Sykemelding

Kjenner meg så igjen i det du sier her. Har det på samme måte. Er alltid rivjernet på jobb og hjemme, men nå går alt for halv maskin, så føler meg ganske så inkompetent he he, det går nok over om en stund.
Ja, det er jo noe å trøste seg med, det går over :) Gleder meg til andre trimester <3

Kjenner meg så igjen i det du sier her. Har det på samme måte. Er alltid rivjernet på jobb og hjemme, men nå går alt for halv maskin, så føler meg ganske så inkompetent he he, det går nok over om en stund.

Ja, satser på det! Klarer ikke å se for meg å ha det sånn lenge. Satser på at kroppen venner seg til hormonene med mer snart :)

Hei.
Jeg er sykemeldt 100 prosent til 3 mars. Er konstant kvalm, men spyr ikke. Klarer dagen greit om jeg ligger helt i ro og ser på tv. (Må gjøre noe for å få tankene på andre ting) klarer så vidt å gjøre litt husarbeid innimellom, men det er minimalt.
Synd at det nettopp har vært i avisen at gravide blir sykemeldt altfor lett. Kan være det er noen som blir det, men jeg synes det er veldig uheldig at det blir framstilt slik.

Er ikke sykemeldt.. Å jeg HÅPER jeg slipper det..

Hei.
Jeg er sykemeldt 100 prosent til 3 mars. Er konstant kvalm, men spyr ikke. Klarer dagen greit om jeg ligger helt i ro og ser på tv. (Må gjøre noe for å få tankene på andre ting) klarer så vidt å gjøre litt husarbeid innimellom, men det er minimalt.
Synd at det nettopp har vært i avisen at gravide blir sykemeldt altfor lett. Kan være det er noen som blir det, men jeg synes det er veldig uheldig at det blir framstilt slik.
Enig i det. Synes at graviditet er en tid man må lytte til kroppen og ta det med ro. Burde ha rett til å sykemelde seg uten å få dårlig samvittighet over det dersom en føler seg sliten og syk på noe måte.

Dette er mitt 3 svangerskap. Kroppen min kjemper mot meg di 12-14 første ukene. Etter det er jeg klar til å jobbe:)
Eller det vil si jobbe til evt bekkenløsningen kommer (hadde det med nr1) håper jeg slipper unna !
Det er så stooor forskjell på folk!!
Noen har jo ingen symptomer og da er det lett å kunne jobbe:) takk Gud for sykemelding,henge over doskåla på jobb er ikke kult!

Jeg har brukt 2 egenmeldingsdager, og kommet senere minst to dager. Jeg er så vanvittig sliten, og lurer på om det hadde vært lettere for både meg og arbeidsplassen min å være sykemeldt en dag i uka. Men det er så lite, og jeg veit ikke om det er tullete. Men de to siste ukene har jeg brukt en egenmelding i uka, og de to ukene var lettere enn denne. Denne uka har vært tøff, og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal greie jobb i morgen. Men det går jo, og i morgen har jeg en tidligvakt, så er ferdig halv tre.

Det som bekymrer meg er at jeg får sterkere smerter i magen når jeg er sliten og fortsetter å kjøre på, men jeg har ikke hatt noen blødninger, så jeg veit ikke om jeg får sykemelding? Jeg vil ikke sykemeldes over lang tid eller noe, bare en dag i uka nå i noen få uker..
Jeg hadde anbefalt at du spør om sykemld i 1-2 uker sånn at du får ta det helt med ro og komme deg litt. Så kan du sikkert vær i arbeid igjen. Har gjort det sist og var veldig glad for det! Jobbet videre i 100% til 7. mnd.

Jeg tror det hadde vært lettere for meg å be om en sykemelding om jeg var kvalm og kastet opp hele dagen. Det er bare et par dager jeg har det sånn, ellers er jeg fryktelig sliten! Trøtt og sliten. Det virker liksom ikke som en "god nok grunn" i hodet mitt :p
"Trøtt og sliten" er nøyaktig det som stå på sykemld jeg fikk sist gang ;) Sa det slik til legen, "er så sliten om at klarer ikke å være menneske både på jobb og hjemme!" ;)

"Trøtt og sliten" er nøyaktig det som stå på sykemld jeg fikk sist gang ;) Sa det slik til legen, "er så sliten om at klarer ikke å være menneske både på jobb og hjemme!" ;)
Det er noe i det altså. Jeg ble hjemme idag, jeg er helt utslitt og tom for energi. Vondt i hodet og kroppen verker. Jeg vil være på jobb jeg, jeg vil jo ikke sykemeldes! Men om jeg tenker på de på jobben også, så blir det mer forutsigbart for dem om jeg er sykemeldt.. Vikar kan de få også. Nei jeg får kjenne på det i helga, ta det med ro og ta en dag om gangen.

-Taster fra appen-

Hei.
Der kan jeg betrygge deg med at denne legen (som jeg kjenner) har blitt feilsitert. Han mente at mange gravide kvinner forventer sykemelding fra seks måneder, til tross for at de er friske.

Det er noe i det altså. Jeg ble hjemme idag, jeg er helt utslitt og tom for energi. Vondt i hodet og kroppen verker. Jeg vil være på jobb jeg, jeg vil jo ikke sykemeldes! Men om jeg tenker på de på jobben også, så blir det mer forutsigbart for dem om jeg er sykemeldt.. Vikar kan de få også. Nei jeg får kjenne på det i helga, ta det med ro og ta en dag om gangen.

-Taster fra appen-
Gjør det du. Og ikke få dårlud samvittighet for jobben din. Du må først og fremst tenke på deg og lillespire. God helg :)

Der kan jeg betrygge deg med at denne legen (som jeg kjenner) har blitt feilsitert. Han mente at mange gravide kvinner forventer sykemelding fra seks måneder, til tross for at de er friske.
Avisene er flinke til å fikse litt på sannheten. Uansett har det skapt en debatt som jeg ikke synes noe om

Jeg er ikke sykemeldt, men jeg får bekkenproblemer halvveis og gradert derfra til fullt siste tiden,( gangvansker) MEN.. Det bedriftsjordmor sa til meg og arb giver sist, var noe ala : om den gravide treng tilrettelegging i form av mindre arbeidsmengde iløpet av graviditeten, så er det 36 uker av 13000 arbeidsuker i et gjennomsnittlig arbeidsliv, så gi nå den gravide den lille pausen og ikke la henne føle seg som en byrde, for hva er egentlig 36 uker i den store sammenhengen? Syntes dette var kloke ord, og arb giver tok det til seg:)

Noe av det mest interessante med denne debatten syns jeg er at det så ofte er menn som uttaler seg om det negative!
Han har vel en rett til å uttale seg da han er fastlege for mange av disse kvinnene som er gravide da :) og som nevnt så er avisene flinke til å vri på sannheten. Hehe

Jeg! Ligger hjemme og spyr 24/7 !!
Hei sniker litt. Føler med deg og dere andre som er så kvalme. Var selv sykemeldt for HE fram til uke 23, heldigvis aldri 100%, men gradert fra 30-70%. Har heldigvis ikke hatt betydelige bekkenplager. Å ha en jobb som kan tilrettelegge og en lege som forstod meg var viktig tror jeg.
Er fortsatt til tider litt kvalm og kaster opp, men har vært i 100% jobb siden det og har 6 arbeidsdager igjen nå før permisjon.
Lykke til alle sammen.

Back
Topp