Svineinfluensa..

snippogsnapp

Forumet er livet
MAI 2013
Har du tatt vaksinen? Siden du er gravid? Eg er under flere av risikogruppene.. men eg turde rett og slett ikkje.. pga korleis det ble sist.. begynte å tenke på det no når flere rundt her har hatt det.. håper vi slipper..

Å frivillig få i seg smittestoffer for å bli immun mot en sykdom du kanskje kan få er ikke noe jeg tokk sjansen på. Valgte heller å være nøye med sprit , munnbind ( på jobb ) og vaske hendene ofte . Å det gikk jo kjempe bra det :)

Tok den ikke, men det var jo ikke snakk om så svær bølge denne gangen. Roet seg ganske fort, og den verste sesonginfluensen er vel over nå? :)

Men hadde jeg vært i risikogruppe uten gravid, hadde jeg nok tatt.

Jeg tok, fikk ingen bivirkninger.. Tok den sist da det var mye oppstyr. Jeg jobber i tillegg i helsevesenet og er utsatt.

Jeg har ikke tatt den, og har vært relativt frisk;) Hadde en uke hvor jeg var fryktelig forkjølet, men ikke noe mere :)

Tok den ikke, men var ikke så veldig skeptisk til den heller. I år var det jo vanlig sesonginfluensavaksine med velkjente tilleggsstoffer, så blir ikke det samme som den massevakaina de lagde mot svineinfluensa i 2009. Mannen min er i risikogruppe men har aldri tatt sesonginfluensavaksina. Jeg vurderte ut i fra hvorvidt det er helt reelt at jeg er i risikogruppe eller ikke - veit at jeg normalt tåler influensa godt, og da det var på topp i vinter var jeg heller ikke så langt på vei at det med redusert lungekapasitet pga plassmangel ville spille noe særlig inn. Hadde jeg hatt andre faktorer som gjorde at jeg var i risikogruppe i tillegg til graviditeten, eller jobba i helsevesenet f.eks, så hadde jeg nok tatt den.

Jeg har tok den sist epedemi og denne gang tok jeg sesonginfluensavaksinen som forøvrig inneholdt svineinfluensavaksinen. Har aldri merka noen ting..

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Jeg tok den ikke denne gangen siden det har stått så mye negativt i media siden forrige gang, men har heller ikke vært syk :)
Tok den sist gang da, og det gikk fint de :) Samboer tok den ikke sist, og han fikk svineinfluensa og ble ganske dårlig.

Jeg turde ikke! :-P min ene søster tok en gang influensa-vaksinen og fikk influensa av den.. haha.. er frisk som en fisk jeg (skrev jessjess mens hun nøs to ganger.....)

Har heldigvis klart meg fint gjennom influensa tiden så kan vel ikkje angre akkurat. Men lett å bli etterpåklok om eg skulle få den:p får ta den til høsten igjen:p

Jeg var gravid da hysteriet var i 09/10. Tok ikke vaksina og ble heller ikke syk. Har gidd blod av meg og minsten og svarer innimellom på masse spørsmål siden jeg ikke tok. Sånn folkehelseforskningsgreie...

Kommer ikke til å vaksinere meg denne gangen heller...

Jeg var gravid da hysteriet var i 09/10. Tok ikke vaksina og ble heller ikke syk. Har gidd blod av meg og minsten og svarer innimellom på masse spørsmål siden jeg ikke tok. Sånn folkehelseforskningsgreie...

Kommer ikke til å vaksinere meg denne gangen heller...
Åhh det visste eg ikkje at de hadde.. godt dere ikkje ble syk:)

Åhh det visste eg ikkje at de hadde.. godt dere ikkje ble syk:)
Fikk spørsmål etter fødselen om jeg ville være med. De skal finne ut om det er forskjell på de barna som hadde mødre som tok vaksina og de mødrene som ikke tok. Og forskjell på mødrene. Så er et godt hefte jeg fyller ut... Veldig interessant når det har gått så lang tid at de får resultater...

Fikk spørsmål etter fødselen om jeg ville være med. De skal finne ut om det er forskjell på de barna som hadde mødre som tok vaksina og de mødrene som ikke tok. Og forskjell på mødrene. Så er et godt hefte jeg fyller ut... Veldig interessant når det har gått så lang tid at de får resultater...
Jeg er også med i det studiet der, tok ikke vaksinen, for jeg fikk påvist svineinfluensa før jeg rakk å ta den. Mener jeg fikk noen foreløpig svar i posten jeg.....

Jeg er også med i det studiet der, tok ikke vaksinen, for jeg fikk påvist svineinfluensa før jeg rakk å ta den. Mener jeg fikk noen foreløpig svar i posten jeg.....
Jeg fikk ikke influensa. A mener jeg og fikk, men husker ikke hva det gikk i.... Hmmm.....

Kunne ikke falt meg inn å tatt den, men nå er ikke jeg i noen risikogruppe foruten at jeg er gravid da..

Jeg tok denne, og jeg tok den massevaksina i 2009/10. Var gravid da også. Jeg tok den i samråd medd legen min, som mener at evt. bivirkninger er mindre skadelig for fosteret enn om mor faktisk skulle bli smittet. Ikke opplevd noen bivirkninger noen gang. Og den i år var mye tryggere enn den forrige....

Blir spennende å se resultater:)

Back
Topp