Sykemelding

Mamamoo13

18.10.13 <3
Sensommerbarna 2016
Noen som vurderer det? Jeg kjenner at formen går rett nedover. Har lite energi og svimler en del. Hvis det ikke blir verre så skal jeg holde ut. Men jeg er bare 5+1. Uke 6 og 7 er jo de ukene formen til mange forverrer seg. Sist svangerskap var jeg sykemeldt fra uke 5 og helt ut. Jeg har ikke lyst til det igjen. Det var så lang ventetid.
 
Noen som vurderer det? Jeg kjenner at formen går rett nedover. Har lite energi og svimler en del. Hvis det ikke blir verre så skal jeg holde ut. Men jeg er bare 5+1. Uke 6 og 7 er jo de ukene formen til mange forverrer seg. Sist svangerskap var jeg sykemeldt fra uke 5 og helt ut. Jeg har ikke lyst til det igjen. Det var så lang ventetid.

Har en jobb som jeg kommer til å bli sykemeldt en eller annen gang uansett :) Ikke så lett å tilrettelegge på et sykehjem da det ikke blir leid inn ekstra slik at jeg kan gå på topp:(

Formen begynner å gå nedover her også. 5-5+5 uker i dag. Håper jeg klarer å jobbe frem til magen er i veien og ikke kan ta tunge løft :) har ikke lyst til å bli sykemeldt. Men må jeg så må jeg.
 
Jeg er sykemeldt nå - men jeg har veldig vondt i korsryggen (mer enn mensmurringer..). Driver en del med løft på jobb, så fikk beskjed om å kule'an i en uke. I utgangspunktet tenker jeg at jeg ønsker å være i jobb hele tiden, men jeg innser jo at det kanskje ikke er mulig, pga arbeidssituasjon min. Jeg tenker dette er veldig individuelt, med tanke på arbeidssituasjon og utviklingen i svangerskapet :)
 
Jeg sliter også veldig med korsryggen. Eneste grunnen til at jeg ikke er sykemeldt nå er at jeg holder på med fagbrevet og er i praksis nå, hadde jeg gjort det jeg vanligvis gjør hadde det ikke funket. Måtte steppe inn pga sykdom torsdag som var og da var jeg helt ødelagt når jeg kom hjem..
 
Formen er fin enn så lenge, så håper å kunne stå i jobben en stund. Men ser ikke for meg å klare det helt ut, da det er tunge løft og på beina hele dagen. Var mye sykemeldt sist, fra uke 8 og utover ca, og det ble en psykisk belastning å gå hjemme hele dagen, så vil slippe det nå. (selv om jeg jo har litt mer å gjøre med mini#1 i hus nå da)
 
Jeg er helt for jævelig trøtt, men har planer om å jobbe helt frem til permisjon :)
 
Jeg jobbet helt ut forrige gang, og upåklagelig form, så jeg satser på det denne gangen også :) terskelen for å sykemelde meg er SVÆRT høy, da skal jeg være dårlig! Det sier jo seg selv om man ikke klarer å være på jobb, men..
 
Jeg hadde som mål å jobbe 100 % helt ut sist. Jeg ble 50 % sykemeldt i uke 28 pga en blødning jeg hadde uka før (ble lagt inn og greier) og litt høyt BT og proteiner i urinen. Så jeg fikk ikke lov av legen å jobbe 100 % helt fram. Jeg var riktignok veldig sliten også, men jeg hadde nok jobba fullt helt ut om ikke legen hadde nekta meg det, er ganske sta på akkurat det der.

Denne gangen har jeg lært; jeg skal IKKE ha forventninger til meg selv angående hvor mange (eller få) kilo jeg skal gå opp, og jeg skal heller ikke forvente at jeg skal jobbe 100 % helt frem. Jeg setter så høye krav til meg selv og blir så skuffa og lei meg når det ikke går.
Og nå i ettertid så er jeg litt sånn, come ON, dette handler ikke om MEG eller hva JEG får til eller ikke. Dette handler om at kroppen min produserer et lite menneske, og trenger det den trenger for å få til det på best mulig måte. Plain and simple. Man har null kontroll over hveordan kroppen reagerer på dette, man kan bare legge til rette for at det skal gå best mulig ved å spise bra og bevege seg så mye man orker. That's it. Det er ikke en konkurranse...

That said, så tar jeg jo utgangspunkt i at jeg jobber helt fram, men har ikke problemer med å akseptere en gradert sykemelding om det trengs.
 
Mange av dere har tyngre jobber enn meg som sitter på kontor :) men det handler jo om hva man klarer uansett. Kroppen sier ifra når det blir for mye. Men målet er å bli så lenge som mulig. Jeg har vært litt svimmel og fjern idag på jobb. Gjør masse feil. Spørs om ikke jeg blir en liten byrde her etterhvert.
 
Jeg er bare 3+4 så har litt tid før kvalmen slår meg. Pleier å komme rundt uke 5. Pga alle julebord etc som kommer på løpende bånd kommer vi nok ikke til å greie å holde det hemmelig særlig lenge så kommer nok til å ta imot en (delvis) sykemelding tidlig. Har ingen motivasjon til å slite meg ut for denne jobben og desverre har jeg de andre gangene jeg har vært gravid vært veldig dårlig. Håper,!men har ingen tro på at det blir bedre denne gangen
 
Jeg jobbet helt ut forrige gang, og upåklagelig form, så jeg satser på det denne gangen også :) terskelen for å sykemelde meg er SVÆRT høy, da skal jeg være dårlig! Det sier jo seg selv om man ikke klarer å være på jobb, men..

Helt enig!
 
Her blir det å holde ut så lenge så mulig. Ikke noen mulighet for å ta inn vikar i min stilling, så om ikke jeg gjør jobben - blir den ikke gjort:-(

Spent på hvordan det blir framover. Er avhengig av noenlunde form for å kunne reise såpass mye som jeg gjør.
 
Jeg jobbet helt ut forrige gang, og upåklagelig form, så jeg satser på det denne gangen også :) terskelen for å sykemelde meg er SVÆRT høy, da skal jeg være dårlig! Det sier jo seg selv om man ikke klarer å være på jobb, men..

Foruten kvalme og oppkast i første trimester har jeg også vært i god form i begge svangerskapene mine og jobbet frem til permisjon. Arbeider på småbarnsavdeling i barnehage, så det var tungt til tider, men de er veldig gode på tilrettelegging. Satser på at det går greit denne gangen også :)
 
Sist jobbet jeg nesten 100% frem til 6 dager før hun kom:p satser på at det går like bra igjen, da arbeidsplassen min er flinke til å tilrettelegge:)
 
Sist gang ble jeg sykemeldt veldig tidlig i svangerskapet. Hatet det! :p Det blir altfor lenge å bare gå og vente! Så håper med hele mitt hjerte at jeg holder ut hele veien denne gangen :) I hvertfall til det nærmer seg veldig!
 
Ble fult sykemeldt i mnd 5 sist, bra bekkenet. Da kom hjem hjem fra jobb og lå å skreik :(
Håper bekkenet holder seg denne gaven :) jeg er frisør og står hele dagen, så jeg tror ikke jeg klarer å jobbe helt til permisjonen.
 
Jeg er i uke 6+1 ble sykemeldt idag på grunn av blødning :( håper dette går bra. Er virkelig lei meg
 
Jeg håper å holde lengst mulig! Sist ble jeg 100%sm i uke 17... Bekkenløsning fra h...... og vonde kynnere. Kjenner allerede bekkenet tuller, gjord det før jeg viste jeg var gravid :( Skal jeg holde lengst mulig i jobb, må jeg ta en samtale med sjefen om tilrettelegging og evt hjelpemiddler... Men samtidig er jeg ikke helt klar for å si noe ennå... :/
 
Jeg er veldig trøtt og kvalm, men har ingen planer om å sykemelde meg. Så lenge jeg sørger for å proppe innpå med mat kontinuerlig hele dagen, klarer jeg å holde den verste kvalmen i sjakk, og jeg vet at det ikke er krise om jeg spyr på jobb, det fikk jeg god erfaring med sist svangerskap. Og jeg legger meg heller supertidlig om kvelden enn å skulle være hjemme fra jobb for å sove. Jeg vet at det blir mer jobb på kollegene mine hvis jeg er borte, så vil absolutt prøve å unngå det. Sist svangerskap hadde jeg kun èn fraværsdag, det var en dag jeg var så kvalm at jeg spydde hver gang jeg prøvde å reise meg fra senga. Krysser fingrene for at jeg vil klare meg uten sykemelding denne gangen og
 
Forrige gang ble jeg 50% sykemeldt fra uke 18 og 100% sykemeldt da det var litt minde enn 2 mnd igjen. Jeg var veldig plaget med bekkenløsning. Det skurret litt når jeg måtte ha hjelp til å kle på meg selv fordi jeg hadde så vondt at jeg klarte ikke - så skulle jeg gå på jobb å hjelpe andre med å kle på seg.. huff..:eek: Jeg håper jeg slipper det denne gangen og er ved godt mot :) men jeg jobber på en veldig tung avdelig på sykehjem, så kanskje det går bra visst de klarer å tilrettelegge. Var ikke så flink til det sist
 
Back
Topp