Sykehusbag

Diamant feb15

Flørter med forumet
Februarlykke 2015
Hei alle sammen et spm. Når pakker dere bagene deres for sykehus del gjerne når dere har termin og hva dere skal ha med.

Har termin 25 feb selv men har begynnt å tenke på hva jeg skal ha med meg, men er det for tidlig å pakke??

Hei alle sammen et spm. Når pakker dere bagene deres for sykehus del gjerne når dere har termin og hva dere skal ha med.

Har termin 25 feb selv men har begynnt å tenke på hva jeg skal ha med meg, men er det for tidlig å pakke??
Eg har termin 4.februar, pakket fødebaggen denne uken men helst fordi eg var innlagt med prematur rier sist uke. Det eg vil anbefale er å vite hva du skal ha med og ha alt i hus sånn du kan ta frem listen om noe skulle skje. Har fortsatt ting på listen som ikke er i bagen. Denne listen vet mannen hvor er sånn han kan gjør ferdig det siste om vi må jobbe sammen:)

Jeg tror jeg må lese meg opp hva jeg bør ha med. Er ganske grønn når det kommer til fødsel og graviditet generelt :p men det er vel noen fine lister rundt omkring på nettet som man kan ta et utgangspunkt i :) jeg har forresten termin 13 feb, men tenkte ikke å gjøre klar bagen før etter jul.

Har termin 4 februar, men han kommer i januar :) Jeg tenkte og pakke sykehusbaggen rett over nyttår :)

Vi har ikke bestemt oss for om vi skal sikte oss inn på hjemmefødsel eller sykehusfødsel, men om noe skulle skje før tida så blir det uansett ikke hjemmefødsel, og også ekstra viktig å ha ting klare... så bagen må nok pakkes snart ja! Kanskje over nyttår? Har termin 12.02.

Eg har termin 4.februar, pakket fødebaggen denne uken men helst fordi eg var innlagt med prematur rier sist uke. Det eg vil anbefale er å vite hva du skal ha med og ha alt i hus sånn du kan ta frem listen om noe skulle skje. Har fortsatt ting på listen som ikke er i bagen. Denne listen vet mannen hvor er sånn han kan gjør ferdig det siste om vi må jobbe sammen:)

Så deilig å vite at han kan hjelpe deg. Er førstegangs fødende jeg og mannen min er helt grønn på dette. Har handlet inn det meste på mage følse uten noe hjelp fra han.

Går ut i fra at jeg selv må ha alt klart og det er nok det som stresser meg litt.

Jeg har termin 12.februar og tenker å pakke fødebagen sånn i midten av januar eller noe sånt :)

Skal ha med:
-Mobil pluss lader
-Kamera pluss lader
-et par komfortable skift til meg selv
-Ammebh, ammeinnlegg og bind
-noen skift til babyen pluss hentesett
-En bok, blader, noe å drikke og noe å spise på, hvis det blir mye ventetid
-En liten gave til den kommende storebror som han skal få, siden babyen kommer til å få endel ting
-Bilstol og bilstolpose kommer til å stå klart i bilen når det nærmer seg :)

Og sikkert mer som jeg ikke kommer på i farta :P

Så deilig å vite at han kan hjelpe deg. Er førstegangs fødende jeg og mannen min er helt grønn på dette. Har handlet inn det meste på mage følse uten noe hjelp fra han.

Går ut i fra at jeg selv må ha alt klart og det er nok det som stresser meg litt.
Det måtte eg som førstegangs og:) men vis du lager deg en liste og pakker det du kan i første omgang, så kan du streke ut det du har pakket og viser mannen hvordan systemet ditt er og at det er pakket og det ikke:) så skal du se at han kan nok hjelpe litt:) var en liste i svangerskaps boken eg fikk av legen så eg bruker den og det eg husker fra sist:) har kjøpt nytt undertøy og ny kosebukse som skal ligge klar til etter fødsel:)

Det måtte eg som førstegangs og:) men vis du lager deg en liste og pakker det du kan i første omgang, så kan du streke ut det du har pakket og viser mannen hvordan systemet ditt er og at det er pakket og det ikke:) så skal du se at han kan nok hjelpe litt:) var en liste i svangerskaps boken eg fikk av legen så eg bruker den og det eg husker fra sist:) har kjøpt nytt undertøy og ny kosebukse som skal ligge klar til etter fødsel:)

Det var smart. Får se etter om jeg finner en fin liste på nette. Og bare legge oppi i de tingene jeg har hjemme som jeg vet at jeg må ha med meg.

Jeg har termin 12.februar og tenker å pakke fødebagen sånn i midten av januar eller noe sånt :)

Skal ha med:
-Mobil pluss lader
-Kamera pluss lader
-et par komfortable skift til meg selv
-Ammebh, ammeinnlegg og bind
-noen skift til babyen pluss hentesett
-En bok, blader, noe å drikke og noe å spise på, hvis det blir mye ventetid
-En liten gave til den kommende storebror som han skal få, siden babyen kommer til å få endel ting
-Bilstol og bilstolpose kommer til å stå klart i bilen når det nærmer seg :)

Og sikkert mer som jeg ikke kommer på i farta :P

Det var mange gode råd her. Hvordan har du valgt å gå gå frem på ammebh. Er redd for å kjøpe for liten med tanke på at det litt tid igjen.
Og har du kjøpt bind i vanlig butikk eller på apotek er det noen spesiell type jeg bør se etter?

Det var smart. Får se etter om jeg finner en fin liste på nette. Og bare legge oppi i de tingene jeg har hjemme som jeg vet at jeg må ha med meg.
Anbefaler å kjøpe inn ulike apotek varer før sykehuset om det ikke er apotek der, som menssmerte medisiner, ammeinnlegg, ammekrem, tutter osv. Nå er det 18 mnd siden sist eg fødte så har fortsatt litt etter sist:)

Anbefaler å kjøpe inn ulike apotek varer før sykehuset om det ikke er apotek der, som menssmerte medisiner, ammeinnlegg, ammekrem, tutter osv. Nå er det 18 mnd siden sist eg fødte så har fortsatt litt etter sist:)

Alltid greit med tips og råd fra en som er litt erfaren. Skal ta med en tur på apoteket og få med meg det jeg trenger derfra. Så er det en mindre ting å tenke på.

Jeg tror jeg må lese meg opp hva jeg bør ha med. Er ganske grønn når det kommer til fødsel og graviditet generelt :p men det er vel noen fine lister rundt omkring på nettet som man kan ta et utgangspunkt i :) jeg har forresten termin 13 feb, men tenkte ikke å gjøre klar bagen før etter jul.

Da er vi to. Er helt grønn selv må bare lese meg frem.

Tenker jeg finner frem baggen jeg skal ha med meg og bare legger de tingene jeg har hjemme oppi. Da har jeg alt på et sted så får jeg heller pakke pakke baggen ferdig etter nytt år. Da har jeg et utgangspunkt i såfall.

Jeg har termin 1 februar, og har så smått begynt å lage liste og pakke idag + at jeg har satt kameraet til lading:-) Føler egentlig jeg er litt tidlug ute, men ble litt stressa over å ikke ha pakka sist uke da jeg kom på sykehuset med gjevnlige sammentrekninger med 5 min mellomrom! Det stoppa heldigvis opp, men tenker det er bedre å pakke litt tidlig enn å ikke få pakket i det hele tatt:-)

Ikke pakket en skit, og har egentlig ikke ofret det en tanke. Jeg tar det etter nyttår.
Termin 1 feb.

Har termin 15 feb. Har ikkje pakka endo, men eg komme nok te å gjera da ette nyttår. Har ikkje peiling på ka so e nødvendigt.. ;)

Må ha:

Ekstra klær til partner
Niste til partner
Morgenkåpe
Nattøy
T-shirt (mange)
Gensere
Ammetopp, eller overdel som gjør det praktisk å amme
Myke, romslige bukser
Undertøy
2-3 amme-BH
Ammeinnlegg
Tøfler eller sandaler
Tannbørste og tannkrem
Dusjsåpe og hårsjampo
Deodorant
Hudkrem
Lepomade
Klær til babyen
Teppe til babyen
Sokker til babyen
Stelleveske
Bilsete i bilen
Mobiltelefon og lader
Kamera, videokamera, minnekort og ekstra batterier/lader
Helsekort for gravide.
Lepomade

Varme sokker (noen fryser på føttene i fødsel)

Vurder også:

Drikke
Litt snack, noe å spise
Lesestoff/nettbrett
Sminke og sminkefjerner
Papirlommetørkler
Hårføner
Håndarbeid
Sminke og sminkefjerner
Papirlommetørkler
Hårføner
Storesøstergave/storebrorgave
Drikkeflaske
Supermykt toalettpapair

Keisersnitt:

Sugerør
Store, myke "bestemortruser"

Oja forresten kjøpt meg brystpumpe. Denne skal jeg ha med meg med tanke på melkespreng de første dagene.

Har termin 18 februar, men tror ho her og kommer før tiden. Hadde egentlig tenkt å pakke bagen etter nyttår, men tenkte å lage liste om ikke så lenge så mannen og vet hva jeg trenger.

Back
Topp