Syden

zugaz

Betatt av forumet
Hei!
Vi skal til syden om en mnd ca, og da er den lille 1 år (5 juli).
Noen som har erfaringer med det? Tenker på mme, kumelk og alt det der. Han får fast føde nå, drikker vann og mme.
 
Vi er i syden nå. Kom på torsdag og skal være i to uker :) vi er på Kreta.
Hvor skal dere?

Så langt har jeg iallefall erfart:
- finner lite med mat egnet for snuppa her nede, bare rare merker så jeg er KJEMPEGLAD for at vi valgte å ta med mest mulig til henne slik at hun får mat som er kjent :) finner jo en del barnemat, men det er dyrere enn hjemme i Norge.
Vi har med 6 bokser mme (hipp) fordi hun er veldig glad i melk enda, så jeg tok med ekstra just in case hun ikke ville ha mye mat her nede. Jeg ser de har NAN her da.

Når de er ett år kan de vel få vanlig kumelk, men jeg vet ikke hvordan melka her nede her, men jeg tenker at det fødes jo barn i andre land også, så det går sikkert fint, må bare prøve seg frem :)

Vann kan du bare gi flaskevann, det gjør vi. Får på egen flaske/kopp.
 
Takk for svar :)
Jeg vet ikke hvor vi skal enda.

Etter det du har skrevet, tenker jeg at det er lurt å ha med mat og mme. Og gi flaskevann selvfølgelig.

Er første gang jeg reiser til syden med barn, så er veldig usikker. Vi er 9 stk som reiser (3 voksne og 6 barn). Blir spennende :D
 
vår er født samme dag som din, vi reiser to uker til mallorca i juli, uken etter bursdagen. Vi kommer til å ha med grøt, middagsglass og pålegg til brød, samt litt mme for begge ukene. Hun drikker ikke så mye melk, så vi trenger nok ikke ha med så myet, og hun kommer nok ikke til å drikke rein kumelk når vi drar uansett da det kan se ut som vi må ta det litt rolig med tilvenningen :) Vi kommer også til å fylle håndbagasjen med smoothies og semperposer med grøt til flyturen :) Var i syden da hun var 10 uker, men da trengte vi bare melk, så nå blir det noe annet for oss også :)
 
vår er født samme dag som din, vi reiser to uker til mallorca i juli, uken etter bursdagen. Vi kommer til å ha med grøt, middagsglass og pålegg til brød, samt litt mme for begge ukene. Hun drikker ikke så mye melk, så vi trenger nok ikke ha med så myet, og hun kommer nok ikke til å drikke rein kumelk når vi drar uansett da det kan se ut som vi må ta det litt rolig med tilvenningen :) Vi kommer også til å fylle håndbagasjen med smoothies og semperposer med grøt til flyturen :) Var i syden da hun var 10 uker, men da trengte vi bare melk, så nå blir det noe annet for oss også :)

Tror jeg også venter med kumelk til vi kommer hjem igjen :)

Kan man ta med så mye barnemat man vil i håndbagasjen?
 
Tror jeg også venter med kumelk til vi kommer hjem igjen :)

Kan man ta med så mye barnemat man vil i håndbagasjen?
Ja :) Vi hadde med all maten forrige gang.. det var forsåvidt bare melkepulver, noen kartonger, maltekstrakt og minifom, men i tilfelle bagasjen skulle være forsinket så turte vi ikke ta sjangsen på å ha noe under flyet når hun var så lita :) På flyplassen her hjmme scannet de bare maten for å se at det var det vi sa det var. I utlandet tror jeg noen har måttet smake på det :)
 
Back
Topp