Sydenferie

september-mamma

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Har fått sydentur i gave, med avreise om tre uker. Hurra! Veldig glad for dette, men fullstendig klar over at det blir VARMT og alt det fører med. Skal ha basseng og lett tilgang på rommet og skygge hele tiden. Blir rolig ferie med min mor.. Da er jeg 30 uker på vei.. Er det noen spesielle forhåndsregler jeg bør vite om? Har noen reist så sent i SV.skapet?

støttestrømper, få i seg mye væske og være i aktivitet er det jordmor har gitt beskjed om når eg skal til italia fra uke 29-32.
Så heldig som har fått deg tur da :D

dobbeltsjekk reiseforsikringa di, de fleste dekker det meste frem til uke 36 av svangerskapet.

Vi kom hjem fra to uker i Hellas forgje uka. Er nå i uka 28. Syns det var perfekt tid med en sydentur. Husk støttestrømper til flyturen, å tenk på at hvis du blir varm er iallefall lillegullet i magen varm,å ikke minst nyt og slapp av :-) god tur

Så koselig :) God tur!
Lurt med støttestrømper! Ellers bare nyt ferien:) Pass på å få i deg drikke hele tia og ikke bli for varmt (bruk skyggen, gå inn og ut, avkjøl deg i vannet osv).

Gode tips, takk ☺ 31-32 uker er jeg visst. Har lest noe om at noen dekker til magen når de soler seg, er det at selve magen blir oppvarmet eller er det sollyset de skjermer for? Jeg har da hatt noen dager her hjemme i steksol, hvor jeg også har solt magen! Er det farlig?

Jeg hadde også hørt at man måtte det,men nevnte det for jordmora mi, å hun hadde ikke hørt noe om det, så hun sa jeg skulle smøre magen like bra som alt annet bare

Jeg dekka magen til med håndkle innimellom for å gi han der inne litt fred :p Følte det ble feil å sitte å varme opp kula liksom ;)

Jeg skal tilDanmark neste helg, og fikk da beskjed av jm om å dekke til magen av å til for hindre at den ble for varm. Det varmer opp fostervannet og er visst ikke behagelig for lille:)

Jeg er i Tyrkia nå og fikk beskjed om å legge med under en parasoll med jevne mellomrom for å ikke bli for varm og å smøre med høy faktor mest fordi det er lett å få pigmentflekker når du er gravid. Ellers støttestrømper på flyet og rikelig med drikke. Personlig sliter jeg litt med hovne bein her nede (er 27+4 i dag), noe jeg ikke gjorde i Norge før jeg reiste, så tenker varmen spiller inn.

Last edited:
Jeg var i Tyrkia da jeg var 28-30 uker. Gjorde som vanlig, badet, solte meg, spiste mat osv. Har leilighet der, så lagde mye mat selv, men spiste ute minst et par ganger om dagen. Passet på å be om godt stekt mat og at de skylte råvarene godt :)

dobbeltsjekk reiseforsikringa di, de fleste dekker det meste frem til uke 36 av svangerskapet.
Min helårs reiseforsikring dekker ikke svangerskapskomplikasjoner, så veldig greit å sjekke før man reiser i alle fall.

Min helårs reiseforsikring dekker ikke svangerskapskomplikasjoner, så veldig greit å sjekke før man reiser i alle fall.

hvilket selskap er det om jeg får spørre ?
Eg bestilte for to dager siden if som har til uke 36 så nå er det bare å følge jordmors råd og nyte siste ferien før det blir barn i hus :love2

Samboeren skal på jobbtur til Hellas neste uke. Han sa jeg kunne bli med. Men jeg er sykemeldt og har bekkenløsning, så får ikke hvert med. Utrolig kjipt! Lengter så etter sol, bading og varme.....

Samboeren skal på jobbtur til Hellas neste uke. Han sa jeg kunne bli med. Men jeg er sykemeldt og har bekkenløsning, så får ikke hvert med. Utrolig kjipt! Lengter så etter sol, bading og varme.....

Åh.. Hindrer bekkenløsningen deg såpass at du tror du ikke kunne nyte turen? Jeg er også sykmeldt, prolaps i ryggen.. jeg funker ok, men ikke i min barnehagejobb som er veldig fysisk. Jeg er nå sykemeldt, men tar ferie et par uker, og da kan man reise ☺

Åh.. Hindrer bekkenløsningen deg såpass at du tror du ikke kunne nyte turen? Jeg er også sykmeldt, prolaps i ryggen.. jeg funker ok, men ikke i min barnehagejobb som er veldig fysisk. Jeg er nå sykemeldt, men tar ferie et par uker, og da kan man reise ☺
Man må søke om å reise utenlands om man er sykemeldt. Jeg tenker på den lange veien i harde flyseter, jeg har ikke orka tanken på å sitte på kino en gang i svangerskapet..... Men skal prøve meg på en tur til Bodø i juli, håper jeg holder ut flyreisa opp dit.

hvilket selskap er det om jeg får spørre ?
Eg bestilte for to dager siden if som har til uke 36 så nå er det bare å følge jordmors råd og nyte siste ferien før det blir barn i hus :love2
Gjensidige har vi. Virker som om den dekker greit ellers, men akkurat her var den steindårlig.

Man må søke om å reise utenlands om man er sykemeldt. Jeg tenker på den lange veien i harde flyseter, jeg har ikke orka tanken på å sitte på kino en gang i svangerskapet..... Men skal prøve meg på en tur til Bodø i juli, håper jeg holder ut flyreisa opp dit.

Æsj, da nytter det ikke å reise nei! :-( Krysser fingrene for en fin og varm sommer her i landet fremover!

Ja man må søke hvis man ønsker å beholde sykepengene mens man er på tur, men man kan forskyve sykemeldingen og ta ferie isteden, da stanser de utbetalingen.. :-)

Æsj, da nytter det ikke å reise nei! :-( Krysser fingrene for en fin og varm sommer her i landet fremover!

Ja man må søke hvis man ønsker å beholde sykepengene mens man er på tur, men man kan forskyve sykemeldingen og ta ferie isteden, da stanser de utbetalingen.. :-)
Nei, er ikke lett.
Ja, men da går jeg ned i penger. Så må nok bare holde meg i Norge i år... Har ikke 100% jobb, bare 77%. Og ekstra vakter. Så må opprettholde det jeg klarte å tjene meg opp før jeg ble sykemeldt. Da jobba jeg en del ekstra.

Back
Topp