Sykemeldt ut sv.skapet

hoppedusa

Gift med forumet
VIP
Aprilbarna`15
Er det noen av dere som er sykemeldt ut sv.skapet?

Jeg skal snakke meg legen min og slik jeg føler det i dag tror jeg sjansen er liten for at jeg kommer tilbake. Er så sliten og nå har også bekkenet begynt å krangle. Men hva skjer liksom om jeg plutselig blir bra igjen? (sjansen er vel liten) Også har de funnet vikar for meg på jobben?

Har dere som er sykemeldte fått sykemld ut sv.skapet eller må dere fornye den?

Jeg skal snakke meg legen min og slik jeg føler det i dag tror jeg sjansen er liten for at jeg kommer tilbake. Er så sliten og nå har også bekkenet begynt å krangle. Men hva skjer liksom om jeg plutselig blir bra igjen? (sjansen er vel liten) Også har de funnet vikar for meg på jobben?

Jeg er det fra i dag, har jobbet 50% fram til nå, men er sykemeldt ut resten fra nå

Skal til legen på fredag og blir mest sansynlig sykem. resten av tida. Hvis du plutselig blir bra igjen ville jeg heller brukt energien min på å gå tur og slappe av mest mulig frem til permisjon :) det blir hektisk etter bebisen er født og det gjelder nå å samle mest mulig energi til det!

Jeg er det, men foreløpig sykemeldes jeg bare for ca. 1 1/2 mnd.av gangen. Skal tilbake på fredag-får se hvor lenge det blir for da.

Får bare sykmelding hver 14. dag.
Trodde man kunne få lenger.
Spesielt siden legen tenker meg hjemme til permisjon.

Forlopig sykemeldes jeg en mnd av gangen, men legen har indikerer at jeg ikke blir friskmeldt og kommer til å bli sykemeldt ut svangerskap :-/

Legen kan kun skrive en måned av gangen. Det er nav regler. Her går jeg på svangerskapspenger og slipper heldigvis den sykemeldingen.
Jeg kommer ikke tilbake i jobb..

Last edited:
Jeg har vært sykemeldt siden november (100%), mn skal til legen i måren for å forlenge.. Blir nok ikke jobb igjen på meg, så håper jeg får ut hele perioden i måren..

1 mnd av gangen her.. 50%, men skal til legen fredag og etter en vond dag idag er det mulig det blir mer.. :-/

Jeg gikk 20% sykemeldt en stund, deretter 50% en stund. I går var jeg hos legen og er nå 100% sykemeldt pga bekkenet. Fikk bare for 1 mnd av gangen, men regner ikke med å komme tilbake på jobb. Jobben har fikset vikar for meg.
Jobber i friluftsbarnehage, og med et bekken som tåler null og niks har jeg ikke sjans å følge barnas tempo, gå turer hele dagene og bære tung sekk.
Å ha meg på jobb ble også en belastning for kollegaene mine, og ikke bare meg selv. Så jeg og sjefen fant ut at det beste er at jeg er 100% sykemeldt, og at jeg heller kan komme innom når jeg føler kroppen er med på det :)

Jeg er sykmeldt 100%, men får bare 1 mnd i slengen. Nå er jeg arbeidsledig i tillegg, så må vel innom nav nå da.

Jeg har søkt om svangerskaps penger, men må være sykemeldt fram til jeg får svar

Dere som er sykemeldte 100 prosent / skyldes det bekkenløsning og hvilken Behabdling får dere ?

Skal selv til legen denne uken. Jobber normalt men blir så sliten! Sover dårlig om natten. Etter en lang dag på jobb er ryggen helt gåen og det kjennes ut som gangsperre når jeg går. Når jeg kommer hjem er jeg helt skutt og orker ingenting. Men synes allikevel dette ikke er grunn nok til å sykemelde meg og er svært dårlig på å "klage" til legen. :(

Vært sykmeldt 100% siden august pga ekstrem svangerskapskvalme, kommer nok ikke tilbake i jobb før permisjonen. Får sykmld ca 5 uker av gangen.

Dere som er sykemeldte 100 prosent / skyldes det bekkenløsning og hvilken Behabdling får dere ?

Skal selv til legen denne uken. Jobber normalt men blir så sliten! Sover dårlig om natten. Etter en lang dag på jobb er ryggen helt gåen og det kjennes ut som gangsperre når jeg går. Når jeg kommer hjem er jeg helt skutt og orker ingenting. Men synes allikevel dette ikke er grunn nok til å sykemelde meg og er svært dårlig på å "klage" til legen. :(

Dette høres ut som min hverdag. Jeg jobber 60% (altså sykemeldt 40%) pga ryggen og lang reisevei til jobben. Bruker ca 2,5 timer på reising hver dag, pluss 8 timer jobb. Kjenner det godt i ryggen noen dager, men det verste er symfyseløsningen jeg har fått. Sliter med dårlig søvn og null energi , så det hele blir en vond sirkel. Men jeg og kjenner på det som du skriver, at det ikke er en god nok grunn til å være sykemeldt på heltid...

Jeg er 100 % sykmeldt fom. denne uken pga.risikosvangerskap med bl.a. fare for for tidlig fødsel.

I tillegg kan jeg jo nevne at jeg har både bekkenløsning og låsning. Det hadde jeg i forrige svangerskap også, men jobbet da helt ut. Følte at det ikke var god nok grunn til å sykemelde meg som du skriver. Presset meg alt for hardt med det resultat at bekkenløsningen ikke gikk over etter fødsel. Mitt råd er å lytte til kroppen. Det er tross alt ikke så mange månedene man er gravid av et langt arbeidsliv...

Back
Topp