Sykemelding

Mammatil.

Glad i forumet
Augustlykke 2015
Snøkrystallene2021❄️
Jeg er jo sykemeldt fra jobben min, og sjefen ville beholde alle delene av sykemeldingene mine, hvordan skal jeg da sende inn papirer til nav? Er det ikke litt rart at sjefen vil ha alle papirene? Har vært sykemeldt siden begynnelsen/midten av desember.

Du skal bare gi den delen som arbeidsgiver skal ha. Arb.giver skal ikke ha alle deler, og h*n skal ikke trenge å vite grunn for sykemelding hvis du ikke vil eller trenger tilrettelegging.

Du skal bare gi den delen som arbeidsgiver skal ha. Arb.giver skal ikke ha alle deler, og h*n skal ikke trenge å vite grunn for sykemelding hvis du ikke vil eller trenger tilrettelegging.
Har sagt til han at jeg er gravid så det er ikke noe jeg tenker på, tenker mer på del D, den som jeg egentlig skal sende inn til nav. Jeg må jo ha den for å få sykepenger?

Har sagt til han at jeg er gravid så det er ikke noe jeg tenker på, tenker mer på del D, den som jeg egentlig skal sende inn til nav. Jeg må jo ha den for å få sykepenger?

Del D leveres også til arbeidsgiver, da det er arbeidsgiver som videresender krav om sykepenger til NAV etter arbeidsgiverperioden er over. Da sender de også med inntektsopplysninger.

Del D leveres også til arbeidsgiver, da det er arbeidsgiver som videresender krav om sykepenger til NAV etter arbeidsgiverperioden er over. Da sender de også med inntektsopplysninger.
Fikk nettopp mail av sjefen om at jeg må gjøre det selv, og han har alle papirene!! *riversegihåret*

Jeg har også vært sykemeldt hele graviditeten, men her leveres både del C og del D til arbeidsgiver.
Jeg trodde også arbeidsgiver skulle ordne dette så det var derfor jeg leverte del C og D... Men har sendt mail til legen om han kan skrive ut sykemeldingene mine på nytt sånn at jeg kan sende inn del D til nav. Stress :shifty: Ikke bare, bare med en sjef som er vanskelig.

Her har vi 365 egenmeldingsdager så det er veldig greit ;-) men over til deg så skal vel strengt talt arbeidgiver sende inn skjemaet til nav, det er hvertfall vanlig. Om han er pålagt dtet vet jeg ikke, men kanskje det står noe på nav sine sider.

Det står på de ulike delene på sykemeldingen hvilke av de arbeidsgiver skal ha. Ville sett på det som godt nok "bevis" på at det er arb.giver som skal sende inn til Nav. De må dekke de første 14 dagene selv, og så skal NAV dekke etter dette, så skulle jo tro at det var i hans interesse å få sendt inn papirene, i tilfelle du blir sykemeldt lenger.

Det står på de ulike delene på sykemeldingen hvilke av de arbeidsgiver skal ha. Ville sett på det som godt nok "bevis" på at det er arb.giver som skal sende inn til Nav. De må dekke de første 14 dagene selv, og så skal NAV dekke etter dette, så skulle jo tro at det var i hans interesse å få sendt inn papirene, i tilfelle du blir sykemeldt lenger.

En liten bagatellrettelse, men arb.giver må dekke de 16 første dagene ;-)

Jeg ville ringt nav og snakket med dem. Da kommer de til å kreve fra din sjef om den delen i forhold til inntektsopplysninger o.l Dette er han pliktig i å gjøre. Spørsmålet er hvem som betaler ut sykepengene dine. Vet at i mange kommuner er det kommunen som utbetaler sykepenger og deretter får de igjen penger fra nav. Om så er tilfelle i din sak, vil ikke arb.giver få tilbake penger fra NAV, da han ikke har oppfylt kravene de stiller.

Men da har du ikke fått lønn i jaunar du da?

Jeg ville ringt nav og snakket med dem. Da kommer de til å kreve fra din sjef om den delen i forhold til inntektsopplysninger o.l Dette er han pliktig i å gjøre. Spørsmålet er hvem som betaler ut sykepengene dine. Vet at i mange kommuner er det kommunen som utbetaler sykepenger og deretter får de igjen penger fra nav. Om så er tilfelle i din sak, vil ikke arb.giver få tilbake penger fra NAV, da han ikke har oppfylt kravene de stiller.

Men da har du ikke fått lønn i jaunar du da?
Skulle egentlig fått lønn i dag, men fikk mail om at jeg måtte sende inn del D til nav. Han kunne jo ha sagt ifra litt tidligere. Så null lønn enn så lenge. Blir litt stressa... :eek:

*poff* Sletter meg fra forumlivet :)

Last edited by a moderator:
Evt kan du sende inn inntektsopplysninger selv, utskrift av lønnslipper det siste året, siste 6 mnd eller siste 3 mnd, avhengig av hva du kommer best ut med. Det finner du ut ved å legge sammen lønnen for de respektive mnd for så å dividere på samme antall mnd. Eks 25000+27000+2300 dividert med 3 = gjennomsnittlig mnd lønn og derav sykepleiegrunnlag ;-) håper det var til hjelp. Husk utbetalingsdatoer fra NAV ikke er de samme som arb.giver ;-)

Evt kan du sende inn inntektsopplysninger selv, utskrift av lønnslipper det siste året, siste 6 mnd eller siste 3 mnd, avhengig av hva du kommer best ut med. Det finner du ut ved å legge sammen lønnen for de respektive mnd for så å dividere på samme antall mnd. Eks 25000+27000+2300 dividert med 3 = gjennomsnittlig mnd lønn og derav sykepleiegrunnlag ;-) håper det var til hjelp. Husk utbetalingsdatoer fra NAV ikke er de samme som arb.giver ;-)
Har ikke fått lønnslipper av arbeidsgiver på leeeeenge. Men jeg fikk lønn for desember av arbeidsgiver, og var sykemeldt fra 15. desember. Da er det jo han som egentlig skal sende inn papirene for desember? Fikk del D av sykemeldingen på mail, for desember og januar. Må bare skrive de ut og sende de inn nå da. Så håper jeg han har sendt inn det han skal.

Back
Topp