Syden med baby

Er så godt jeg har dere, setter så pris på alle tilbakemeldinger:)

Vi tok bilder til passet i går, skal si det var en prøvelse:) hehe.
Gjorde det i en sånn automat på senteret.
Tror vi tok 40 bilder før vi fant et som var ok- hvor det ikke var fingre inni munnen hennes og øyne som var lukket:eek:
Ble bra til slutt heldigvis.
Så nå er det bare å vente på fødselsattesten.

Kommer aldri i verden til å bruke solkrem på henne, vi har fått tak i en stor solhatt, pluss tynt-tynt tøy spm dekker hele kroppen. Blir omtrent som å ikke ha på seg noe. Lett og luftig. Pluss at hun kommer til å ligge mye i bare bleien i skyggen.
Og i babybassenget er det satt opp et stort seil- spesialtilpasset babyer, da de ikke skal være i direkte sollys:smiley-bounce012
Så her er alt tilrettelagt for oss.
Vi tok bilder på Japan foto. Tok bare 3 forsøk, gutten vår er vant til kameraet ;) men hos fotografer betaler man bare for resultatet, og slipper å gjøre jobben selv :)

Nå har vi også fått sammenleggbart uv-telt, så vi kan kle av ham, og ringslynge i mesh til å bade med, så vi har litt bedre kontroll i vannet.
 
Er så fint å få tips - setter då stor pris på det:)

Babyen vår er 3 mnd når vi reiser, så det er litt tidlig. Gleder oss til vi kan begynne med det.

Er det noen som vet om man "kan" koke opp vann og gi de? Tenker ifht dehydrering.
Det gjorde vi i sommer. Spurte helsesøstet forrige uke og hun sa at det strengt tatt ikke er nødvendig om man ammer, men Viktor nekta å spise i 30 grader, men roa seg med vann.

Et par ganger blanda vi mme med bare halvparten av pulveret, så han fikk litt næring og mye væske. Vet det ikke er anbefalt, men det var altså snakk om et par ganger og han var mer komfortabel med det, så heller det en sulten og dehydrert skrikende baby
 
Leste på ammehjelpen at du ikkje skal gi barna vann hvis du ammer fordi det er nok "vann" i den første melken som kommer ut. Noen ganger kan de bli tørst og griner etter pupp.men da ligger de ikkje like lenge på brystet som om når de er sulten. då er de som regel fornøyd med bare litt :) ammet kun småen no når det var 30 grader her i sommer. Gikk helt fint. Litt mer amming enn vanlig men kun fordi han blei veldig varm innimellom og ble tørst:)
 
Leste på ammehjelpen at du ikkje skal gi barna vann hvis du ammer fordi det er nok "vann" i den første melken som kommer ut. Noen ganger kan de bli tørst og griner etter pupp.men da ligger de ikkje like lenge på brystet som om når de er sulten. då er de som regel fornøyd med bare litt :) ammet kun småen no når det var 30 grader her i sommer. Gikk helt fint. Litt mer amming enn vanlig men kun fordi han blei veldig varm innimellom og ble tørst:)
Vårt problem var at han ikke ville amme fordi det var så varmt å ligge inntil meg. Ellers ville jeg gladelig amma så ofte som mulig :)
 
Skjønner den. Var en het opplevelse. Eg for min del fant ut på de varmeste dagene at eg ikkje ville reise til syden med småen før vi var ferdig med amming evnt hvis det blei så varmt å mate han. :) Vi hadde heller ingen vifte i hus :/men går jo alltid an å pumpe seg. Så ordner seg nok :)
 
Back
Topp