svineinfluensa vaksinen?

ORIGINAL: frk09

Dere såm sier at dere velger å stole på helsevesnet, så dere ikke nyheten for litt siden?
Der de sa at de anbefalte alle å ta den, MEN de viste ikke hvilke bivirkninger eller senskader såm kunne kåmme av den...
Der sies jo at det er kvikksølv i den å det kan gi lammelser.. Har også hørt at man kan få ms av den...

Helsemyndihetene tror at det kommer til å dø 500 mennesker i norge av den, er det egentli noen såm vet hvor mange såm dør av vanlig influensa hvert år?
Jeg mener og tror at de såm ikke er i risikogruppen klarer denne influensan like bra såm en vanlig influensa.
Her jeg bor er de veldi mye av det, men ingen er døde eller havnet på sykhuse av den..
å ikke fatter jeg vitsen med å ta vaksina når du likevell kan bli smitta, du kan jo faktisk få svineinflu flere ganger.

Alle som er vaksinert i Norge før 1997 har fått større mengde kvikksølv i seg gjennom vaksineprogrammet. Det er først etter 1997 dette er fjernet.

ORIGINAL: Tøsa

Dere såm sier at dere velger å stole på helsevesnet, så dere ikke nyheten for litt siden?
Der de sa at de anbefalte alle å ta den, MEN de viste ikke hvilke bivirkninger eller senskader såm kunne kåmme av den...
Der sies jo at det er kvikksølv i den å det kan gi lammelser.. Har også hørt at man kan få ms av den...

Helsemyndihetene tror at det kommer til å dø 500 mennesker i norge av den, er det egentli noen såm vet hvor mange såm dør av vanlig influensa hvert år?
Jeg mener og tror at de såm ikke er i risikogruppen klarer denne influensan like bra såm en vanlig influensa.
Her jeg bor er de veldi mye av det, men ingen er døde eller havnet på sykhuse av den..
å ikke fatter jeg vitsen med å ta vaksina når du likevell kan bli smitta, du kan jo faktisk få svineinflu flere ganger.

DET er iallefall ikke sant...

Er vell lege du kanskje? du er iallefall skråsikker på at du vet alt best!!

Vil ikke ta den. 40-45% effektiv, bivirkninger i dagesvis. For en influensa? Nei takk.

Men når det er sagt, så ville jeg nok tatt den om jeg var i en risikogruppe.

ORIGINAL: VR

Vil ikke ta den. 40-45% effektiv, bivirkninger i dagesvis. For en influensa? Nei takk.

Men når det er sagt, så ville jeg nok tatt den om jeg var i en risikogruppe.

Det er jeg enig i...

Har dere tadd den? Nei, men skal det siden jeg jobber i helsevesenet, og er sykepleierstudent. Venter bare på ny ladning til kommunen.
Har dere gjidd den til barna deres? Kun til minsten som er i risikogruppa. Eldstegutten vår har ikke tatt den, og skal heller ikke ta den.
Dere som er gravid har dere tadd den? Er ikke gravid, og er glad jeg dermed slipper å ta den avgjørelsen.
Hvorfor har dere tadd den/ hvorfor har dere ikke tadd den? Tar den kun pga jobb og skole.

Hva synes dere egentli om den? Er veldig skeptisk til den.

Eldste sønnen min, mannen min og jeg har tatt den. Mellomste skal ta den til uka, og minste får forhåpentligvis den for eggeallergikere.. Jeg legger min lit i myndighetenes anbefalinge. Tenker også at jeg heller lever med eventuelle senbivirkninger på både meg og mine enn at noen skulle gått bort grunnet at vi ikke fulgte anbefalingene..

Har dere tadd den? Ja, for mange uker siden
Har dere gjidd den til barna deres? Ja
Dere som er gravid har dere tadd den? Ja, som sagt...
Hvorfor har dere tadd den/ hvorfor har dere ikke tadd den? Fordi jeg er i risikogruppen og babyen er i risikogruppen. Derfor har vi valgt å vaksinere alle i familien slik at babyen er mest mulig beskyttet. Jeg er veldig fornøyd med vårt valg!

Hva synes dere egentli om den? Personlig skulle jeg ønske svineinfluensaen ikke fantes. Men, man må forholde seg til realitetene i verden. Og da er jeg i alle fall glad vi kan beskytte oss mot den.

Det er iallefall MYE mindre kvikksølv i svineinfluensavaksinen enn i MMR vaksinen feks..
Og MMR vaksinen får jo de aller fleste barn i Norge i dag..!

Back
Topp