Syden og mat"nekt"

Aprikosblomst

Elsker forumet
Jenta vår er litt over 10 mnd og ei småspist frøken. Vi har prøvd det meste, men hun er ikke spesielt interresert i mat. Vi må ofte lure i henne måltidene på en eller annen måte, og hun foretrekker heller mme foran fast føde.
Avokado+banan+litt grøtpulver og olje er så og si det eneste hun vil ha. Kan jo ikke leve på det hele dagen. Maispinner er også poppis!! Hun er blid, fornøyd og veldig aktiv, selv om maten er som så... Følger kurven på helsestasjonen, men legger lite på seg eller står stille på vekta.
Nok om det..

Nå har det seg slik at vi reiser to uker til Hellas 2. juni - og jeg begynner å få kalde føtter angående å reise, nettopp på grunn av at hun spiser så lite (noen dager er det full nekt). Føler det blir egoistisk av oss å reise når det er slik :/
Hun har selvfølgelig dager der hun spiser bedre (og godt), men det er ikke akkurat hver dag..
Hva tenker dere? :) Jeg føler meg helt rådvill
 
Hei Jeg tenker at så lenge hun er fornøyd og ikke går ned i vekt - ikke bekymre deg! Det går i rykk og napp, hun finner antagelig ut av det etterhvert. Jeg tror det er lurt å ikke gjøre for mye ut av matsituasjonen, slik at det får fokus. Vet det er vanskelig, men det er lurt i lengden. Dra på ferie og kos dere! Tilby henne variert mat, vil hun ikke ha gi mme etter en stund etter måltidet. Tilby flere måltider hver dag selv om hun ikke spiser, og ikke gi henne oppmerksomhet fordi hun ikke spiser.

Lykke til!
 
Hei Jeg tenker at så lenge hun er fornøyd og ikke går ned i vekt - ikke bekymre deg! Det går i rykk og napp, hun finner antagelig ut av det etterhvert. Jeg tror det er lurt å ikke gjøre for mye ut av matsituasjonen, slik at det får fokus. Vet det er vanskelig, men det er lurt i lengden. Dra på ferie og kos dere! Tilby henne variert mat, vil hun ikke ha gi mme etter en stund etter måltidet. Tilby flere måltider hver dag selv om hun ikke spiser, og ikke gi henne oppmerksomhet fordi hun ikke spiser.

Lykke til!


Tusen takk for tips! Er samme jeg har hørt fra venner :)
Hun har faktisk spist masse de siste dagene, ser ut til å snu litt nå. Vi drar uansett, så tar vi med ekstra melk og satser på en fantastisk fin tur. Jeg pleier aldri å tvinge i henne mat, vil ikke at hun skal assosiere det med noe negativt. Hun har ikke gått ned. Bare stått stille eller lite oppgang, men følger kurven kjempefint, er aktiv, blid og fornøyd :)
 
Back
Topp