Syk før termin

Det kan hende du også er heldig og at vaksinen gjør at forløpet blir mildere. Krysser fingrene for det!

Takk for det:shy: Tok to Paracet i går før jeg tok kveld, tok litt tid før jeg sovnet, men i dag så har jeg vært fin igjen. Så aner ikke hva det kunne ha vært :wideyed: Spesielt behagelig var det i hvertfall ikke.

Så kjipt! Når har du termin da? Det varte litt over en uke med meg. Vi har heldigvis blitt friske. Var så tungt (og vondt!!) å være syk og høygravid. Så glad for at fødselen ikke startet. Ser ikke ut som det skal skje noe med det første heller. Men skal ikke bli utålmodig. Termin på søndag 12. Håper du ikke blir ordentlig syk

Har termin den 20.01, bedre form i dag og har egentlig ingen av sykdomstegnene jeg hadde i går. Godt å høre at dere ble friske, kan ikke forestille meg hvordan det er, annet enn at å være sesong-syk ikke er oppskrytt i det hele tatt. Du har termin før meg, jo:) 12. er jo snart :joyful: Blir spennende å høre hvordan det går :happy: Kjenner du noen tegn enda da? Her er det nada tegn på noe som skulle tilsvare fødsel i nærmeste fremtid :hilarious:
 
Takk for det, men jaja, jeg skulle vel aldri sagt det. Nå ser det ut som det blir min tur. Hatt frysninger i hele dag og svak hodepine. Det var dette som manglet nå. Typisk rett før termin. Trodde jeg hadde berga etter jeg tok vaksine i November, men den gang ei. Heldigvis ikke symptomer på "sykdom" enda, så krysser fingrene og håper det er forbigående. :oops:

Hvordan går det med dere? Har dere blitt friske nå? :eek:
Jeg har influensa B nå (testet og bekreftet) på tross av at jeg er vaksinert. Har vært ganske mildt rammet. Kun 2 dager med lett feber. Halsvondt, slimhoste og tett nese sitter i lenger, men almenntilstanden tok seg opp da feberen forsvant. 14 dager til termin.
 
Takk for det:shy: Tok to Paracet i går før jeg tok kveld, tok litt tid før jeg sovnet, men i dag så har jeg vært fin igjen. Så aner ikke hva det kunne ha vært :wideyed: Spesielt behagelig var det i hvertfall ikke.



Har termin den 20.01, bedre form i dag og har egentlig ingen av sykdomstegnene jeg hadde i går. Godt å høre at dere ble friske, kan ikke forestille meg hvordan det er, annet enn at å være sesong-syk ikke er oppskrytt i det hele tatt. Du har termin før meg, jo:) 12. er jo snart :joyful: Blir spennende å høre hvordan det går :happy: Kjenner du noen tegn enda da? Her er det nada tegn på noe som skulle tilsvare fødsel i nærmeste fremtid :hilarious:

Det er av og til kroppen kvitter seg med viruset før man blir ordentlig syk:). Også er det så mange rare ting man går å føler på som gravid. Jeg har i hvertfall dager der jeg er helt på bånn og dager der jeg har masse energi.

Jeg har hatt mensenmurringer i mage og nederst i ryggen i en ukes tid. + løs mage. Var på en sjekk med UL i går (hadde lite fostervann på slutten med nr 1. Så litt ekstra oppfølging). Da kjente legen etter, men det var lite tegn til modning enda. Bare 1 cm. Hodet sitter også høyt. Så må nok smøre meg med tålmodighet! Alt sto veldig bra til da:) Så det er det viktigste!
 
Jeg har influensa B nå (testet og bekreftet) på tross av at jeg er vaksinert. Har vært ganske mildt rammet. Kun 2 dager med lett feber. Halsvondt, slimhoste og tett nese sitter i lenger, men almenntilstanden tok seg opp da feberen forsvant. 14 dager til termin.

Håper du blir frisk igjen før den lille kommer :) Kjenner ei som fødte og var gørrsyk. Det gikk det også da. Men det beste er at man er frisk og opplagt:)! Ikke minst etter fødselen. Lykke til!
 
17 dager til termin og vært forkjøla ei uke nå :eek: Ekstremt sår hals, hovne lymfeknuter og tett i nesa. Noen råd? Gått til legen? Har forstått at det ikke er farlig for babyen selv om jeg er slapp og 0 energi?
 
17 dager til termin og vært forkjøla ei uke nå :eek: Ekstremt sår hals, hovne lymfeknuter og tett i nesa. Noen råd? Gått til legen? Har forstått at det ikke er farlig for babyen selv om jeg er slapp og 0 energi?

Jeg hadde det som deg. Det verste var hosten! Var så vondt i magen når jeg hosta at det kjentes ut som jeg revna. Hadde det også over en uke, men plutselig ble jeg bedre litt over natta:) Så mulig det snur snart med deg. Jeg brukte nesespray, drakk mye vann med isbiter og litt halsdrops. Tok Paracet noen ganger før jeg la meg. Går jo an å sjekke om det er virus eller bakterier hos legen, om du ikke blir bedre om noen dager. Men tipper legen ikke kan gjøre så mye. Babyen skal ikke ta noen skade av at du er syk:) men slitsomt og være syk som høygravid!

God bedring ❤️
 
Jeg hadde det som deg. Det verste var hosten! Var så vondt i magen når jeg hosta at det kjentes ut som jeg revna. Hadde det også over en uke, men plutselig ble jeg bedre litt over natta:) Så mulig det snur snart med deg. Jeg brukte nesespray, drakk mye vann med isbiter og litt halsdrops. Tok Paracet noen ganger før jeg la meg. Går jo an å sjekke om det er virus eller bakterier hos legen, om du ikke blir bedre om noen dager. Men tipper legen ikke kan gjøre så mye. Babyen skal ikke ta noen skade av at du er syk:) men slitsomt og være syk som høygravid!

God bedring ❤️

Takk for gode ord :Heartred Dro inn til lege for å sjekke. Det var virus så ikke mye de kunne gjøre. Men fått roet bekymringene, lagt meg ned for å hvile og fått beskjed om at jeg mens sannsynlig blir frisk før fødsel. Så da er det bare å hvile å vente :shy: Håper det slipper om ikke mange dagene så man får litt energi tilbake:happy:
 
Back
Topp