Sykemeldt i svangerskapet

trønderpi81

Flørter med forumet
Heisan.
Lurer på hvor mange som er sykemeldt under sine svangerskap og hvorfor.
Er Selv 14 + 2 og har vært sykemeldt siden uke 6 pga kvalme. Klarer ikke annet enn å ligge helt stille. Resultatet av dette er at jeg har dårlig samvittighet for at jeg ikke er på jobb...

eg var sjmldt frå uke 30 ca trur eg det var,pga kynnere-bekkenløsning og dårleg søvn!
pressa meg ganske langt da,hadde messe og alnge kynnere frå uke 20 så eg merka det godt på jobben at eg vart redusert..jobber som pedleiar i barnehage!
kjem ikkje til å tvile på sjmld ein gang til om det vert ille nok!
hadde og dårleg samvittighet,men det er det faksitisk ikkj everdt å ha,skjønte eg![:D]
tenk på deg selv,ikkje alle rundt deg,det er ikkje deira helse som det går utover!!

jeg er nå 100% sykemeldt, kan ikke jobbe med den jobben j har. Blir for mye gåing og ståing og j sliter med rygg og bekken. Trenger mye hvile, blir fort sliten.. jobba skift på bensinstasjon og jobba veldig mye alene. Trente opp en som skulle ta over etter meg under aktiv sykemelding i ca. 1 mnd. ble 100% sykemeldt 26.april og er veldig glad for det. Har hatt god kontakt med sjef og jobben og dem støtter meg[;)] Tusler ned på jobben av og til og hjelper til med ting.. så har jeg litt å gjøre.Hadde veldig mye ansvar der, som jeg har fordelt på kollegar, så de lurer jo på litt ting støtt å stadig ..så kontakten med jobben er fortsatt veldig god selv om jeg ikke jobber der lenger[:D]

jeg har ikke blitt sykmeldt ennå...-men jobber bare 50%, så jeg har jo litt fri innimellom, og det er godt!!
Går på skole i tillegg, så det går litt energi med der..
Nyter hver fridag jeg har, selv om det fort kan bli litt kjedelig...[&:]
Regner med å gå i vanlig jobb frem til permisjonen..-det er jo snart [;)] + at jeg har endel ferie og sånt før permisjonstiden begynner...

Halloen.....
Jeg ble 50 % Sykemeldt da Jeg var ca 4 - 5 Måneder på vei, Var vel dette I ca 1 Måned....
Dette var på grunn av at Jeg var ganske sliten....
Begynnte og jobbe fullt, Men ble 100 % Sykemeldt for ca 1 og en halv Uke siden, På grunn av Bekkenløsning...

Ble gradvis mer og mer sykemeldt pga bekkenløsning.
Var først 50% sm fra uke 19, så 80% sm og ble 100% sm fra og med mars........

Eg har vært sjukemeldt siden uke 8. Legen meinte at jobben min er for tung for meg, og på det tidpunktet så fikk eg ikkje i meg nok næring.

ORIGINAL: gira

Ble gradvis mer og mer sykemeldt pga bekkenløsning.
Var først 50% sm fra uke 19, så 80% sm og ble 100% sm fra og med mars........

Samme her, men fra uke 17.. Har vært 100 % sykemeldt i en mnd nå.

hvordan få svangerskapspermisjon i stede for sykemelding??
Jeg har brukt opp min rett til sykepenger pga andre ting[:@]

skjønte ikje kva du mente heilt....?[8|]

da må man hvis ha en jobb som kan være risikabelt for svangerskapet eller noe sånt..

Jeg ble sykemeldt 100 % i uke 24, pga bekkensmerter. Kommer ikke tilbake til jobb, før etter endt permisjon.

Fant knapt nok ut at jeg var gravid før jeg ble sykemeldt, 100% sykmeldt fra uke 7 pga hypermesis... og prøvde meg på jobb igjen når jeg var 20 uker på vei, klarte 3 uker før jeg ble sykemeldt igjen. kjenner det med den dårlige samvittigheten, spesielt hvis jeg har en litt god dag. Men det er jo ikke det som teller nå, det som teller er den lille.

Var 3 uker sykmeldt tidlig i sv.skapet pga kvalme, og er nå for en uke siden blitt 50% sykmeldt pga var veldig sliten [:-]. Jobber på et travelt sykehjem...........

Ble sykemeldt 100% fra uke 30 på grunn  av bekkenløsning.
Før det gikk jeg en periode med 40%sykemelding (ca 1 mnd)...

jeg har vært sykemeldt siden desember.Var veldig plaget med kvalme og bekkenet.Men siden Februar  er grunnen at pappa ble lagt inn på sykehuset med leukemi og det ble veldig stressete for meg.Han ligger nå i respirator.Legen min er veldig forståelsesfull så jeg har fått sykemeldig til jeg går ut i permisjon.

Kan jeg spørre hvordan det er mulig?[8|]

ORIGINAL: trinemor79

hvordan få svangerskapspermisjon i stede for sykemelding??
Jeg har brukt opp min rett til sykepenger pga andre ting[:@]

Jeg var sykmeldt i en måned da jeg var 4-5 mnd. på vei, men det hadde ikke noe med svangerskapet å gjøre. Merker jeg er veldig sliten nå, men har valgt å snakke med sjefen om bedre tilrettelegging fremfor sykmelding. Er veldig glad for at jeg gjorde det, for hun var veldig imøtekommende og grei. Jeg håper jeg ikke får andre plager som gjør at jeg ikke kan jobbe helt frem til permisjonen.

aldri hørt om prematurkynnere,at kynnere generelt KAN føre til premature barn dersom ein ikkje tar det på alvor og sykmelder seg..men da ksal ein vere ILLE plaga!!
kynnere er livmora som "trener"[:D]

Jeg er sykmeldt nå.. fikk beskjed om å ta det med ro.
Også blir jeg vel sykmeldt rett etter ferien.. grunnet at jeg fødte dødfødt barn v fullgått svangerskap, og har hatt blodpropp!

Back
Topp