Syk/feber og gravid

Arella

Forelsket i forumet
Oktobergull 2022
Ja fant egentlig ikke en bedre overskrift enn det. Jeg er rett over 11uker på vei og har vært veldig kvalm og har måttet ha IV flere gangen. Nå de siste 2 dagene men mest i dag har jeg følt meg syk. Jeg er skikkelig urolig i kroppen, svimmel, meget nedsatt almentilstand og vondt i kroppen. Kraftløs og fryser. Har de siste dagene merket svi nedentil akkurat som UV tror jeg selv om jeg aldri har hatt dette før. Nå vet jeg at noen i familien har vært syke og hatt høy feber og influensasymptomer. Lurer egentlig bare på om det er noen forhåndsreglen enn skal ta når enn er gravid? Bør enn oppsøke lege fortere enn normalt? Jeg går jo aldri til legen omtrent men kjenner at dette er skikkelig ubehagelig og spesielt den rastløse følelsen i kroppen som ikke går bort.
 
Ville vel oppsøkt lege tidligere en normalt, men vanligvis så er det ikke farlig å være syk som gravid. Med mindre man har veldig høy feber og er skikkelig syk. Ring heller lege en gang for mye tenker nå jeg ;-)


❤️Lille prikk❤️ mars 2015 ❤️
 
Ville vel oppsøkt lege tidligere en normalt, men vanligvis så er det ikke farlig å være syk som gravid. Med mindre man har veldig høy feber og er skikkelig syk. Ring heller lege en gang for mye tenker nå jeg ;-)


❤️Lille prikk❤️ mars 2015 ❤️
Enig her.. det er nok lurt å ta seg en lege tur en gang for mye enn for lite. Jeg selv er ikke så flink til å dra til legen. Sitter egentlig med litt hoste og det har vart nå i litt over 2 uker. Mannen min maser meg om sjekke det, men tenker hoste ikke er så farlig. :)
 
Sniker fra september her. Jeg hadde influensa i begynnelsen av svangerskapet, var vell gjerne ca 2 mnd på vei. Var kjempe redd for at det skulle gå utover babyen og at hun ikke skulle få nok næring. Ringte til legevakt da det var helg, og fikk bare beskjed om å få i meg nok veske som ellers når man er syk:) Det skal på ingen måte gå utover barnet. Er du usikker på om det er influensa og har andre syptomer, ville jeg nok gjerne sjekket opp i det.
 
Jeg har ofte tatt en tlf til legekontoret for å spørre når jeg er usikker. Mye kan man finne ut bare over tlf, og her er det god hjelp å få når jeg ringer. Skader ikke å ta en tlf bare for å høre hva de sier :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Bare super viktig å få i seg masse drikke... Og hvis du får høy feber så er d best å ta en paracet for å prøve få den ned litt.. Men som de andre sier, bare å ringe legekontoret hvis du føler deg usikker :)
 
Hvis du har urinveisinfeksjon, er det viktig å få satt i gang behandling ganske kjapt. Du kan jo bare ta med en urinprøve på legekontoret og be dem sjekke den? Så kan du evt få time hos lege hvis den gir utslag?
 
Er det ikke slik at feber over 39,5 hos
Mor kan være uheldig for barnet?


Excuse me, Damn that autocorrect!
 
Kun høg feber som kan være skadelig da det stresser barnet, men da tar du paracet for og senke feberen, drikk mye vann!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp