svineinfluensa vaksinen?

JessLe

Forelsket i forumet
Noen spm fra meg, bare lurer [:D]

Har dere tadd den?
Har dere gjidd den til barna deres?
Dere som er gravid har dere tadd den?
Hvorfor har dere tadd den/ hvorfor har dere ikke tadd den?

Hva synes dere egentli om den?

ORIGINAL: frk09

Har dere tadd den? ikke enda
Har dere gjidd den til barna deres? ja
Dere som er gravid har dere tadd den? hadde tatt den om jeg var gravid
Hvorfor har dere tadd den/ hvorfor har dere ikke tadd den? har ingen grunn til ikke å stole på helsevesenet!!!

Hva synes dere egentli om den? vi er heldige som bor i et rikt land og får tilbudet om den!

Ingen av oss som har tatt den og kommer ikke til å gjøre det heller. Ingen av oss som har sykdom fra før av. Er mer skeptisk til vaksinen, enn å få influensaen. Hører jo så mye rart om den vaksina!

Har dere tadd den? nopp
Har dere gjidd den til barna deres? nopp
Dere som er gravid har dere tadd den? er ikke gravid
Hvorfor har dere tadd den/ hvorfor har dere ikke tadd den? Tar den ikke fordi jeg stoler ikke helt på den og den er blitt så lite testet ut, vet ikke hva konsekvensene blir for den senere i livet

Hva synes dere egentli om den? For å vær ærlig så synst jeg ikke så mye om den, men alikevell så vet så er jeg litt i tvil om jeg skal ta den eller ikke og ikke minst gi den til littla..

vi har tatt den, alle mann. Kjenner mange som har tatt den!! [:)]

Har dere tadd den? ja
Har dere gjidd den til barna deres?ja
Dere som er gravid har dere tadd den? ikke gravid men hadde tatt da å
Hvorfor har dere tadd den/ hvorfor har dere ikke tadd den? jeg er i risiko

Har dere tadd den? Jepp
Har dere gjidd den til barna deres? Jepp
Dere som er gravid har dere tadd den? Er ikke gravid, men den eneste i familien vår som er gravid nå (min svigerinne har tatt den)
Hvorfor har dere tadd den/ hvorfor har dere ikke tadd den? Leonora fikk den på grunn av sin astma. Jeg tok den fordi jeg jobber i helsevesenet.

Hva synes dere egentli om den? Helt topp at forskere har nok kunnskap til å lage en vaksine som beskytter oss[:)]

Jeg forstår ikke helt hvorfor gravide tar den??
Det sies jo at ufødte barn er beskyttet i magen for sykdommer...

Har dere tadd den?
Jeg har tatt den.
Har dere gjidd den til barna deres?
Dere som er gravid har dere tadd den?
Jepp. 2 1/2 uke før jeg fødte tok jeg den.
Tok den kun pga babyen min etter samtale med overlege på sykehuset. Denne måten kunne Tiril
få litt motstand mot denne influensaen uten direkte å få vaksine inn i sin egen kropp... men få litt fra min kropp i stedet for.

Jeg ville aldri tatt den bare for min egen skyld egentlig. Blir sjeldent syk og sambo har hatt 2 influensaer i høst uten at jeg har blitt syk... selv om jeg var høygravid.

Har dere tadd den? ja

Har dere gjidd den til barna deres? ja

Dere som er gravid har dere tadd den? ja

Hvorfor har dere tadd den/ hvorfor har dere ikke tadd den? for det er det helse norge og verdens helseorganisasjon anbefaler, om noe skulle skje (spes med Marcus) vis han fikk svineinfluensa så hadde jeg aldri tillgitt meg selv for og gå imot det ene de anbefaler.

Hva synes dere egentli om den? er veldig redd så klart for at det skal skje noe, og liker ikke att vi må ta ett sånt valg mer vet kan jeg ikke si.

Jeg forstår ikke helt hvorfor gravide tar den??
Det sies jo at ufødte barn er beskyttet i magen for sykdommer...

Mamma hadde kusma da hun var 7mnd på vei med meg... og jeg har vel strengt tatt adhd... så atte... beskyttet og beskyttet. Min Tiril har da fått i seg antistoffer mot sykdommen fra hun var i magen og nå under amming. Så hun er jo da beskyttet litt på utsiden også.. etter noe jeg tok mens hun var på innsiden.

ORIGINAL: neselo

Ingen av oss som har tatt den og kommer ikke til å gjøre det heller. Ingen av oss som har sykdom fra før av. Er mer skeptisk til vaksinen, enn å få influensaen. Hører jo så mye rart om den vaksina!

Sign.[:)]

jeg har tatt den på grunn av at jeg jobber i helsevesnet... men kor bra det va å ta den er noe annet... har vært sykemeldt sia jeg tok den... fikk vanvittige reaksjoner på den...

kommer ikke til å ta den på barna... ønsker ikke de skal gå igjennom det samme som meg...

Har dere tadd den? Har tatt den
Har dere gjidd den til barna deres? JA
Dere som er gravid har dere tadd den? ...
Hvorfor har dere tadd den/ hvorfor har dere ikke tadd den? Pga at jeg går på cellegift og får lavt imunforsvar av det så hadde jeg ikke mye valg.

Hva synes dere egentli om den? Regner med helsevesenet har kontrollen. Velger å stole på dem.

Har dere tadd den? Jepp!
Har dere gjidd den til barna deres? Ja!
Dere som er gravid har dere tadd den? Er ikke gravid..
Jeg har tatt den for å beskytte veslejenta mi og lillebroren min som er i risikogruppa.

Synes det er bra at den er laget for å beskytte mot svineriet.

Jeg og gutten min på 17 mnd har tatt den. Tja, vet ikke helt hva jeg syns om at han skal ta den igjen (han skal ta to ganger). Litt skeptisk etter forrige gang..[&:]

Dere såm sier at dere velger å stole på helsevesnet, så dere ikke nyheten for litt siden?
Der de sa at de anbefalte alle å ta den, MEN de viste ikke hvilke bivirkninger eller senskader såm kunne kåmme av den...
Der sies jo at det er kvikksølv i den å det kan gi lammelser.. Har også hørt at man kan få ms av den...

Helsemyndihetene tror at det kommer til å dø 500 mennesker i norge av den, er det egentli noen såm vet hvor mange såm dør av vanlig influensa hvert år?
Jeg mener og tror at de såm ikke er i risikogruppen klarer denne influensan like bra såm en vanlig influensa.
Her jeg bor er de veldi mye av det, men ingen er døde eller havnet på sykhuse av den..
å ikke fatter jeg vitsen med å ta vaksina når du likevell kan bli smitta, du kan jo faktisk få svineinflu flere ganger.

Hva av det er ikke sant?
Du må nesten motargumentere det jeg "lyver" om da....

Dere såm sier at dere velger å stole på helsevesnet, så dere ikke nyheten for litt siden?
Der de sa at de anbefalte alle å ta den, MEN de viste ikke hvilke bivirkninger eller senskader såm kunne kåmme av den...
Der sies jo at det er kvikksølv i den å det kan gi lammelser.. Har også hørt at man kan få ms av den...

Helsemyndihetene tror at det kommer til å dø 500 mennesker i norge av den, er det egentli noen såm vet hvor mange såm dør av vanlig influensa hvert år?
Jeg mener og tror at de såm ikke er i risikogruppen klarer denne influensan like bra såm en vanlig influensa.
Her jeg bor er de veldi mye av det, men ingen er døde eller havnet på sykhuse av den..
å ikke fatter jeg vitsen med å ta vaksina når du likevell kan bli smitta, du kan jo faktisk få svineinflu flere ganger.

Kan du henvise til en link? Nyhetsoppslag eller liknende?

ORIGINAL: AB

Kan du henvise til en link? Nyhetsoppslag eller liknende?

Jeg skal se om jeg finner den!

Back
Topp