Sydentur som gravid

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Hva tenker dere?
Legene på sykehuset ble faktisk sure da jeg sa vi skulle til syden da dette var noe de frarådet til alle gravide!?!!
Jeg tenker at det bør gå fint så lenge jeg tar endel forhåndsregler i forhold til hygiene, mat og varme.

Tenke som så at så lenge man passe litt ekstra på med tanke på mat å hygiene, å e flink å drikke vann så går det heilt supert ;-)

Hva tenker dere?
Legene på sykehuset ble faktisk sure da jeg sa vi skulle til syden da dette var noe de frarådet til alle gravide!?!!
Jeg tenker at det bør gå fint så lenge jeg tar endel forhåndsregler i forhold til hygiene, mat og varme.

Hæ?? Snodig reaksjon! Har vært i sydligere strøk begge svangerskap og skal nå til mallorca i juni, har aldri blitt frarådet det! Man må bare ta forhåndsregler ift hva man spiser, jeg droppet salat og ikke isbiter i drikke jeg kjøpte på restaurant. Ellers kan man da leve som normalt i syden... Det fødes jo barn der også :D

Så rart.. Folk er vel gravid i syden også :P går fint med dem :D
Må jo som du sier ta litt hensyn til hygiene og mat :) nei kos deg i syden!

Hæ?? Snodig reaksjon! Har vært i sydligere strøk begge svangerskap og skal nå til mallorca i juni, har aldri blitt frarådet det! Man må bare ta forhåndsregler ift hva man spiser, jeg droppet salat og ikke isbiter i drikke jeg kjøpte på restaurant. Ellers kan man da leve som normalt i syden... Det fødes jo barn der også :D

Ja det synes jeg også! Denne spiren er jo laget med ivf så jeg spurte om var pga økt risiko eller noe sånt tilknyttet ivf, men nei det var noe som gjaldt alle gravide

Det var rart...! Frarådet faktisk.
Jeg har vært i syden i tidligere graviditeter, uten problemer. Lege/jordmor har aldri kommentert det annet enn at jeg gjerne kan være ekstra påpasselig med hygienen.
Og skulle man bli dårlig i magen så er det som oftest ikke farlig så lenge man ikke blir dehydrert.
Denne gang har vi tenkt oss til Thailand og senere Tokyo.
Tenker å sjekke ut drikkevaksinen til hele familien. Den er visstnok trygg for gravide å ta.

Har du et høyrisikosvangerskap? Eller er det andre ting som gjør til at legene fraråder det?

Ja det synes jeg også! Denne spiren er jo laget med ivf så jeg spurte om var pga økt risiko eller noe sånt tilknyttet ivf, men nei det var noe som gjaldt alle gravide
Og der hadde du svart på det ja.. :)
Da synes jeg det er enda rarere!

Og der hadde du svart på det ja.. :)
Da synes jeg det er enda rarere!

Ja jeg har jo mistet mange ganger men det har vær tidlig i svangerskapet så skal ikke være noe større risiko når vi kommer til juli.. Er jo over "kneika" på 6 uker allerede

Hva tenker dere?
Legen min var også litt skeptisk med tanke på varmen og slikt for min del. Dette og mat/vann osv er vel det som er bekymringene, men så lenge du tar vare på deg selv og forbehold, så er det vel ingen grunn for de å bli sure. Det var jo litt av en reaksjon

Jeg var i Tyrkia da jeg var 28-30 uker på vei. Alle leger, jordmødre osv ønsket meg bare god tur og at det er godt for gravide å komme seg på ferie og bare slappe av, så jeg tror nok det stemmer bedre enn å fraråde :p bare følg rettningslinjene for gravide i sydlige strøk. Jeg levde som vanlig, men brukte støttestrømper da :p var akkurat som å være på tur når man ikke er gravid :)

Jeg var i Tyrkia da jeg var 28-30 uker på vei. Alle leger, jordmødre osv ønsket meg bare god tur og at det er godt for gravide å komme seg på ferie og bare slappe av, så jeg tror nok det stemmer bedre enn å fraråde :p bare følg rettningslinjene for gravide i sydlige strøk. Jeg levde som vanlig, men brukte støttestrømper da :p var akkurat som å være på tur når man ikke er gravid :)

Hvilke forhåndsregler tok du da? Vi skal også til Tyrkia nemlig

Hvilke forhåndsregler tok du da? Vi skal også til Tyrkia nemlig

Vi har leilighet, så spiste mye hjemme - da steker jeg alt veldig godt, og skyller og skreller alt av frukt og grønt. Passet på at melken og osten var pasteurisert. Ute ba jeg om drikke uten isbiter, godt stekt mat, og spiste ikke så mye grønt ute. Drakk masse vann, og dekket meg ofte til på stranden, og tok en dukkert i vannet minst et par ganger i timen :) brukte støttestrømper under flyturen.

Vi har leilighet, så spiste mye hjemme - da steker jeg alt veldig godt, og skyller og skreller alt av frukt og grønt. Passet på at melken og osten var pasteurisert. Ute ba jeg om drikke uten isbiter, godt stekt mat, og spiste ikke så mye grønt ute. Drakk masse vann, og dekket meg ofte til på stranden, og tok en dukkert i vannet minst et par ganger i timen :) brukte støttestrømper under flyturen.

Alt av frukt skylles i flaskevann da sant?
Jeg tenkte at vi ser an litt hvor vi spiser men at det må stekes godt og at jeg unngår grønt..
Tenker også at det er greit å holde meg unna fløteis i forhold til om det er pastaurisert melk eller ikke? Hvordan merkes egentlig dette i Tyrkia?

Alt av frukt skylles i flaskevann da sant?
Jeg tenkte at vi ser an litt hvor vi spiser men at det må stekes godt og at jeg unngår grønt..
Tenker også at det er greit å holde meg unna fløteis i forhold til om det er pastaurisert melk eller ikke? Hvordan merkes egentlig dette i Tyrkia?

Det er veldig vanskelig å vite om melkeprodukter er pasteurisert i Tyrkia, men en god pekepinn er at melkeprodukter som er langtidsholdbare må du holde deg unna. Jeg spiste pinneis, for de er pasteurisert, og holdt meg unna softis fra maskiner :) ville nok prøvd å holde meg unna melkeprodukter så godt det lar seg gjøre.

Jeg er i Spania nå og skal tilbake i august. Følger bare samme regler som hjemme + vasker grønnsaker i flaskevann istedenfor springen.. Ser ingen problem med det! Blir vel å ta siesta i år da, det passer både meg og treåringen bra :)

Sniker litt, jeg reiser til Tyrkia på lørdag, er da i uke 32, har fått grønt lys av lege og jordmor! Svangerskap er ikke en sykdom! Jeg gleder meg til å nyte en uke med sol og varme :)

Det er veldig vanskelig å vite om melkeprodukter er pasteurisert i Tyrkia, men en god pekepinn er at melkeprodukter som er langtidsholdbare må du holde deg unna. Jeg spiste pinneis, for de er pasteurisert, og holdt meg unna softis fra maskiner :) ville nok prøvd å holde meg unna melkeprodukter så godt det lar seg gjøre.

Pinneis? Altså alt av fløteis som ligger i kjøla? Jeg liker ikke saftis så det et isen jeg gruer meg mest til

Back
Topp