Svineinfluensa-vaksine

jenny77

Forelsket i forumet
Jeg lurer på hva dere andre her tenker om svineinfluensa-vaksinen. Jeg er ikke gravid enda, og derfor ikke i en risikogruppe. Jeg har blitt anbefalt av legen min å ta den, men det er jo ingen av de stedene i hjembygda mi som ønsker å prioritere meg (og evt min gruppe likesinnede).
Men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke helt har fått med meg hvorfor det er så farlig for gravide å få denne influensaen. Er det noen andre her i samme situasjon som kan gi meg litt informasjon?
Går det bare utover meg hvis jeg er syk, eller skjer det noe med fosteret? Og hva i tilfelle? Hvor stor er dødeligheten blant gravide? Jeg er nok i en jobb hvor jeg lett kan bli smittet, en småbarnsavd ved en barnehage.
Jeg ønsker å holde "prøvinga" for meg selv, til jeg er noen måneder på vei, eller folk skjønner det selv. Så det er lite aktuelt å si fra på jobben at jeg trenger fri for å ta en vaksine.. Er liksom ikke så lett alltid det her[8|]

Håper virkelig noen kan hjelpe meg med dette her, for med de svarene jeg har fått til nå, har jeg mest lyst til å bare droppe hele vaksina!!

vet ikkje jeg men lurer på det samme så hjelper deg å dytte[:D]

ganske vanlig å vaksinere seg da, vi blir oppfordret til å gjøre det på min jobb. jobber i bhg.

men vanskelig valg uansett! gjør det som passer deg selv best, jeg hadde nok vaksinert hele familien med en gang om vi hadde fått.

Det er jo gravide etter som har fullført 1 trisemester som er i faresonen så jeg ser ingen grunn til å informere alle om dette. Hverken leger eller annet helsepersonall, hvertfall når du ikke har lyst til det.
Den dagen du er gravid så stiller jo saken seg annerledes.

Back
Topp