Sykemelding og bakdeler..

Ser jeg ikke skrev at jobben _ikke_betaler for mammapermen.. Så med tanke på det, så blir det kjip feriepengeutbetaling i 2016 (blir ikke SÅ ille da, men mangler vel 1 mnd eller så med opptjening da). 2017 derimot..det blir verre.

Om jobben din betaler deg sykepengene for det du er sykemeldt nå, og at du ikke får de direkte fra NAV - så mener jeg du opparbeider det feriepenger.

Aha! Da skjønner jeg. Visste om det med feriepenger fra permisjonstiden men ikke med sykepenger.

Heldigvis sjekket jeg dette når jeg fikk kontrakt med jobben. Visste jo at jeg skulle få barn i løpet av tiden jeg jobbet der. Jeg er heldig og får alt derifra og tapet ingenting. I tillegg får jeg lønn over 6G dekket så alt blir som normalt.

Vi burde generelt vært flinkere til å lære jenter hva man skal se etter i arbeidskontrakter rundt permisjoner synes jeg. Kjedelig å måtte finne ut alt selv i ettertid..

Jeg jobber på sykehus og mener at jeg får feriepenger som normalt av permisjonen og av sykepenger (dersom jeg skulle bli sykemeldt).

Aha! Da skjønner jeg. Visste om det med feriepenger fra permisjonstiden men ikke med sykepenger.

Heldigvis sjekket jeg dette når jeg fikk kontrakt med jobben. Visste jo at jeg skulle få barn i løpet av tiden jeg jobbet der. Jeg er heldig og får alt derifra og tapet ingenting. I tillegg får jeg lønn over 6G dekket så alt blir som normalt.

Vi burde generelt vært flinkere til å lære jenter hva man skal se etter i arbeidskontrakter rundt permisjoner synes jeg. Kjedelig å måtte finne ut alt selv i ettertid..

Oi, da er du jammen heldig, evnt vært flink til å forhandle :D :D Jeg tjener ikke helt 6G, men ba om lønnsøkning til det nå, denne forhandlingen. Får vel svar i mai om resultatet :-)

Her forskutterer arbeidsplassen både sykepenger og foreldrepenger, så ser meg veldig heldig.

Enten øke skatten og få igjen der eller prøve å legge av litt og litt hver måned :p
jeg fikk igjen i år, så håper jeg får enda mer igjen på skatten neste år? vi kjøpte i juni, så blir jo enda mer renter å få igjen neste år, eller tenker jeg helt feil nå? :p
Håper samboeren kan få en bedre jobb, så skal det ikke være noe problem for oss. men ting tar tid -.-!!

jeg fikk igjen i år, så håper jeg får enda mer igjen på skatten neste år? vi kjøpte i juni, så blir jo enda mer renter å få igjen neste år, eller tenker jeg helt feil nå? :p
Håper samboeren kan få en bedre jobb, så skal det ikke være noe problem for oss. men ting tar tid -.-!!
Veldig mange som får baksmell etter de har vært foreldrepermisjon. Du får passe på at du betaler nok skatt av foreldrepengene. ☺

Back
Topp