Sykemeldt i svangerskapet

Er sykemeldt pga låsninger i rygg og bekken, har lang kjørevei til jobb( 45 min en vei) og det gjør vondt å sitte mye. Har vært sykemeldt siden nyttår, og er det fram til permisjonen.

Jeg er ikke sykemeldt...men så har jeg ikke merket at jeg er gravid en gang da....

Er heldig jeg!

M

hva skiller sykemelding  fra svangerskaps-permisjon??
Jeg har hadd ett år med sykemelding nå, så når jeg trenger avlastning fra jobben min, så får jeg permisjon i stede? er det slik d fungerer..
Lurer fælt

Er sykemeldt 50% pga bekkenløsning.

Har gått 50% sykmeldt siden mars pga bekkenløsning. Det har fungert kjempebra, for jeg har valgt en fridag i uka og resten kortere dager.
Men nå kjenner jeg at det begynner å bli tungt, så det kan vel hende jeg ber om 100% sykemelding fra begynnelsen av juni, da er det jo bare 3 uker igjen til permisjonen starter.

[:D]

ORIGINAL: trinemor79

Jeg har hadd ett år med sykemelding nå, så når jeg trenger avlastning fra jobben min, så får jeg permisjon i stede? er det slik d fungerer..
Lurer fælt

Egentlig får du ikke sykemelding lengre enn ett år av gangen, og ikke permisjon før uke 28 i svangerskapet.... Så da vet jeg ikke hva legene gjør....Hvis du jobber nå, kan det hende du har "spart opp" mulighet til å forlenge sykemeldinga? Eller så må du kanskje bare ta ubetalt permisjon? Kan være lurt å ringe legen eller trygdekontoret...

ORIGINAL: trinemor79

Lurer fælt

Hvis du har hatt et års sammenhengende sykemelding må du enten få jordmor eller lege til å anbefale svangerskapspenger, eller så må du vel over på rehabilitering?
Man har ikke rett til mer enn 12 mnd sykepenger, så må man jobbe igjen i 6 mnd for å opparbeide seg nye 12 mnd.
Man kan jo velge å gå ut i permisjon en stund før termin, men jeg husker ikke akkurat hvor tidlig? Og det er vel ikke interessant heller, den perioden man tar ut før fødsel - mister man jo etter fødsel.

Jeg har vert 100% sykemeldt i 14 dager fra uke 8 pga kvalme,så gikk jeg inn i 50% sykeml. pga at kvalmen ikke ga seg og at jeg var ekstremt trøtt, syns det fungerte fint, og hadde ønske om å få fortsette med det, men for en uke siden, i uke 17+5, begynte bekkenløsning....F***!! Så da fikk jeg ikke lov til å jobbe, og er nå 100% sykemeldt;( Har dårlig samvittighet og føler meg som en hypokonder!!!! Har før svangerskapet jobbet drit masse,trent hver dag  , og hatt det helt topp med lite sykdom!! Men nå var det vist slutt på moroa! Prøver å gjøre det beste ut av situasjonen, og noen dager er veldig fine!!

Vært sykemeldt siden begynnelsen av april. Men foreløpig 60%. Har en veldig krevende jobb og sliter med rygg og begynnende bekkenløsning.

Back
Topp