Lady_Z, jeg quoter disse to innleggene, for at du skal lese dem en ekstra gang. Det er så viktig, og så riktig det de skriver!
Som jeg nevnte til deg tidligere, jeg har jobbet med mange som av en eller annen grunn har blitt sykemeldt. Et fellestrekk jeg ser, er alle som gjør alt de kan for å være en god medarbeider, eller arbeidstaker. Som jobber seg sykere enn nødvendig, fordi de vil gi alt, og noen ganger, ikke vil innse hvor ille det er. I mange tilfeller ender det med en langtidsykemelding, som kanskje kunne vært en kortere sykemelding om man tok det i oppløpet. Flere av dem som blir sykemeldt lengst tid ender med å bli sagt opp, for de kan erstattes. Ikke noe takk fra arbeidsgiver da. Ikke noe takk for at du sleit ræva av deg, for firmaet vårt. Takk for at du gjorde alt du kunne for at du hang sammen på jobben lengst mulig - selv om familielivet fikk lide.
Jeg skriver ikke dette for at du skal frykte en oppsigelse, det er jo kun i de verste tilfellene. Men for at du (forhåpentligvis) vil forstå at det er kun deg, som tenker på deg! Tenk på ditt helbred. Tenk på din familie. Tenk på din/deres fremtid. Tenk på barna dine, som skal ha en mamma som henger sammen, som sover om natten og som ikke blir sur av ingenting. Vil du "ofre" dem, for at sjefen din skal ha det bedre??
Det ble satt litt på spissen.. Men Lady_Z, ring legen i morgen, vær så snill! <3