Sykemelding

Jobber som kontaktlærer og er praksislærer(har siste periode med studenter nå), har svømming, gym og uteskole. Jobber 100% og er mamma til to på 5 og snart 3. Er overraska selv over at formen er så god som den er, så det bare nyter jeg :joyful:

Her jobber jeg gjennom pedagogisk vikarsentral for bhg og ble sykemeldt 100 % fra uke 8-12 pga sinnsyke smerter i korsryggen + kvalme og oppkast. Jobbet deretter 50 % helt til jeg fikk 100 % sykemelding i januar . Jobbet da bittelitt og i februar klarte jeg bare 2 dager i løpet av hele den måneden så nå bare er jeg hjemme 100 % med bekkenløsning frem til neste kontroll den 24 mars og sykemelder meg nok for siste måneden også. er også mer styr å legge inn at jeg har jobbet i et meldekort for da får man mer å fylle ut enn hvis jeg svarer nei for de to siste ukene.
Nav har rotet til så mye med sykemelding, sykepenger og dagpenger siden februar at jeg blir sprø . Må innom legekontoret idag for å få underskrift av legen og diagnose osv på et papir jeg fikk av nav i papir ( selvom jeg har mye på nav sin side) ...
sykt irriterende at den som er sykemeldt må gjøre sykt mye!

har også en datter på 2,5 år som trenger meg og jobber jeg med masse verk og blir sliten så har jeg ikke overskudd til å leke med henne de få dagene jeg orker på ettermiddagen samt å legge henne. Er så vondt for bekkenet å sitte med henne ( sitter faktisk på madrass) . Så er samboer som tar mest av arbeid og henne, men jeg gjør litt av det som har med å gjøre klart for babyen ❤️

Last edited:
Jeg jobber også i barnehage, og ble sykemeldt 40% for et par uker siden. Skal til legen igjen idag, og tror jeg vil fortsette sånn frem til permisjon! Jeg sliter med mye kynnere og er veldig sliten. Begynner også å merke det mer og mer i ryggen, så håper jeg fortsatt kan klare å jobbe 3 dager i uken fremover :p

Er lærer og jobbet 50% de siste ukene. Dvs. 2 fridager i uken og ellers tre fulle dager på jobb. Det har egentlig gått helt greit, men nå har jeg begynt å få hyppige kynnere og bekkenet mitt har begynt å streike. Det er smertefullt å sitte, gå og stå. I hverdagen går det rett og slett senere og senere å bevege seg mellom klasserommene. Jeg har heller aldri pleid å sitte i ro og peke på tavlen, men beveget meg mye i klasserommet. Har egentlig ikke lyst å sykemeldes ytterligere, men om tilstanden ikke blir bedre, kan det bli et alternativ. Kortere arbeidsager har vist seg å bli vanskelig å få til.. Er i uke 29+ 3.

Er flere av dere lærere? I så fall, hvordan har dere gjort det?

Last edited:
Jeg ble gradert sykemeldt i uke 14 og deretter 100% sykemeldt fra uke 20. I uke 27 ble jeg derimot bedre i ryggen og nå i uke 29 fortsatt tilbake i 30% stilling frem til perm starter 1. Mai. Mulig det blir mer også siden formen faktisk er på bedringens vei! Kan gå begge veier, men viktig å lytte til kroppen! Jeg gjorde noe med dette alt for sent i uke 14, og hadde nok ikke blitt så ille hvis jeg ikke fikk gradert sykemelding tidligere.... sitter litt med skjegget i postkassa nå. Men lærdom til neste gang med en gang jeg kjenner bekkenet kødder! Har kontorjobb, og jobber ikke i min egen stilling mens jeg kun jobber 30%. Bedt om å gjøre andre oppgaver.

Jeg er sykemeldt 40% nå fordi jeg sliter med søvn. Kroppen er veldig fin egentlig og hadde tålt 100% om jeg ikke hadde 3 andre unger som hindrer meg i å legge meg rett etter jobb. Meget mulig kroppen ikke ville fungert like godt om jeg hadde jobbet 100% riktignok. Hadde vondt i ryggen med de andre når jeg jobbet 100%

Back
Topp