Sykehusinnleggelse

frutrymbo

Betatt av forumet
Blæææ. Fikk skikkelige smerter i magen etter jeg hentet lillemor i barnehagen. Kom meg hjem og gikk litt over da jeg lå på magen. Gikk på do og tisset, og stilte meg så opp for å trekke opp, og så da friskt blod i doskåla. Fikk litt panikk og tørket meg i skjeden, men det var (heldigvis?) ikke der blodet hadde kommet fra. Var fra endetarmen. Skikkelig spesielt. Ringte legevakta, da smertene ikke avtok, men ble sterkere, og fikk beskjed om å komme en tur for sjekk. Leverte lillemor til naboen (pedagogisk leder i barnehagen) og tok med mannen min i drosjen. Kom oss dit og ble sendt på undersøkelser med en gang. Ingen ting har slått ut positivt, foruten blod i avføringen. Sterke smerter kun når jeg står, ingen når jeg ligger. Skikkelig rare greier. Ble sendt til akuttmottaket på Ullevål, hvor jeg nå jeg ligget i to timer (alene, siden mannen dro hjem for å ta seg av datteren vår) og ventet på GU og UL (de vil sjekke bla at babyen ligger i livmoren). Men gyn er i operasjon, så aner ikke hvor lang tid det tar. Håper de kommer snart. Legene sa jeg nok måtte være på observasjon i natt uansett hva som skjer. Will keep you updated! :)

Nei Off da! Håper det ordner seg. God bedring, sender alle gode ting til deg :)

Håper det bare er noe så uskyldig som en irritert hemoride eller lignende;)

Ja, det sier de også, men vi får det jo ikke til å stemme at den skulle sprekke når jeg kun urinerte, og ikke har slitt med hard eller treg avføring liksom :p Men men. Fikk UL nettopp og babyen ligger i alle fall i livmoren og har et dunkende hjerte <3 Så får vi se om jeg skal ligge her på observasjon i natt

Jepp, må nok på observasjon. Var så sykt smertefullt med innvendig UL på venstre side, men hun kunne ikke se noe galt da. Og smertene er liksom for langt opp til at det har med babyen å gjøre når de trykker på magen min. Spesielle greier. Men legen sa 30% av alle magesmerter finner de aldri ut av, så det var jo egentlig veldig vanlig. Tok forresten innvendig UL med lillemor også 2 ganger, og fikk ikke vondt da. Denne gangen gråt jeg av smerte liksom. Så jeg ligger på observasjon i natt også tar de nye prøver i morgen. Gynekologen sa faktisk at hun ville sjekke ekstra nøye at det ikke var en vanlig + en ektopik da vi fant babyen i livmoren. Heldigvis ingenting som tydet på det da! Men at det skjedde var så sjeldent som det gikk an sa hun. Gleder meg såååå mye til mat nå! Har ikke spist på 13 timer! Skulle akkurat hjem å lage middag da smertene tok tak, og når jeg kom hit måtte jeg faste i tilfelle operasjon.

Last edited:
Hvordan går det med deg? :)

Mamma til Novembergutt -12, en ny skatt ventes i april - 15

Åååå, ikke greit å høre, men godt det ser ut som den lille har det bra. Høres ut som du får god behanding. Håper de finner ut hva som er så vondt. God bedring. Krysser fingrene.

Oi, så skremmende opplevelse! Men høres ut som du blir godt tatt vare på :-) Hvordan går det med deg nå? Har de funnet ut noe mer?

Fantastisk folk på Ullevål som virkelig tar en på alvor, og sjekker alt som sjekkes kan! Det må jeg bare få si! Jeg fikk reise hjem i dag klokka 12, og fikk beskjed om at de ikke hadde noe svar på hvorfor jeg hadde hatt så sterke smerter eller hvorfor jeg hadde blødd. Men siden blødningen og smertene ga seg i løpet av natten, kunne jeg reise hjem og heller ringe tilbake om det skulle være noe. Har ikke vondt nå, men magen er veldig øm på en måte, og jeg har sovet hele dagen siden jeg kom hjem. Fikk bare sovet 3 timer på sykehuset, da undersøkelsene ikke var ferdig før halv 2, og jeg ikke kom meg på et rom med mat i magen før halv 3. Men men. Formen er i alle fall mye bedre, også var det jo veldig godt å vite at lille i alle fall har det bra <3

Fantastisk folk på Ullevål som virkelig tar en på alvor, og sjekker alt som sjekkes kan! Det må jeg bare få si! Jeg fikk reise hjem i dag klokka 12, og fikk beskjed om at de ikke hadde noe svar på hvorfor jeg hadde hatt så sterke smerter eller hvorfor jeg hadde blødd. Men siden blødningen og smertene ga seg i løpet av natten, kunne jeg reise hjem og heller ringe tilbake om det skulle være noe. Har ikke vondt nå, men magen er veldig øm på en måte, og jeg har sovet hele dagen siden jeg kom hjem. Fikk bare sovet 3 timer på sykehuset, da undersøkelsene ikke var ferdig før halv 2, og jeg ikke kom meg på et rom med mat i magen før halv 3. Men men. Formen er i alle fall mye bedre, også var det jo veldig godt å vite at lille i alle fall har det bra <3

Så godt at du fikk komme hjem igjen. Er mye trøst i bare det ofte, slippe å være på et sykehus. Hadde selv sterke smerter og blødninger i uke 11. Legene fant ingenting galt og fant ikke ut hva grunnen kunne være. Nå er jeg 14+2 og har ikke hatt noen unormale smerter og heller ingen blødninger. Så satser på at du slipper det også <3 God bedring.

God bedring

God bedring! Godt alt var bra med minsten i magen :)

Back
Topp