Sykehus/barsel

Har du vært på omvisning på sykehuset? Skal selv føde i Stavanger. Har du diskutert med jordmor om du skal føde på fødeloftet eller nede? Dette blir min første så veldig spent og klarer ikke se for meg alt [emoji4] håper fødselen går fint så jeg får komme fort ned på barselhotellet.
Jeg og mannen var på omvisning på føden for noen uker siden. Det var veldig bra! [emoji106][emoji4]
Vi var ikke oppe på fødeloftet, siden jeg skal få føde på fødeavdelingen.

Fikk se hvordan rommet så ut, og fikk informasjon om hvordan badekaret, lystgassen og sengen virket. De har 5 overraskende store rom på føden med badekar, så jeg håper å få ett av dem!

De har yoga-baller til å sitte på for å mykne opp bekkenet, pluss noe som ligner litt på en U formet krakk som kan være en gunstig fødestilling.. Det å ligge på rygg i sengen er visst ikke så ideelt for riene selvom de gjør det på alle filmer [emoji12]
Toalettene var på gangen, så akkurat det syns jeg er greit å vite på forhånd (småting ja, men jeg er litt kontroll-freak).

HVIS det skulle bli haste keisersnitt er operasjonsrommet i samme gang som føderommene. Greit med kort avstand hvis det skulle bli nødvendig..

Føler meg hvertfall tryggere/roligere nå som jeg ikke skal takle ukjente omgivelser i tillegg til rier/fødsel [emoji108]

Det var greit for mannen og å være litt forberedt. Det er visst ikke bare jeg som gruer meg [emoji28]
 
Der hvor jeg skal føde får vi på barsel enerom med eget bad/stellerom far kan også overnatte dersom det er ønskelig - da setter de inn en ekstra seng. Det eneste er at far må betale litt per dag for mat
I og med at vi har enerom, kan vi selv bestemme i forhold til besøk osv.
 
Jeg og mannen var på omvisning på føden for noen uker siden. Det var veldig bra! [emoji106][emoji4]
Vi var ikke oppe på fødeloftet, siden jeg skal få føde på fødeavdelingen.

Fikk se hvordan rommet så ut, og fikk informasjon om hvordan badekaret, lystgassen og sengen virket. De har 5 overraskende store rom på føden med badekar, så jeg håper å få ett av dem!

De har yoga-baller til å sitte på for å mykne opp bekkenet, pluss noe som ligner litt på en U formet krakk som kan være en gunstig fødestilling.. Det å ligge på rygg i sengen er visst ikke så ideelt for riene selvom de gjør det på alle filmer [emoji12]
Toalettene var på gangen, så akkurat det syns jeg er greit å vite på forhånd (småting ja, men jeg er litt kontroll-freak).

HVIS det skulle bli haste keisersnitt er operasjonsrommet i samme gang som føderommene. Greit med kort avstand hvis det skulle bli nødvendig..

Føler meg hvertfall tryggere/roligere nå som jeg ikke skal takle ukjente omgivelser i tillegg til rier/fødsel [emoji108]

Det var greit for mannen og å være litt forberedt. Det er visst ikke bare jeg som gruer meg [emoji28]
Jeg skal til samtale med jordmor i begynnelsen av desember for å snakke om fødselen. Da skal mannen også være med. Hvis de har tid når vi skal på innskriving skulle vi få en liten omvisning på sjukehuset.

Vet ikke hvor jeg blir plassert, men som førstegangsfødende er jeg innstilt på å prøve alt av medikamenter om behov så regner med det blir nede på meg også. Synst det er dårlig at de skiller så mye på de to etasjene. Har ei bekjent som begynte på fødeloftet og ble flyttet ned under fødselen. Da var det ei jordmor som sa "Er du sikker på du vil flytte? Da går du glipp av denne utsikten". For det er sikkert det du tenker på under fødselen [emoji23]
 
Back
Topp