ha en sukemelding".. etter det har hun alltid spurt meg hva jeg føler og mener og vi har blitt enige.. enkelte ganger har hun foreslått mindre jobb, men da har jeg sagt ifra om jeg vil jobbe mer.. så på en måte blir det jo jeg som gir beskjed.. men det er jo etter hvordan vi har snakket om hvordan det går..

100% sykemeldt fra oktober. Ble først sykemeldt av legen pga trøtthet og kvalme. Etter første time hos jordmor fikk jeg beskjed om at jeg absolutt ikke skulle tilbake i jobb før fødsel, på grunn av bekkenløsning, type jobb, og tilleggsdiagnose.

Jeg fikk sykemelding i 3 uker til, hvor hun skrev at hun forventet ikke at jeg kom tilbake til min originale stilling. Men kan jobbe med tilrettelagte oppgaver, i mitt eget tempo.

Sa du til legen at jordmor anbefalte 50%?

Si til legen at du føler 20% blir for lite..

Dere som er sykemeldte 100 prosent / skyldes det bekkenløsning og hvilken Behabdling får dere ?

Skal selv til legen denne uken. Jobber normalt men blir så sliten! Sover dårlig om natten. Etter en lang dag på jobb er ryggen helt gåen og det kjennes ut som gangsperre når jeg går. Når jeg kommer hjem er jeg helt skutt og orker ingenting. Men synes allikevel dette ikke er grunn nok til å sykemelde meg og er svært dårlig på å "klage" til legen. :(
Jeg ble 100% sykemeldt på mandag. Hovedsakelig pga av bekkenløsning, som stadig utvikler seg til der verre.
Jobber i friluftsbarnehage, så jeg har ikke sjanse å holde tempoet til barna. Kan ikke løfte, bære sekk, stå/gå over lengre tid.. Går da også kraftig ut over kollegaer at jeg ikke kan gjøre jobben min når jeg er der..
Selv om jeg nå er 100% sykemeldt har jeg fortsatt vondt hele dagen, og våkner om natta pga smerter..

Sykemeldt 100% og har vært i noen mnd allerede grunnet bekkenløsning :/ jobber som sykepleier på en travel medisinsk avdeling. Kjedelig å være sykemeldt, men er det beste for kroppen :)

Back
Topp