Sykemelding

LiteFrø

Elsker forumet
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Jeg er utrolig kvalm for tiden og selv om jeg får det til å fungere så sliter jeg enormt på jobb . Føler jeg går og brekker meg hele tiden og at innsatsen er så lav at det går ut over andre.
Jeg er fristet til å snakke med legen om hun kan anbefale noe evt sykemelding. Men på den andre siden så er jeg en person som heller presser meg selv til det er gått for langt enn å roe ned i tide. Derfor er det vanskelig å be om sykemelding for meg.

Hva tenker dere/Hva har dere gjort i liknende situasjon?
 
Jeg ville tatt en prat med lege og kanskje informert leder på jobb i forhold til tilrettelegging? Er det andre arbeidsoppgaver du kan utføre som kanskje er litt bedre når man er kvalm? Hvis du ikke vil si det til leder enda (noe jeg forstår), så ville jeg tatt meg en liten tur til legen for litt tips og råd :)

Jeg er lik som deg, presser meg heller litt for mye enn å roe ned i tide. Men jeg har vært åpen om graviditeten til min leder da hun vet at jeg har gått gjennom IVF. Hun ba meg derfor gå til legen nettopp pga mye kvalme som ikke er noe særlig når man jobber i barnehage på småbarnsavdeling. Legen sykmeldte meg 50%, så nå jobber jeg hver dag, men halve dager. Det fungerer fint for meg :)
 
Jeg ville tatt en prat med lege og kanskje informert leder på jobb i forhold til tilrettelegging? Er det andre arbeidsoppgaver du kan utføre som kanskje er litt bedre når man er kvalm? Hvis du ikke vil si det til leder enda (noe jeg forstår), så ville jeg tatt meg en liten tur til legen for litt tips og råd :)

Jeg er lik som deg, presser meg heller litt for mye enn å roe ned i tide. Men jeg har vært åpen om graviditeten til min leder da hun vet at jeg har gått gjennom IVF. Hun ba meg derfor gå til legen nettopp pga mye kvalme som ikke er noe særlig når man jobber i barnehage på småbarnsavdeling. Legen sykmeldte meg 50%, så nå jobber jeg hver dag, men halve dager. Det fungerer fint for meg :)
Jeg har informert sjefen, og han er forståelsesfull heldigvis. Men jeg er lærer så vet ikke riktig hva man kan tilrettelegge med egentlig, Jeg skal vurdere å ta en tur til legen, kanskje hun har tips til noe jeg kan gjøre med denne kvalmen så jeg slipper å må gå så mye ned i stilling...
 
Jeg var på jobb i går i 5 minutter før jeg snakka med sjefen om å dra hjem igjen. Jeg brakk meg 3 ganger i løpet av 15 minutter, kastet opp litt en gang og bare følte meg helt forferdelig! Så i dag har jeg tenkt til å ringe legen og skaffe meg sykemelding.

Jeg orker ikke å få dårlig samvittighet for å ikke jobbe og at de må finne vikar osv når jeg må bruke egenmelding plutselig samme dagen. Nok er nok.

Sist svangerskap drøya jeg alt for mye med å sykemelde meg. Ikke denne gangen!
 
Jeg var på jobb i går i 5 minutter før jeg snakka med sjefen om å dra hjem igjen. Jeg brakk meg 3 ganger i løpet av 15 minutter, kastet opp litt en gang og bare følte meg helt forferdelig! Så i dag har jeg tenkt til å ringe legen og skaffe meg sykemelding.

Jeg orker ikke å få dårlig samvittighet for å ikke jobbe og at de må finne vikar osv når jeg må bruke egenmelding plutselig samme dagen. Nok er nok.

Sist svangerskap drøya jeg alt for mye med å sykemelde meg. Ikke denne gangen!

ENIG og samme her.. i forrige sv skap skulle jeg liksom klare alt og holde ut i full jobb, det gjør jeg IKKE en gang til og jeg angrer på at jeg ikke lyttet til kroppen.
Denne gangen har jeg bedt om 50% sykmld pga mange aborter og jeg har det såå mye bedre når jeg får noen fridager her og der!

Så mitt råd til dere alle er lytt til kroppen og gjør det du har behov for! Denne tiden er så kort, arbeidslivet er langt! Det er ikke verdt det...
 
Tenker at det er du som kjenner kroppen din best:) føler du at en sykmelding er riktig, så er det som regel det:)
Ikke noe kjekt å være så redusert:(
 
Forrige svangerskap ble jeg sykemeldt tidlig pga kvalme, ble da sykemeldt 50% i begynnelsen og jobba fra 12-16. I dette svangerskapet ble jeg sykemeldt 50% 1 uke før positiv graviditetstest pga bekkenet. Helsa og meg selv først, orker ikke ødelegge meg med jobb. Ingen som takker deg om du pusher deg heller!
 
Skal til legen i morgen tidlig jeg og. Begynner å kjenne det godt i bekkenet allerede. Så å jobbe 100% blir for tøft tror jeg. Merket forrige svangerskap(10 år siden) på bekkenløsningen faktisk.. det som fikk meg til å teste den gang. Satset på at jeg slapp unna denne gangen. Men ser ikke sånn ut:yuck:
 
Forrige svangerskap ble jeg sykemeldt tidlig pga kvalme, ble da sykemeldt 50% i begynnelsen og jobba fra 12-16. I dette svangerskapet ble jeg sykemeldt 50% 1 uke før positiv graviditetstest pga bekkenet. Helsa og meg selv først, orker ikke ødelegge meg med jobb. Ingen som takker deg om du pusher deg heller!
Ble bare nysgjerrig! For jeg opplever at bekkenet er for løst om dagen, litt som når jeg var gravid, bare ikke så ille. Har ellers et par (mulig innbilte) symptomer, men jeg får ikke utslag på noen test... og så lenge jeg ikke tester positivt så tenker jeg at jeg ikke kan oppleve noen symptomer. Men det er kanskje ikke riktig, da?
 
Ble bare nysgjerrig! For jeg opplever at bekkenet er for løst om dagen, litt som når jeg var gravid, bare ikke så ille. Har ellers et par (mulig innbilte) symptomer, men jeg får ikke utslag på noen test... og så lenge jeg ikke tester positivt så tenker jeg at jeg ikke kan oppleve noen symptomer. Men det er kanskje ikke riktig, da?

Jeg synes også symptomene kom veldig tidlig, men bekkenløsning er jo veldig hormonelt, og er jo mye hormoner i starten av et svangerskap. Var i snakk med venninner som har opplevd samme som første symptomer før test (og Google sa det), var hos lege som stussa litt, men hun var ikke sjokkert. Og snakka både med sykepleiere, naprapat, fysioterapauter osv. Som støtta opp om at det kunne virkelig være det. Og det var jo det! Så krysser fingrene for at du også tester positivt (om det er det du vil!)
 
Jeg er utrolig kvalm for tiden og selv om jeg får det til å fungere så sliter jeg enormt på jobb . Føler jeg går og brekker meg hele tiden og at innsatsen er så lav at det går ut over andre.
Jeg er fristet til å snakke med legen om hun kan anbefale noe evt sykemelding. Men på den andre siden så er jeg en person som heller presser meg selv til det er gått for langt enn å roe ned i tide. Derfor er det vanskelig å be om sykemelding for meg.

Hva tenker dere/Hva har dere gjort i liknende situasjon?
Jeg kjenner meg veldig igjen. Jeg har en jobb som gjør at jeg må være 100 % på når jeg jobber. Og det er faktisk litt vanskelig for meg akkurat nå. Så jeg er sykemeldt nå, 100% en liten tid og deretter skal jeg prøve meg på 50%. Men er usikker på hvor lenge det går.... en ting er ihvertfall sikkert. Jeg vil utsette meg før minst mulige ting som kan være til fare for lille i magen.
 
Håper det går bedre med dere og at det hjelper å være hjemme litt å være sykemeldt for å komme dere ovenpå.
Jeg sitter og blomstrer på jobb. Alle andre er på konferanser er syke eller i møter ute av huset. Så vi er vel en håndfull og vi pleier å være ca 35.
Jeg sitter bare å tenker at jeg vil hjem og sove.
 
Ble 100 % sm i 14 dager jeg og! Vil prøve meg på jobb en uke før jeg går ut i ferie i uke 25. Håper på at det roer seg litt etterhvert, sånn at jeg kan jobbe lengst mulig. Svangerskapet blir fryyyktelig langt hvis jeg må gå hjemme så lenge
 
Har du prøvd trening og evt sånne belter før? Kanskje prøve det nå.
Vi har fysioterapi trening her på jobb så venter spent på høsten så jeg kan melde meg på nytt kurs.
 
Jeg er utrolig kvalm for tiden og selv om jeg får det til å fungere så sliter jeg enormt på jobb . Føler jeg går og brekker meg hele tiden og at innsatsen er så lav at det går ut over andre.
Jeg er fristet til å snakke med legen om hun kan anbefale noe evt sykemelding. Men på den andre siden så er jeg en person som heller presser meg selv til det er gått for langt enn å roe ned i tide. Derfor er det vanskelig å be om sykemelding for meg.

Hva tenker dere/Hva har dere gjort i liknende situasjon?
Jeg ville tatt en prat med leder først, og funnet ut hva som er mulig med tilrettelegging, og så tatt det med legen etterpå. (Men jeg har en jobb der det er lett å tilrettelegge, og en inmari årleit leder da)
 
Jeg synes også symptomene kom veldig tidlig, men bekkenløsning er jo veldig hormonelt, og er jo mye hormoner i starten av et svangerskap. Var i snakk med venninner som har opplevd samme som første symptomer før test (og Google sa det), var hos lege som stussa litt, men hun var ikke sjokkert. Og snakka både med sykepleiere, naprapat, fysioterapauter osv. Som støtta opp om at det kunne virkelig være det. Og det var jo det! Så krysser fingrene for at du også tester positivt (om det er det du vil!)
Takk for svar! Haha, joda, jeg tror jo det er det jeg vil ;)
 
Back
Topp