Sydentur

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Hvor mange skal ut å reise til varmere strøk i sommer? Som nevnt tidligere så ble legene på fertilitetsseksjonen ganske grinete da jeg nevnte sydentur - da dette var frarådet til alle gravide! Jeg tenker det handler om å ta en del forhåndsregler rett og slett

Vi reiser i slutten av juni

Vi skulle også dratt i slutten av juni, men nå har jeg kansellert. Både lege og jordmor frarådet på det sterkeste. Det kan ha sammenheng med at jeg engster meg veldig, at det er to og at jeg har borgerlige flyskrekk :-) Vet om mange gravide som drar til varmere strøk.

Vi skal reise i juli/august i 3 uker, er ikke bekymret et sekund for reisen ;-) Men er til Spania da, ikke akkurat Kongo :-P

Vi reiser 20 juli og blir der i en uke. Jeg reiser med god samvittighet og skal kose meg masse med familien. Gleder meg :-)

Reiste sist svangerskap tenkte aldri over at de sko vert et problem. For eg reise heller gravid en med spedbarn

Vi reiser til gran canaria på august:) er ikke veldig bekymret for det, men skal ta forhåndsregler i forhold til mat og sånn selvfølgelig. skal bli deilig med 1 uke med sol og varme! :D

Vi skal ikke reise noe sted, annet enn innenfor Norges grenser.. Vi har brukt mange år og enda flere prøverørsforsøk - samt 200 000 kroner på denne spiren, så da er vi ekstra forsiktige. Kommer ikke til å kunne tilgi meg selv om noe skjer på reise. Vi har ingen barn, og det er ikke sannsynlig at vi kan få flere:-( Hvis det hadde vært et "vanlig" svangerskap, så hadde jeg nok reist jeg også. Men jeg går heldigvis ikke rundt og er engstelig, tar alt som det kommer. Gleder meg til sommer, og håper den kommer snart:-)

Vil til Egypt, men om det skjer vet jeg ikke. Godt mulig samboer tar seg en guttetur i stedet tenker jeg.

Stressende flyplasser og enda flere regler for hva jeg kan spise frister ikke i det hele tatt. :wacky:

Men jeg er ikke noe syden-menneske til vanlig, heller. Dere som er, synes sikkert at styret er verdt det. God tur!

Skal til Spania i juli/august. Var i syden sist jeg var gravid også, ble mye skygge, litt ekstra nøye med maten og en liten siesta, ellers ingenting annerledes enn normalt.. Deilig for bekkenet og ryggen å duppe i vannet :)

Reiser til Spania i slutten av juni, blir i to uker. Snakket med legen om det, han unnet oss turen, så vi skulle kose oss, slappe av og nyte kjæresteferien. Gleder meg masse <3

Ja, drar til Thailand i august og Tokyo i september. Synes ikke det å reise er noe styr i det hele tatt. Tvert imot, det gir meg utrolig mye!
Gleder meg veldig! :)

Har ikkje plana om sydentur i år, men va ein tur t Spania i forrige svangerskap. Tok selvfølgelig hensyn til alle forhåndsregla :)

Jeg drar også sydover snart, og har ikke noen betenkninger angående det og graviditeten igrunn :) Skal til legen om et par dager, og tror jeg blir overrasket dersom han sier at det ikke er anbefalt! Men så har jeg hatt et veldig knirkefritt svangerskap så langt da :)

Tenker å ta en tur til syden i begynnelsen av oktober. Tenker ikke noe over graviditeten. Tar forholdsregler når det gjelder mat og drikke, men utover det tror jeg det skal gå fint.

Hva er det legene er bekymret for?

Tenker å ta en tur til syden i begynnelsen av oktober. Tenker ikke noe over graviditeten. Tar forholdsregler når det gjelder mat og drikke, men utover det tror jeg det skal gå fint.

Hva er det legene er bekymret for?
Det lurer egentlig jeg også på.
For jeg fikk ikke noen grunn, hun sa bare at de frarådet det.
Forrige gang jeg gikk gravid og dro på ferie sa hun ingenting...
Det er vel ingen av oss som har tenkt seg til fjerne usiviliserte strøk heller!

Det lurer egentlig jeg også på.
For jeg fikk ikke noen grunn, hun sa bare at de frarådet det.
Forrige gang jeg gikk gravid og dro på ferie sa hun ingenting...
Det er vel ingen av oss som har tenkt seg til fjerne usiviliserte strøk heller!

Nei, ikke sant?! Er jo ikke som om vi drar på safari med telt. ;) Hadde vært interessant å vite hva de faktisk la til grunn for sitt råd.

Back
Topp