Sykehusbag

Tenker å begynne å ordne klar bag når det er mindre enn 4 uker igjen- de to andre kom 10 dager før terminen..
 
Siden vi plutselig fikk beskjed om at hun kan komme når som helst og gå til termin blir den rimelig fort pakket nå :p
 
Når fødselen starter tror jeg
 
Har termin 31 januar her er oversikt over hva jeg har pakket,skal kjøpe og ta med meg i siste liten:

Hva er pakket i baggen:

- 4 sparkedresser (2 bomull,1 velour og 1 fleece til hjemmereise)
- 1 tynn lue
- 1 par votter til hjemreise ved behov
- Dress til hjemmereise vis fleece blir for tynt
- Dun tøffler til hjemmereise
- 3 par sokker
- 1 bamse
- Ammeinnlegg
- 6 par truser til meg
- 3 par sokker til meg
- Fleeceteppe til oppholdet og hjemreise
- Smokk og smokkesnor
-Bok
-Tannbørste
-Shampo
-Balsam
-Alovera krem
-Såpe
-Bekvemme klær
-Nattøy
-Mobil lader
-Nattbind med vinger
-Nøtter & kjeks
-Tannkrem

Pakke siste dagen:
-Helsekort for gravide
-Bilstoll til hjemreise
-Sovepose til hjemreise

Mangler å pakke:
-Amme bh (Må ut å kjøpe)
-Morgenkåpe (Skal kjøpe på europris så de hadde fått inn noen gode)
 
Det var mange gode råd her. Hvordan har du valgt å gå gå frem på ammebh. Er redd for å kjøpe for liten med tanke på at det litt tid igjen.
Og har du kjøpt bind i vanlig butikk eller på apotek er det noen spesiell type jeg bør se etter?

Så bra :) Ammebh måtte jeg bare satse på. Har ikke vokst så mye i puppene, så jeg kjøpte en i samme str som jeg pleier å bruke og en i en litt større størrelse foreløpig. Så kjøper jeg nok litt flere etterhvert når jeg vet mer om hvilken str jeg må ha :) I forhold til bind, kommer jeg bare til å handle inn noen pakker med de tykkeste nattbindene de har på vanlig butikk. I begynnelsen kommer jeg nok til å bruke de bindene man får på sykehuset, for de er veldig store og greie hvis man blør mye :p Så har jeg bare med meg noen pakker med nattbind i tilfelle jeg heller vil bruke de :)
 
Har termin 17 februar så pakker nok ikke bagen før slutten av januar :)

Skal ha med meg:
Sokker
Ullsokker
Toalettsaker med egen sjampo osv
Fuktighetskrem
Enkel sminke for min egen del
Lipsyl
2 par joggebukser
En god cardigan
Gode store truser
2 Ammetopper
Ull innlegg
Brystvortekrem
Ammebh dropper jeg- for ømt den første uka uansett
Lader til mobil og kamera
iPad- til ventetiden før selve fødselen
Vannflaske og litt snacks
Noen bodyer,strømpiss og sokker til junior
Hentesett med lue
 
Jeg vil på det sterkeste anbefale å ha med tøfler/sandal eller crocs! Noe som er lettvindt å ta på og av :) tenk på hvor mye som finnes på gulvet som vi ikke vil ha med opp i senga osv ;)
 
Termin her er 15. februar 2015. altså 32 uker på vei. Vi har 8 uker, 2 dager to go :)

Jeg har heller ikke pakket enda... Men alt som stikker seg ut som aktuelt å ta med har jeg lagt øverst i stellekomoden. Jeg legger jo til og trekker fra hele tiden. Kansje vi får noe fint til jul også? Om fødselen skulle komme tidlig er det jo bare og legge tingene i en trillekoffert ...
 
Pakker vel litt på nyåret tenker jeg. Hvertfall skrive en liste sammen med mannen etterhvert, så han har noe peiling også :)
Mange gode forslag over her. Har og sett på den videoen fra MammaTV på youtube med noen tips: https://www.youtube.com/watch?v=mnA9sYfGcvc
Blir vel at en pakker alt for mye uansett :) :D
 
Jeg har termin 31januar og har pakket ferdig. Litt klær til babyn.klær til meg. Toalettsaker. Sandaler.
 
Vi har ikke bestemt oss for om vi skal sikte oss inn på hjemmefødsel eller sykehusfødsel, men om noe skulle skje før tida så blir det uansett ikke hjemmefødsel, og også ekstra viktig å ha ting klare... så bagen må nok pakkes snart ja! Kanskje over nyttår? Har termin 12.02.
Jeg har også termin 12.februar. Tenker også å pakke i januar.
 
Det var mange gode råd her. Hvordan har du valgt å gå gå frem på ammebh. Er redd for å kjøpe for liten med tanke på at det litt tid igjen.
Og har du kjøpt bind i vanlig butikk eller på apotek er det noen spesiell type jeg bør se etter?
Du kan fint kjøpe bindene i vanlig butikk. Kjøp en type du liker, men regn med at du må ha nattbind varianten i starten. På sykehuset får du uansett bind, men du trenger dine egne når du skal hjem.

Jeg har pleid å kjøpe nytt av en del toalettsaker som tannbørste, tannkrem, fuktighetskrem, dusjsåpe, sjampo og balsam så alt kan være ferdig pakket. Også er det litt deilig å ha noe nytt etter fødselen synes jeg. Begge de forrige gangene har jeg kjøpt et par nye myke joggebukser og tatt med for å bruke i barseltiden.
 
Åå så deilig å så så masse fine råd og tips. Det er godt at jeg ikke er alene om å tenke på dette.
 
Har pakket samtidig med riene de to andre gangene ;) nå er planen å pakke i begynnelsen av februar :) termin 17 :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Jeg pakket en bag full sist, og brukte ikke halvparten av det jeg hadde med meg.. Så jeg tenker at jeg bare pakker det jeg følte jeg trengte sist, å så får vi ta det derfra;) Jeg kommer nok ikke til å pakke noe bag før januar nesten er halvveis, da jeg ikke har termin før 26.:)
 
Tenker at bagen blir pakket i romjulen eller på nyåret, og babyklærne blir vasket i romjulen :)
 
Har termin 17 februar så pakker nok ikke bagen før slutten av januar :)

Skal ha med meg:
Sokker
Ullsokker
Toalettsaker med egen sjampo osv
Fuktighetskrem
Enkel sminke for min egen del
Lipsyl
2 par joggebukser
En god cardigan
Gode store truser
2 Ammetopper
Ull innlegg
Brystvortekrem
Ammebh dropper jeg- for ømt den første uka uansett
Lader til mobil og kamera
iPad- til ventetiden før selve fødselen
Vannflaske og litt snacks
Noen bodyer,strømpiss og sokker til junior
Hentesett med lue
Akkurat det samme tenker jeg :) ajal pakke i slutten av januar jeg og :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp