Sykemelding

Qvini

Glad i forumet
Nå skal jeg til legen snart (klokka ni). Jeg ønsker å sykemelde meg, men anner ikke hvor vanskelig det er med å få 100% sykemelding?

Jeg har helt nede, sko hatt termin i går viss jeg ikke hadde mistet i desember. I tillegg så har jeg så ufattelig vondt i bekken :/ på jobb blir det ikke tilrettelagt noe for meg, jeg føler meg mobbet og presset til å jobbe mer enn jeg klarer!! Å så finner jeg ut at jobben har fått tilskudd på meg fra NAV tre timer hver dag! Som ikke blir brukt til det det skal, jeg må heller være på en jobb der vi er for få folk på jobb. Må drive å løfte på 3-6 åringer hele dagen, når jeg kommer hjem klarer jeg nesten ikke å gå og er helt totalt ferdig!!! :( hva skal jeg si til legen idag?

Si AKKURAT dette! Du bør absolutt få en sykemelding! Og hvis han spør hva du ser for deg, så si at du gjerne kunne tenke en full sykemelding for en periode iallefall slik at du skal klare å hente deg inn igjen. Og eventuelt se etterhvert om du kan klare å jobbe kortere dager.. Lykke til! Og stå på ditt! Ikke legg noe i mellom, man har ofte en tendens til å ikke fortelle helt hvor ille man faktisk har det.. ❤️

Uff :( jeg ville ha sagt det du skriver her nå. Høres ikke noe godt ut under hele tatt :(
Tror ikke det er noe problem for deg å få sykemelding.
Masse lykke til :)

Ja du skal fortelle legen alt dette. Sånn som de holder på på jobben din så bryter de jo arbeidsmiljøloven.

Inntil de kan tilrettelegge så bør du sykemeldes, og hvis de ikke kan tilrettelegge i det hele tatt så har du krav på svangerskapspenger. At de får tilskudd nå uten å tilrettelegge er jo direkte svindel!!

Takk flotte damer ❤️ sitter å vente på å få komme inn nå! Gruer meg!! Liker ikke dette, men nå føler jeg at jeg har vært mer enn god nok! Og at det ikke blir satt pris på i det hele tatt!! Da er det ikke noe moro å være så ferdig etter jobb at du legger deg før syv for å klare å presse deg gjennom en ny arbeidsdag! I tillegg så sover jeg sinnsykt dårlig for alle bevegelser gjør at bekken skriker av smerte! :(

huff og huff...stakkar deg!:(
Begynner å lure på ka arbeidsplass du har, not good!!!:mad:
Du må legge alt dette frem til legen som du deler med oss her.
Kjempe masse lykke til:)

Enig med over - fortell akkurat det! Masse lykke til og hold oss oppdatert med hvordan det går med deg!

(Vi er visst en del som mistet i desember i fjor ser jeg :/ Sender en stor klem!)

Ser du har fått gode svar over her, så eg vil berre ønske deg lykke til!

Nå skal jeg til legen snart (klokka ni). Jeg ønsker å sykemelde meg, men anner ikke hvor vanskelig det er med å få 100% sykemelding?

Jeg har helt nede, sko hatt termin i går viss jeg ikke hadde mistet i desember. I tillegg så har jeg så ufattelig vondt i bekken :/ på jobb blir det ikke tilrettelagt noe for meg, jeg føler meg mobbet og presset til å jobbe mer enn jeg klarer!! Å så finner jeg ut at jobben har fått tilskudd på meg fra NAV tre timer hver dag! Som ikke blir brukt til det det skal, jeg må heller være på en jobb der vi er for få folk på jobb. Må drive å løfte på 3-6 åringer hele dagen, når jeg kommer hjem klarer jeg nesten ikke å gå og er helt totalt ferdig!!! :( hva skal jeg si til legen idag?

Lykke til Qvini, jeg håper du blir hørt..! Og for en arbeidsplass du har... :/ det blir så motstridende - all den opptattheten på at vi skal ta vare på det nye livet, men i praksis så legges det ikke opp til at alle kan få det til... :/

Da er jeh ferdig hos legen! Han sykemelde meg 100% fram til tirsdag neste uke! Skal da inn til han på ny kontroll og da hadde han bedre tid til meg! Han skulle også henvise meg til en psykologisk sykepleier! Kjenner det vil bli godt å ha noen å prate med! Ringte inn på jobb å pratet med sjefen der jeg fortalte at jeg var sykemeldt! Der de mente det var bullshite og at jeg var sykemeldt kun pga jeg hadde fått kjeft av henne på fredag!! Å de skulle gjøre alt de kan for å stoppe utbetalingene mine å ringe til nav osv.. Hva faen??

Da er jeh ferdig hos legen! Han sykemelde meg 100% fram til tirsdag neste uke! Skal da inn til han på ny kontroll og da hadde han bedre tid til meg! Han skulle også henvise meg til en psykologisk sykepleier! Kjenner det vil bli godt å ha noen å prate med! Ringte inn på jobb å pratet med sjefen der jeg fortalte at jeg var sykemeldt! Der de mente det var bullshite og at jeg var sykemeldt kun pga jeg hadde fått kjeft av henne på fredag!! Å de skulle gjøre alt de kan for å stoppe utbetalingene mine å ringe til nav osv.. Hva faen??

Høres ut som en hms sak....

Jeeez - hva feiler det hun du jobber for?! Bare oppførselen hennes alene er jo til å bli sint av!

Hun kan uansett ikke gjøre noe - NAV stoler stort sett mer på legen til en gravid kvinne enn sur arbeidsgiver.

Hadde meldt dette videre jeg da (eventuelt sett meg etter en annen arbeidsplass? Du fortjener bedre enn dette!!)

Jeeez - hva feiler det hun du jobber for?! Bare oppførselen hennes alene er jo til å bli sint av!

Hun kan uansett ikke gjøre noe - NAV stoler stort sett mer på legen til en gravid kvinne enn sur arbeidsgiver.

Hadde meldt dette videre jeg da (eventuelt sett meg etter en annen arbeidsplass? Du fortjener bedre enn dette!!)

De gjør det ja? Jeg var helt totalt ærlig med legen! Og det å sykemelde meg er jo ikke noe jeg ønsker, men så ikke noe annen utvei og er ikke kun pga det som skjer på jobben! Måtte tilslutt fortelle sjefen om spontan aborten og at det er veldig tøft nå som termindatoen er her! Og bekken plagene, lite søvn!! Men dette her var løy jeg bare om!! :( å ville ha meg inn på samtale denne uka, jeg vil gjerne ha med meg verne ombudet på denne samtalen men hun som er det er på ferie til neste uke! Vil ha en som er litt på min side og ikke bare få en skyllebøtte fra sjefen!!

Arbeidsgjevar har ingenting med kva du er sjukmeldt for, men lov å vite kva du kan gjere på jobb for at dei skal kunne tilrettelegge. Det er berre du, legen eller NAV som kan stoppe utbetaling av sjukepenga. Denne situasjonen høyrast ikkje heilt greit ut for deg. Kan vere ein ide med møte mellom deg, arbeidsgiver, og ta med lege og verneombudet/tillitsvalgt. Du har rett til å ta med lege og lege kan snakke med arbeidsgjevar om tid for møte som passa for alle. Håpar du klarar å slappe av kommande veke, og får ein god dialog med legen neste gang og.

De gjør det ja? Jeg var helt totalt ærlig med legen! Og det å sykemelde meg er jo ikke noe jeg ønsker, men så ikke noe annen utvei og er ikke kun pga det som skjer på jobben! Måtte tilslutt fortelle sjefen om spontan aborten og at det er veldig tøft nå som termindatoen er her! Og bekken plagene, lite søvn!! Men dette her var løy jeg bare om!! :( å ville ha meg inn på samtale denne uka, jeg vil gjerne ha med meg verne ombudet på denne samtalen men hun som er det er på ferie til neste uke! Vil ha en som er litt på min side og ikke bare få en skyllebøtte fra sjefen!!

Du er sykmeldt så den samtalen kan du kreve flyttes til neste uke, og da har verneombudet kommet tilbake. Han/hun kan ikke snakke til deg på den måten, og det er noe du kan speile tilbake hvis vedkommende gjør det neste gang.

Og kan være lurt å be om et ansvarsgruppemøte med lege, verneombudet, sjefen og deg

For en idiot hun sjefen - be om å få det utsatt til hun er tilbake; og hvis det ikke skulle gå, ta med deg noen andre. Tro meg, det er greit å ha noen andre der - har vært med på mange andres møter (ikke for å ai noe, mest for å passe på at den andre parten blir hørt og får sagt sitt - eventuelt si ifra hvis sjefen blir ufin/går for langt)

Det er da helt utrolig at hun sier du lyver når du forteller om abort og plager - hadde som sagt meldt dette videre da det er helt uakseptabelt!

Hun kan ikke kreve at du skal komme til samtale når du er sykemeldt! Det er etter 6 uker at man skal ha en samtale angående tilrettelegging. Så da ville jeg bare vært "vanskelig" tilbake og sagt at du ikke kan komme på samtale - og heller ta det når verneombudet er tilbake! Denne sjefen din høres helt forferdelig ut! Jeg ville tatt dette videre, det er absolutt en hms sak! Snakk med verneombudet når han/hun er tilbake igjen. Sender en stor klem i mellomtiden ❤️

Blir helt sjokkert jeg,for en oppførsel!!! Den sjefen din høres ikke helt god ut :( men vær sykemeldt med god samvittighet, klem til deg!!!

Denne sjefen er totalt uprofesjonell og følger ikke lover og regler hun er underlagt. Bare slapp av du for du har rettigheter som ansatt og de kan hun ikke ta fra deg.:)
Ha en god dialog med legen din sånn at du får den riktige backingen der. Også burde du absolutt melde dette som en hms sak ja. Går ikke ann å oppføre seg sånn!

Back
Topp