Sykemelding

Jeg er sykepleier og jobber bare natt. I begge tidligere svangerskap har jeg hatt kraftig bekkenløsning, siste måtte jeg bruke krykker. Håper virkelig jeg slipper unna denne gang, men er forberedt. Så om jeg kjenner bekkenløsningen komme, så blir det sykemelding med en gang for å unngå krykker. Var helt grusomt sist, og hele svangerskapet gikk I saktefilm. Ble deprimert av å være hjemme og ikke kunne bevege meg. I min jobb er det vanskelig å tilrettelegge, da jeg jobber alene som sykepleier på natt. Så tilrettelegging er vanskelig. Kan jo håpe på å få noe tilrettelagt på dagtid, hvis bekkenløsning blir tilfelle denne gangen også
 
Jobbet ut begge mine tidligere svangerskap uten sykemelding så jeg satser på at jeg holder meg frisk denne dagen også :)
Synes de var veldig flinke til å tilrettelegge men det er jo begrenset hvor mye de klarer det i barnehager :)
 
Forrige gang var jeg sykemeldt 50 i en uke pga en uke med nyrebekkenbetennelse. Så fikk jeg hodepine og fikk sykemelding og jobbet 60%. Jeg fikk tilrettelagt skriv fra jobben så jobbet 40% den siste måneden Før permisjon. Målet mitt var å Være på jobb til siste dag om det så var 1 gang i uke. Det er det forsjåvidt nå også men nå er terskelen litt lavere kjenner jeg for jeg har en på 17 mnd å ta meg av også. :nailbiting:
 
Her startet det med 20% sykemelding da jeg var ca 7 måneder på vei. Så ble det 50% i to uker, før jeg ble 100% en uke tidligere en jeg egentlig skulle ut i permisjon. Da hadde jeg fryktelig bekkenløsning (som jeg hadde hatt siden uke 15 ca) og masse masse kynnere, så legen var redd for at fødselen skulle starte når som helst. Fødte mindre enn en uke etter jeg ble 100% sykemeldt, så må si det var greit å være hjemme de dagene for å få slappet av og ladet opp!
 
Tipp topp form her hos meg iallefall! Har vært sykemeldt begge forrige graviditetene, så redd jeg blir det etterhvert nå også! Tiden vil vise!
 
Back
Topp