Sykemelding

De gjør det ja? Jeg var helt totalt ærlig med legen! Og det å sykemelde meg er jo ikke noe jeg ønsker, men så ikke noe annen utvei og er ikke kun pga det som skjer på jobben! Måtte tilslutt fortelle sjefen om spontan aborten og at det er veldig tøft nå som termindatoen er her! Og bekken plagene, lite søvn!! Men dette her var løy jeg bare om!! :( å ville ha meg inn på samtale denne uka, jeg vil gjerne ha med meg verne ombudet på denne samtalen men hun som er det er på ferie til neste uke! Vil ha en som er litt på min side og ikke bare få en skyllebøtte fra sjefen!!
Du trenger ikke å møte på samtale nå. Det er innen 8 uker med 100% sykemelding for å prate om muligheter for å løse situasjonen. Ikke for at sjefen skal kjefte på deg fordi du ikke kan være på jobb under de forhold som foreligger nå. Og du kan og bør ha ditt verneombud med på møtet. Dersom dere er medlem i noen hms tjeneste ville jeg bedt om å ha med representant derfra også. Og dersom du har en fagforening så kan du ha med representant fra dem også.

Sjefen din har ikke lov til å si dette til deg,hvis du er organisert så ta kontakt med dem og de hjelper deg, med å få ordnet opp I dette på arbeidsplassen.
Jeg hadde bet omsykemelding ut sv jeg,for det er ikke bra for deg å være på jobb når situasjonen er slik, man skal ikke føle seg slik, som du gjør på en arbeidsplass. Er en av grunnene til at jeg er sykemeldt er pga forhold på arbeidsplassen.
Godt du kan få prate med noen, det er gull vært for meg I allefall. Mistet I des 2013, så vet hvordan det er når den dagen kommer:) er fortsatt trist selv om det er 2 år siden.
Å vit at du kan prate med oss om alt da :)

Da er jeh ferdig hos legen! Han sykemelde meg 100% fram til tirsdag neste uke! Skal da inn til han på ny kontroll og da hadde han bedre tid til meg! Han skulle også henvise meg til en psykologisk sykepleier! Kjenner det vil bli godt å ha noen å prate med! Ringte inn på jobb å pratet med sjefen der jeg fortalte at jeg var sykemeldt! Der de mente det var bullshite og at jeg var sykemeldt kun pga jeg hadde fått kjeft av henne på fredag!! Å de skulle gjøre alt de kan for å stoppe utbetalingene mine å ringe til nav osv.. Hva faen??
Hva???!! Det kan de ikke gjøre ! Dette er helt på jordet :o :o nei fin deg en annen jobb i permisjonen!

Ja jeg har bestemt meg for å søke ny jobb i permisjonen uansett hva som skjer! De skal bygge en stor fin barnehage rett oppe her jeg bor, så håper den står klar til neste høst, og håper jeg får jobb der! :) har snakket med verne ombudet på jobb, er blitt godt kjent med na, så hun ringte meg idag! Hun ville gjerne være med på møte, så får se om jeg klare å utsette møte til neste uke! Skal egentlig til jordmor på mandag i tillegg men vudere å ringe å høre om jeg kan komme i løpet av uka! Godt å ha noen å prate med, kanskje hun kan komme med noen råd hun også! Så har jeg jo ny time på tirsdag hos legen der jeg får fortelle hvordan ting ble gjort idag! Klarer ikke å riste av meg den vonde følelsen :( men er det mulig å ringe fagforbundet? Jeg må vel også ha noen rettigheter? Man kan ikke bli behandlet slik som dette! En lege skriver jo ikke sykemelding på grunnlag av ingenting heller!

Leit at de er så kjipe med deg!

Jeg synes du har fått gode råd her og fra legen. At arbeidsgiver skal ringe NAV er sannsynligvis en tom trussel, men om de gjør det vil vel NAV bare dobbelsjekke med legen din. Jeg tror worst case scenario er at neste utbetaling blir forsinket mens de sjekker.

Lykke til, ikke la dem ødelegge humøret ditt!

Ja jeg har bestemt meg for å søke ny jobb i permisjonen uansett hva som skjer! De skal bygge en stor fin barnehage rett oppe her jeg bor, så håper den står klar til neste høst, og håper jeg får jobb der! :) har snakket med verne ombudet på jobb, er blitt godt kjent med na, så hun ringte meg idag! Hun ville gjerne være med på møte, så får se om jeg klare å utsette møte til neste uke! Skal egentlig til jordmor på mandag i tillegg men vudere å ringe å høre om jeg kan komme i løpet av uka! Godt å ha noen å prate med, kanskje hun kan komme med noen råd hun også! Så har jeg jo ny time på tirsdag hos legen der jeg får fortelle hvordan ting ble gjort idag! Klarer ikke å riste av meg den vonde følelsen :( men er det mulig å ringe fagforbundet? Jeg må vel også ha noen rettigheter? Man kan ikke bli behandlet slik som dette! En lege skriver jo ikke sykemelding på grunnlag av ingenting heller!

Kontakt fagforbundet også om du er medlem, de kan også bistå i slike saker. Vi har måttet bistå med i forskjellige sykemld saker her i kommunen jeg jobber. Htv og leder er kurset for å håndtere slikt ☺

Ta kontakt med forbundet ditt du:) de skal hjelpe deg i slike saker:)

Da er jeh ferdig hos legen! Han sykemelde meg 100% fram til tirsdag neste uke! Skal da inn til han på ny kontroll og da hadde han bedre tid til meg! Han skulle også henvise meg til en psykologisk sykepleier! Kjenner det vil bli godt å ha noen å prate med! Ringte inn på jobb å pratet med sjefen der jeg fortalte at jeg var sykemeldt! Der de mente det var bullshite og at jeg var sykemeldt kun pga jeg hadde fått kjeft av henne på fredag!! Å de skulle gjøre alt de kan for å stoppe utbetalingene mine å ringe til nav osv.. Hva faen??
Herregud... Jaja.. Du får prøve å bare drite i at arbeidsgiver blir sur for at du har sykemeldt deg. Når legen har vurdert det til at du trenger det, så er det ingen andre som skal komme å stille spørsmålstegn ved det.
Håper det ordner seg for deg med psykologisk sykepleier :)

Jeg kjenner jeg blir helt sjokkert av høre om sånne arbeidsgivere! Kjipt for deg å bli så dårlig behandlet, men du får trøste deg med at det er hun som driter seg ut og ikke du...

Det e absolutt ikkje greit å oppføre seg sånn!!
Har følt meg mobbet og ikkje hatt lyst å gå på jobb. Konstant ekkel følelse. Eg skjønner kossen du har det!!!
Stå på ditt, bruk den hjelpa du har rett på, og finn deg ein ny jobb. Slåss tilbake :-) ingen skal måtte ha ein jobb der ein kvir seg for å være, eller å bli behandlet på ein sånn måte! Sender ein klem!

Jeg jobber som personalsjef og dette er helt uhørt. Jeg ville brukt organisasjonen og sendt inn en anonym varsling. Deretter ville jeg kanskje vurdert å bytte jobb og finne et arbeidssted hvor lederne faktisk overholder arbeidsmiljøloven...
Blir helt rystet over at det er mulig.
Skulle gjerne møtt denne damen og gitt henne en god gammeldags militær strekk!!!

Back
Topp