Sydentur!!

Mackenzie87

Betatt av forumet
Flere her som skal til syden i løpet av svangerskapet?
Min kjære mann har lovet oss sydentur på høsten i sånn ca 4 år nå.. Og i år, så gjorde han faktisk alvor av det og bestilte tur! Helt utrolig, vi skulle kose oss på vår første charter som familie. (Jeg og mini har vært på sydentur hvert eneste år, bare uten pappan i heimen). Da, hører det jo med at gr.testen ble positiv omtrent i det turen var bestilt (og betalt). Jeg var i syden rundt uke 17 sist svangerskap, denne gangen blir det rundt uke 19. Men jeg er litt skeptisk jeg. Hva tenker dere? Jeg har jo vært det før mens jeg var omtrent like gravid, men allikevel. Tenker på zika og toxoplasma Osv. Ferden går til Gran canaria da!
 
Det går sååå fint! :) Beveg på deg under flyturen, sørg for å få i deg mat, bruk støttestrømper og kos deg på ferie! Ikkeno zika på gran canaria :)
 
Åh! Tusen takk dere! Det er nok bare hormonene som blåser litt ekstra liv i unødvendige bekymringer! <3 rart hvor skrullete man skal bli på enkelte ting man ellers ikke ville tenkt på! ;)
 
Åh, så godt det var å lese det der, for vi skal også til Gran Canaria ca midt i svangerskapet. Jeg kommer til å være i uke 21-22. Vi har halvpensjon, så jeg er også litt skeptisk til buffet med mat som kanskje har stått lenge fremme, og så rester som settes fram på nytt til lunsj feks. Men jeg får bare håpe det går bra :rolleyes: Jeg begynte også å tenke "men HVA HVIS" ang Zika, men det skal vel forhåpentligvis litt til for at det kommer dit :p Håper vi begge får en bra ferie :D Kan jeg spørre hvor på GC dere skal?
 
Haha - vi reiser til Thailand når jeg er 26 uker. Reisen var bestilt lenge før graviditeten var et faktum. Det går så fint atte! Litt mer forhåndsregler og ta, men pytt sann!! Kos dere masse :D
 
Jeg er på Mallorca nå, er i uke 14, uten problem kun litt ekstra hovne føtter på kveldene. Forrige sv.skap. var jeg også her i uke 26 uten problem :)
 
Jeg flyr til libanon ofte. 6 timer tilsammen flytur.
Jeg skal fly igjen 12 oktober.

Det er det typ sommer hele tidne . Hehe.
Nyt ferie og drikk masse vann:)
 
Det går heeeelt fint :) jeg var i Thailand med mellomste da jeg var 5 mnd på vei, ingen problem :) kos deg på tur!
 
Er det noe annet man bør ta hensyn til når det gjelder mat, eller bør man anta at kvaliteten er god når det er fire stjerners hotell?
 
Skulle reist til London idag men fikk flyforbud pga lavtliggende morkake :banghead: Reist og nyyyyyt det, dere som kan! :):joyful:
 
Skal reise te cran Canaria når æ e i uke 19 ca å lege sa Go tur og kos oss men måtte være nøye med håndhygiene.
 
Kom nettopp hjem fra USA og skal tilbake om 2 uker på kurs.. Zika skal ikke være noe problem, men jeg kommer til å beskytte meg mot mygg så godt det går for sikkerhets skyld. Ellers er det å drikke vann fra flaske, ikke drikke/ puste inn vann i dusjen, være nøye med håndhygiene og passe litt på hvilke restauranter man spiser på. Samboeren skulle absolutt spise lunch i chinatown nå, da ble det brus på meg.. ;) angående buffet så er vel det "farligste" ting som ris og gryteretter. Resten bør gå greit :) kos dere på ferie damer!
 
Skal en tur til Berlin nå i høstferien (lærere har jo sånt :D). Ikke akkurat syden, men lengre syd ;)

Må passe meg for all den gode ølla under oktoberfest, ellers er jeg ikke bekymret for noe.

Må fortelle det til noen venner jeg reiser med på vei ned da. Det er kanskje det skumleste med hele turen, for jeg er redd de kanskje blir litt skuffa (selv om de blir glade på mine vegne). Heldigvis er vi flere da, så når jeg sover etter middag kan noen andre ta seg av dansinga på bordene.
 
Back
Topp