Sydentur!!

Ikke sydentur her heller, men skal til London om 2 uker! Gleder meg! :D

Jeg tenker med en tur til Tenerife når jeg er litt over halvveis i graviditeten. Der er det Zika-fritt. Ikke så mye å passe på, men må være forsiktig med mat som kan inneholde Listeria. Toxopl. har jeg heldigvis antistoffer mot

Første graviditeten min reiste jeg på jobb-/privattur til USA med mange stopp og flyturer. Det gikk veldig fint det også, men da var jeg "ung" og litt mindre forsiktig av meg - ville nok ikke flydd så mye igjen ☺️

Kom akkurat hjem fra en uke på Mallorca. Er i uke 13 nå. Det gikk veldig fint. Tror ikke du bør tenke så mye på alle sykdommer (med mindre du skal til Afrika etc da :p ). Men ellers tenker jeg at det kommer helt an på person og tilstand. :) Jeg kunne aldri dratt under første svangerskap - jeg var skikkelig dårlig! Det eneste jeg synes var ubehagelig nå var at magen ble sykt oppblåst på flyet ned og opp. Flere som har opplevd det? :o

Kos deg på tur tenker jeg :) Jeg ville ikke flydd langt og med mange mellomlandinger (eller, jeg syns ikje noe om det på jobbreise i forrige svangerskap), men å komme seg bort og slappe av er en super bonus :)

Åh, så godt det var å lese det der, for vi skal også til Gran Canaria ca midt i svangerskapet. Jeg kommer til å være i uke 21-22. Vi har halvpensjon, så jeg er også litt skeptisk til buffet med mat som kanskje har stått lenge fremme, og så rester som settes fram på nytt til lunsj feks. Men jeg får bare håpe det går bra :rolleyes: Jeg begynte også å tenke "men HVA HVIS" ang Zika, men det skal vel forhåpentligvis litt til for at det kommer dit :p Håper vi begge får en bra ferie :D Kan jeg spørre hvor på GC dere skal?
Har helt glemt bort denne tråden jeg, men nå sitter vi her på GranCan da... Vi er i Taurito, hvor skal dere?:)

Vi skal til Gran Canaria, Meloneras, når jeg er i uke 27...så vidt jeg har forstått kan man fortsatt fly uten å ha legeattest da. Noen som vet mer on dette med fly? Eller noen som har Melonerastips? Har med en treåring...

Vi skal til Gran Canaria, Meloneras, når jeg er i uke 27...så vidt jeg har forstått kan man fortsatt fly uten å ha legeattest da. Noen som vet mer on dette med fly? Eller noen som har Melonerastips? Har med en treåring...

Jada, du trenger ikke legeattest før på slutten, litt inviduelt hvor lenge før men det finner du på flyselskapene sine sider :)

Har helt glemt bort denne tråden jeg, men nå sitter vi her på GranCan da... Vi er i Taurito, hvor skal dere?:)
Vi skal til Playa del Inglés :) Kikket faktisk en del på Taurito også. Driver og pakker nå, og drar tidlig fredag. Skal bli skikkelig deilig med (forhåpentligvis) litt sol og sommer! For det er vel fortsatt litt godt og varmt der eller?

Ville hatt med attest uansett. Sist svskap reiste vi til Paris i uke 26 og da ble det en greie på flyplassen fordi jeg ikke hadde "nødvendig dokumentasjon", hadde jo helsekortet med så regnet med det var legeattest de ville ha. Reiste med Norwegian. Det koster jo ingenting å få legeattest så lurt og ha for sikkerhets skyld :)

Ville hatt med attest uansett. Sist svskap reiste vi til Paris i uke 26 og da ble det en greie på flyplassen fordi jeg ikke hadde "nødvendig dokumentasjon", hadde jo helsekortet med så regnet med det var legeattest de ville ha. Reiste med Norwegian. Det koster jo ingenting å få legeattest så lurt og ha for sikkerhets skyld :)

Oi... da skaffer jeg nok en attest i sikkerhetsskyld.

Vi skal til Playa del Inglés :) Kikket faktisk en del på Taurito også. Driver og pakker nå, og drar tidlig fredag. Skal bli skikkelig deilig med (forhåpentligvis) litt sol og sommer! For det er vel fortsatt litt godt og varmt der eller?
Vi tar taxi til Mogan da, for stranden i Taurito var ikke noe særlig for barn! Men de har ett fint badeland der da:) Er veldig deilig i varmen nå altså, men syns allikevel det er litt stress å være gravid for jeg er jo vandt til å spise/drikke/gjør som jeg vil ;) Vi har hatt det veldig fint altså, ligger på 25-26 grader, sol og sky! ☀️

Vi tar taxi til Mogan da, for stranden i Taurito var ikke noe særlig for barn! Men de har ett fint badeland der da:) Er veldig deilig i varmen nå altså, men syns allikevel det er litt stress å være gravid for jeg er jo vandt til å spise/drikke/gjør som jeg vil ;) Vi har hatt det veldig fint altså, ligger på 25-26 grader, sol og sky! ☀️
Ja, jeg synes der er litt kjipt å måtte være ekstra påpasselig, spesielt nå som vi har halvpensjon. Men satser på at det går bra :) Høres herlig ut med sommer og sol :D Kos deg videre!

Back
Topp