Svineinfluensa vaksine er sunt...*link til vg*

Om folk i det hele tatt hadde satt seg inn hva slags bivirkninger man får av vaksinen OG SVINEINFULENSAEN. Som rgel kan man få de samme bivirkningene ved vaksninen men i MYE MINDRE grad enn av selve infulensaen.

Og man kan faktisk reagere på tamiflu også, tenk på alle de dritt tablettene vi får i oss i løpet av et helt liv, merk: Noen av tablettene gir også bivirkninger som ikke går tilbake selv ved slutt av tablettene.

Nei herregud vi må slutte å leve, vi kan jo tross alt dø....

Jeg har tatt vaksinen og mener det er RETT VALG for meg og min unge!!!!
 
ORIGINAL: Refleksheks

ORIGINAL: kolibri

Er det sånn at folk tror myndighetene er i mot dere eller? konspirasjon mot menneskeheten så vi forgifter dem med en vaksine?
omg..
hva med å ha litt tillit til de foka som gjør jobben sin?
oki så får man bivirkninger av vaksinen, det gjorde datteren min og med den ordinære vaksinasjonsprogrammet..og så? er flott at kroppen reagerer og jobber mot sykdommen. Da slipper man i hvertfall å få sykdommen for fullt.

Så slapp litt av, av så mange som får vaksinen er det utrolig få som blir alvorlig syke av det..
Er ikke si
kkert akkuratt du dør av svineriet, men hjelpes så mye oppstyr det skal bli av at myndighetene prøver å motarbeide smitte[8|]


Det JEG reagerer på er at denne vaksinen frontes som noe ALLE i HELE Norge MÅ ha for å overleve vinteren (og de 3 neste årenes influensasesong for den saks skyld)
Presset har blitt tilnærmet slik at er du gravid og IKKE tar vaksinen, så kommer du til å stryke med. DET reagerer jeg sterkt på!
HVORFOR skal en eneste gravid kvinnes dødsfall (døde 3 uker etter fødsel) være TALL nok til å få et helt gravid`folk til å frykte for livet?
Det er noe med dimensjonene her som for meg er stikk i strid med alt jeg tror på.
Det er SVÆRT få som blir ALVORLIG syke av SI - av de 18 omkomne så er 16 av dem i risikogrupper.
Så HVORFOR skal DET gjøre at alle småbarnsforeldre frykter for sine barns liv?
HVORFOR er det slik at gravide kvinner sier "Heller få et sykt barn (bivirkning av vaksine) - enn at mannen min skal leve livet UTEN meg - fordi jeg kommer til å DØ hvis jeg ikke tar vaksinen"...

For 99,99 % av oss - så vil vi takle denne influensaen HELT fint!!
HVOFOR skal man identifisere seg med den ørlille gruppen det IKKE går fint for?
Det er noe med det PRESSET - den skremselen - og den personifiseringen av de FÅ ofrene (som får antall døde til å virke LANGT høyere) ...





Enig med deg!
Det at vi BØR gjøre det, det får meg til å bakke unna enda mer...
Får helt noia når jeg ikke vet hva jeg går til...


Samboeren min sa i går at han hadde lest/hørt at nå var influensaen på topp, og ville nå bare roe seg mer og mer ned.....
Har ingen kilder, men håper det stemmer[;)]
 
husk alt jeg skriver angående dette er mine tanker rundt det, jeg er ikke lege.
 
du skrev ogsâ svaert fâ blir alvorlig syk, noe som blir litt feil iom det er antall meget gravide som fôrte til oppmuntringen til vaksinering av gravide.

Medisinske eksperter har fortalt oss at gravide kvinner er mer sårbare for komplikasjoner etter å ha fått viruset, sier hun.
- Av den grunn vil de være blant de prioriterte for å få vaksine først når svineinfluensavaksinen blir tilgjengelig senere denne måneden, sier hun.


Kilde

Det gjelder også gravide kvinner ettersom de er en spesielt utsatt gruppe, noe overlegen ved Folkehelseinstituttet har tidligere påpekt.
- De bør vaksinere seg av både hensyn til seg selv, fordi de har åtte ganger større risiko for å bli alvorlige syke, bli lagt på sykehus og i verste fall dø – og av hensyn til fosteret for da vil det være beskyttet det første halve leveåret når det er født, sa Iversen til Nettavisen.


Det sies ikke , DU VIL Dô OM DU IKKE VAKSINERER DEG, det sier du er i en risikogruppe og bôr velge utifra dette.

Sâ er spôrsmâlet , er du en medisinsk ekspert? Jeg velger nemlig â hôre pâ disse fremfor personer i gruppen vaksineskremselpropogandaverdengârunderi2012
 
ORIGINAL: Refleksheks

ORIGINAL: tuslerusle

du skrev ogsâ svaert fâ blir alvorlig syk, noe som blir litt feil iom det er antall meget gravide som fôrte til oppmuntringen til vaksinering av gravide.

Medisinske eksperter har fortalt oss at gravide kvinner er mer sårbare for komplikasjoner etter å ha fått viruset, sier hun.
- Av den grunn vil de være blant de prioriterte for å få vaksine først når svineinfluensavaksinen blir tilgjengelig senere denne måneden, sier hun.


Kilde

Det gjelder også gravide kvinner ettersom de er en spesielt utsatt gruppe, noe overlegen ved Folkehelseinstituttet har tidligere påpekt.
- De bør vaksinere seg av både hensyn til seg selv, fordi de har åtte ganger større risiko for å bli alvorlige syke, bli lagt på sykehus og i verste fall dø – og av hensyn til fosteret for da vil det være beskyttet det første halve leveåret når det er født, sa Iversen til Nettavisen.


Det sies ikke , DU VIL Dô OM DU IKKE VAKSINERER DEG, det sier du er i en risikogruppe og bôr velge utifra dette.

Sâ er spôrsmâlet , er du en medisinsk ekspert? Jeg velger nemlig â hôre pâ disse fremfor personer i gruppen vaksineskremselpropogandaverdengârunderi2012
Er du en medisinsk ekspert?


Nei SELVSAGT ikke - men man trenger ikke være en fanatisk konspirasjonsteoretiker for å tvile på denne vaksinen og VIKTIGHETEN av den.
OG det faktum at vaksinen er svært lite utprøvd, OG at flere land tilbyr EGNE vaksiner til gravide.
Som jeg har sagt tidligere.... Dette er ingen gravidpest - hvor mange er ikke gravide til enhver tid i Norge.
Selvsagt har ingen sagt "Du DØR om du ikke tar den" - men mediadekningen, alt skrivet man har fått i posten, tlf hjem til foreldre med babyer under 6 mnd som STERKT oppfordres til å ta den osv osv - er et pressmiddel som få står imot.
Selv om antall smittede har EKSPLODERT (sies det) - så har dødstallet holdt seg stabilt...


 
Pressmiddel? Det heter anbefalinger. Jeg er veldig takknemmelig for at det blir utarbeidet en vaksine som kan beskytte oss mot denne pandemien. Skjønner ikke hvorfor dere klager over en vaksine dere ikke vil ta...la være å ta den da! Ingen som tvinger dere[:)] Du er veldig opptatt av dødstallet, det sier ingenting om hvor mange som blir alvorlig syke av denne influensaen.
 
Jeg prøver å se for meg følgende; hva hadde skjedd med bebissen i magen hvis JEG hadde tatt vaksina og blitt så syk som denne personen? Er jo ingen som kan spør bebissen hvordan den har det...
 
ORIGINAL: Grete71

Jeg prøver å se for meg følgende; hva hadde skjedd med bebissen i magen hvis JEG hadde tatt vaksina og blitt så syk som denne personen? Er jo ingen som kan spør bebissen hvordan den har det...

 
Hva skjer med baby i magen om man blir alvorlig syk av SI? Da får man høy feber, noe som gir høy hvilepuls. Dårlig almennetilstand, mindre væske og ernæring inntaes. Ikke bra for en liten spire det heller.
Ubehagelige symptomer denne damen fikk. Men jeg tror nok den lille i magen hadde klart seg selv om mor hadde hatt høy hvilepuls og var svimmel i noen dager. Ikke for å bagatelisere denne situasjonen, men vi må huske at dette er en av svært får reaksjoner i forhold til hvor mange som er vaksinert. De aller fleste får bare de vanlige bivirkningene, som ømhet rundt stikket og litt feber.
Media elsker å skremme oss[:)] (Både når det gjelder SI og vaksina)
 
ORIGINAL: Chelsea.

ORIGINAL: Grete71

Jeg prøver å se for meg følgende; hva hadde skjedd med bebissen i magen hvis JEG hadde tatt vaksina og blitt så syk som denne personen? Er jo ingen som kan spør bebissen hvordan den har det...


Hva skjer med baby i magen om man blir alvorlig syk av SI? Da får man høy feber, noe som gir høy hvilepuls. Dårlig almennetilstand, mindre væske og ernæring inntaes. Ikke bra for en liten spire det heller.
Ubehagelige symptomer denne damen fikk. Men jeg tror nok den lille i magen hadde klart seg selv om mor hadde hatt høy hvilepuls og var svimmel i noen dager. Ikke for å bagatelisere denne situasjonen, men vi må huske at dette er en av svært får reaksjoner i forhold til hvor mange som er vaksinert. De aller fleste får bare de vanlige bivirkningene, som ømhet rundt stikket og litt feber.
Media elsker å skremme oss[:)] (Både når det gjelder SI og vaksina)
 
ORIGINAL: Chelsea.

ORIGINAL: Grete71

Jeg prøver å se for meg følgende; hva hadde skjedd med bebissen i magen hvis JEG hadde tatt vaksina og blitt så syk som denne personen? Er jo ingen som kan spør bebissen hvordan den har det...


Hva skjer med baby i magen om man blir alvorlig syk av SI? Da får man høy feber, noe som gir høy hvilepuls. Dårlig almennetilstand, mindre væske og ernæring inntaes. Ikke bra for en liten spire det heller.
Ubehagelige symptomer denne damen fikk. Men jeg tror nok den lille i magen hadde klart seg selv om mor hadde hatt høy hvilepuls og var svimmel i noen dager. Ikke for å bagatelisere denne situasjonen, men vi må huske at dette er en av svært får reaksjoner i forhold til hvor mange som er vaksinert. De aller fleste får bare de vanlige bivirkningene, som ømhet rundt stikket og litt feber.
Media elsker å skremme oss[:)] (Både når det gjelder SI og vaksina)

Her tar du i hvert fall helt feil. Ja man KAN få feber, men man behøver ikke. Det du beskriver her er når man blir skikkelig syk, ikke som de ALLER FLESTE; de får en mild influensa. Slik som du beskriver SI så blir alle skikkelig dødssyke av dette, mens det jo faktisk er helt motsatt.
 
ORIGINAL: Grete71

ORIGINAL: Chelsea.

ORIGINAL: Grete71

Jeg prøver å se for meg følgende; hva hadde skjedd med bebissen i magen hvis JEG hadde tatt vaksina og blitt så syk som denne personen? Er jo ingen som kan spør bebissen hvordan den har det...


Hva skjer med baby i magen om man blir alvorlig syk av SI? Da får man høy feber, noe som gir høy hvilepuls. Dårlig almennetilstand, mindre væske og ernæring inntaes. Ikke bra for en liten spire det heller.
Ubehagelige symptomer denne damen fikk. Men jeg tror nok den lille i magen hadde klart seg selv om mor hadde hatt høy hvilepuls og var svimmel i noen dager. Ikke for å bagatelisere denne situasjonen, men vi må huske at dette er en av svært får reaksjoner i forhold til hvor mange som er vaksinert. De aller fleste får bare de vanlige bivirkningene, som ømhet rundt stikket og litt feber.
Media elsker å skremme oss[:)] (Både når det gjelder SI og vaksina)

Her tar du i hvert fall helt feil. Ja man KAN få feber, men man behøver ikke. Det du beskriver her er når man blir skikkelig syk, ikke som de ALLER FLESTE; de får en mild influensa. Slik som du beskriver SI så blir alle skikkelig dødssyke av dette, mens det jo faktisk er helt motsatt.

 
Jeg skrev hva skjer OM man blir alvorlig syk av SI. Jeg har aldri beskrevet at alle blir "skikkelig dødssyke" av "dette"... De fleste får det i en mild form, men mange blir også alvorlig syke.
 
ORIGINAL: Refleksheks

ORIGINAL: Chelsea.

ORIGINAL: Refleksheks

ORIGINAL: tuslerusle

du skrev ogsâ svaert fâ blir alvorlig syk, noe som blir litt feil iom det er antall meget gravide som fôrte til oppmuntringen til vaksinering av gravide.

Medisinske eksperter har fortalt oss at gravide kvinner er mer sårbare for komplikasjoner etter å ha fått viruset, sier hun.
- Av den grunn vil de være blant de prioriterte for å få vaksine først når svineinfluensavaksinen blir tilgjengelig senere denne måneden, sier hun.


Kilde

Det gjelder også gravide kvinner ettersom de er en spesielt utsatt gruppe, noe overlegen ved Folkehelseinstituttet har tidligere påpekt.
- De bør vaksinere seg av både hensyn til seg selv, fordi de har åtte ganger større risiko for å bli alvorlige syke, bli lagt på sykehus og i verste fall dø – og av hensyn til fosteret for da vil det være beskyttet det første halve leveåret når det er født, sa Iversen til Nettavisen.


Det sies ikke , DU VIL Dô OM DU IKKE VAKSINERER DEG, det sier du er i en risikogruppe og bôr velge utifra dette.

Sâ er spôrsmâlet , er du en medisinsk ekspert? Jeg velger nemlig â hôre pâ disse fremfor personer i gruppen vaksineskremselpropogandaverdengârunderi2012
Er du en medisinsk ekspert?


Nei SELVSAGT ikke - men man trenger ikke være en fanatisk konspirasjonsteoretiker for å tvile på denne vaksinen og VIKTIGHETEN av den.
OG det faktum at vaksinen er svært lite utprøvd, OG at flere land tilbyr EGNE vaksiner til gravide.
Som jeg har sagt tidligere.... Dette er ingen gravidpest - hvor mange er ikke gravide til enhver tid i Norge.
Selvsagt har ingen sagt "Du DØR om du ikke tar den" - men mediadekningen, alt skrivet man har fått i posten, tlf hjem til foreldre med babyer under 6 mnd som STERKT oppfordres til å ta den osv osv - er et pressmiddel som få står imot.
Selv om antall smittede har EKSPLODERT (sies det) - så har dødstallet holdt seg stabilt...



Pressmiddel? Det heter anbefalinger. Jeg er veldig takknemmelig for at det blir utarbeidet en vaksine som kan beskytte oss mot denne pandemien. Skjønner ikke hvorfor dere klager over en vaksine dere ikke vil ta...la være å ta den da! Ingen som tvinger dere[:)] Du er veldig opptatt av dødstallet, det sier ingenting om hvor mange som blir alvorlig syke av denne influensaen.


Så du vil ikke kalle det press når man kontaktes og oppfordres så sterkt på flere områder?
Ja, selvsagt bryr man seg om dødstallet - og det er interessant - FORDI;
Det er døden som har vært det skisserte skrekkscenarioet [;)] 
Det sier ENDA mindre noe om ALLE dem som faktisk takler denne heeelt uuuudmerket [;)]



 
Det skisserte skrekkscenarioet? Jeg orker ikke å la media påvirke meg så mye... Jeg tenker på meg og mine rundt meg. Jeg er ikke redd for at SI skal drepe meg, men jeg ønsker ikke at jeg eller noen av mine skal bli alvorlige syke av denne influensaen. Derfor vaksinerte jeg meg, pga at jeg ble anbefalt det, ikke presset til det[:)] En stor prosentandel takler influensaen bra, men de aller aller fleste takler vaksinen helt fint også. Ingen medikamenter er uten bivirkninger. Vi vet ikke langtidsvirkingene av alle medikamenter..
 
ORIGINAL: Refleksheks

"Orker ikke la media påvirke meg så mye" ...
Hehe, jeg tror man må være en gråstein eller en døvblind - om man kan unngå alle avisforsider, nyheter på tv, nettet, skriv fra helsestasjonen, temaer på sv.skapskontroller, spm fra venner/familie osv osv. Man kommer jo ikke unna det.
Jeg tror ikke man går upåvirket hen i disse dager.
Sier ikke at det er et press - hvor legen står med sprøyta i den ene hånden og kniven i den andre.

Men - det har ikke blitt FREMSTILT i særlig grad som noe de ALLER fleste klarer fint.
Død og elendighet har preget nyhetsbildet. HVOR leger, FHI, helsemyndigheter har advart og OPPFORDRET STERKT til at alle skal ta vaksinen.
Det ER et press når det blir så massivt.

Jeg bryr meg også om meg og mine, derfor lar jeg VÆRE å ta den [;)] 

 
Amen[:)]
 
Ringte HS for å gjøre om på avtalen vi har pga sykdom, da sier hu som tar tlf (som ikke har noe utdannelse innen helse what so ever): Dere MÅ vaksinere dere!!!  Vi MÅ ingenting vi, svarte jeg da. Vi anbefaler alle å vaksinere seg. Ja å anbefale er en ting, men å si at noen MÅ er noe annet, samtidig så betyr de anbefalningene svært lite for meg, og hvem er VI? sa jeg. Nå syns jeg du er uansvarlig, folk dør av dette, sier kjerringa. Du skal holde meningene dine for deg selv du, og når du har så dårlige, lite pedagogiske virkemidler å ta i bruk så burde du holde deg til det som faktisk er jobben din, nemlig arkivering og registrering på data[:@] Samtidig har vi hatt influensa i hus i 3 uker nå, og vi klarer oss veldig bra. Men testa blir vi jo ikke, så da kan det jo ikke være så farlig. Nei greit var alt jeg fikk i retur da, og først da fikk jeg ny time. Hu skl få høre det når vi kommer dit for jeg syns de trur de kan si og gjøre hva de vil. Ikke spurte jeg om råd heller. Og ja, jeg er krass, jeg behandler ikke brukere slik og blir irritert over hvordan folk innen helse kan finne på å snakke til folk. Man skal trå veldig forsiktig rundt enkelte og respektere folk, både når det gjelder meninger og livsyn.
 
ORIGINAL: Årolilja

Først så fikk vi koppervaksine. Bivirkningene fra den vaksinen var bla polio. Så da laget man en poliovaksine! Kroppen kommer i krysspress og får ikke renset ut sykdommer og avfall. Hva skjer så da? Du får flere sykdommer, kroniske sykdommer og tar mer medisiner som demper smerten du kjenner men det fjerner ikke problemet. Man kjører med brekket på. Og kan gå i kjellern.

Man kan få lagtidsbelastninger som ofte er knyttet til fordøyelsen. Krohns bla, kommer av meslinger som har gått inn i kroppen igjen istedenfor ut, pga krysspress. Gjentatt UVI, infeksoner i lunge og hals osv...
Så bedøver vi det med en ektra dose antibiotika mot smerten..igjen krysspress, kroppen orker ikke mer og du får kronisk halsbetennesle som jeg hadde og tar mandlene. Ja, smerten i mandlene er borte, men ikke årsaken!
Tenk etter ,det er logisk!

Det er hvertfall skumlere å ta vaksninen enn å la være. Når man får hoven arm, feber, betent vaksinestikk er det fordi kroppen ikke vil ha det. Grunnen til at man skal vente i 20 min etter vaksinen er fordi man kan fa Anafylaktisk sjokk og barnet kan gå i koma.

De som blir akutt trøtte etter vaksinen, det er fordi vaksinen bedøver deg. "Det gikk heeelt fin å ta vaksinen altså, xxx bare sov i mange timer etterpå" Ja - kjempe bra du!! Sikkert sunt!
Barn kan også få "hjernehyl" - at barnet hyler et rat hyl som på en måte kommer fra hjernen, det er fordi vaksinen går rett inn å påvirker hjernen.


Etter du har gitt barnet ditt vaksine så følg med på det i noen mnd fremmover. "hytt og pine" feber (feber uten at vi skjønner hvorfor) kan skyldes at kroppen prøver å få imunforsvaret til å rense ut vaksinen, omigjen og omigjen. Vi gjør det da værre ved å gi barnet febernedsettende for da hemmer vi kroppen i å jobbe. (jeg har gjort akkuratt det samme med jenny)

Når barnet har feber generellt så øker blodtrykket og kroppen renser seg selv og barnet blir raskere bedre. Men selvfølgelig, altforhøy feber må gjøres noe med. Jenny har fått feber kramper tilogmed etter jeg har gitt henne vaksine.

Litt rotete skrevet, men jeg har bare skrevet det fortløpende ettersom jeg kom på det. Tatt vaksine selv vøtt hehe.[8D]
Sikkert ingen som velger å høre på dette siden det ikke er dokumentert (kun av de som har jobbet med vaksineskadde barn), og sikkert ikke "bra nok" grunn til å ikke ta vaksinen for dere. Men det er opp til hver enkelt.

Det finnes masse mere jeg kunne fortalt eller fått andre til å fortelle. Jeg skulle ønske jeg visste alt dette før jeg ga henne vaksine.
Synes det er skummlet jeg også da, jeg vil jo ikke at jenny skal være uheldig å bli hardt rammet av svineinfluensa, hun er jo så liten og kan ha "svakheter" jeg ikke vet om enda, men jeg vil heller ikke at hun skal få disse andre plagene...


Til hun som nevte noe om kreft i tråden her: Det hun "blonde" mente var at kreft kan lettere oppstå pga avfall i svulster som ikke kommer seg unna nettopp pga alt det jeg skrev over om krysspress.

 
 
Jeg er vel en av de FÅ her på Babyverden som er helt enig med deg! Jeg liker ikke vaksiner av noe slag, og de vaksinene barna mine har fått har jeg gitt dem av hensyn til andre! For å ikke bli uglesett på helsestasjonen.. Veldig mye med morskjærlighet å gjøre... (nei...) Og MMR vaksina er bannlyst i huset vårt. Folk kan si hva de vil om den vaksina, men det kom bevis nok for meg for 12år siden, jeg trenger ikke fler...
 
ORIGINAL: Agrestic1

ORIGINAL: Refleksheks

"Orker ikke la media påvirke meg så mye" ...
Hehe, jeg tror man må være en gråstein eller en døvblind - om man kan unngå alle avisforsider, nyheter på tv, nettet, skriv fra helsestasjonen, temaer på sv.skapskontroller, spm fra venner/familie osv osv. Man kommer jo ikke unna det.
Jeg tror ikke man går upåvirket hen i disse dager.
Sier ikke at det er et press - hvor legen står med sprøyta i den ene hånden og kniven i den andre.

Men - det har ikke blitt FREMSTILT i særlig grad som noe de ALLER fleste klarer fint.
Død og elendighet har preget nyhetsbildet. HVOR leger, FHI, helsemyndigheter har advart og OPPFORDRET STERKT til at alle skal ta vaksinen.
Det ER et press når det blir så massivt.

Jeg bryr meg også om meg og mine, derfor lar jeg VÆRE å ta den [;)] 


Amen[:)]

Ringte HS for å gjøre om på avtalen vi har pga sykdom, da sier hu som tar tlf (som ikke har noe utdannelse innen helse what so ever): Dere MÅ vaksinere dere!!!  Vi MÅ ingenting vi, svarte jeg da. Vi anbefaler alle å vaksinere seg. Ja å anbefale er en ting, men å si at noen MÅ er noe annet, samtidig så betyr de anbefalningene svært lite for meg, og hvem er VI? sa jeg. Nå syns jeg du er uansvarlig, folk dør av dette, sier kjerringa. Du skal holde meningene dine for deg selv du, og når du har så dårlige, lite pedagogiske virkemidler å ta i bruk så burde du holde deg til det som faktisk er jobben din, nemlig arkivering og registrering på data[:@] Samtidig har vi hatt influensa i hus i 3 uker nå, og vi klarer oss veldig bra. Men testa blir vi jo ikke, så da kan det jo ikke være så farlig. Nei greit var alt jeg fikk i retur da, og først da fikk jeg ny time. Hu skl få høre det når vi kommer dit for jeg syns de trur de kan si og gjøre hva de vil. Ikke spurte jeg om råd heller. Og ja, jeg er krass, jeg behandler ikke brukere slik og blir irritert over hvordan folk innen helse kan finne på å snakke til folk. Man skal trå veldig forsiktig rundt enkelte og respektere folk, både når det gjelder meninger og livsyn.

 
Var vel ikke på Bryne dette her vel??????? [8D]
 
ORIGINAL: Grete71

ORIGINAL: Agrestic1

ORIGINAL: Refleksheks

"Orker ikke la media påvirke meg så mye" ...
Hehe, jeg tror man må være en gråstein eller en døvblind - om man kan unngå alle avisforsider, nyheter på tv, nettet, skriv fra helsestasjonen, temaer på sv.skapskontroller, spm fra venner/familie osv osv. Man kommer jo ikke unna det.
Jeg tror ikke man går upåvirket hen i disse dager.
Sier ikke at det er et press - hvor legen står med sprøyta i den ene hånden og kniven i den andre.

Men - det har ikke blitt FREMSTILT i særlig grad som noe de ALLER fleste klarer fint.
Død og elendighet har preget nyhetsbildet. HVOR leger, FHI, helsemyndigheter har advart og OPPFORDRET STERKT til at alle skal ta vaksinen.
Det ER et press når det blir så massivt.

Jeg bryr meg også om meg og mine, derfor lar jeg VÆRE å ta den [;)] 


Amen[:)]

Ringte HS for å gjøre om på avtalen vi har pga sykdom, da sier hu som tar tlf (som ikke har noe utdannelse innen helse what so ever): Dere MÅ vaksinere dere!!!  Vi MÅ ingenting vi, svarte jeg da. Vi anbefaler alle å vaksinere seg. Ja å anbefale er en ting, men å si at noen MÅ er noe annet, samtidig så betyr de anbefalningene svært lite for meg, og hvem er VI? sa jeg. Nå syns jeg du er uansvarlig, folk dør av dette, sier kjerringa. Du skal holde meningene dine for deg selv du, og når du har så dårlige, lite pedagogiske virkemidler å ta i bruk så burde du holde deg til det som faktisk er jobben din, nemlig arkivering og registrering på data[:@] Samtidig har vi hatt influensa i hus i 3 uker nå, og vi klarer oss veldig bra. Men testa blir vi jo ikke, så da kan det jo ikke være så farlig. Nei greit var alt jeg fikk i retur da, og først da fikk jeg ny time. Hu skl få høre det når vi kommer dit for jeg syns de trur de kan si og gjøre hva de vil. Ikke spurte jeg om råd heller. Og ja, jeg er krass, jeg behandler ikke brukere slik og blir irritert over hvordan folk innen helse kan finne på å snakke til folk. Man skal trå veldig forsiktig rundt enkelte og respektere folk, både når det gjelder meninger og livsyn.


Var vel ikke på Bryne dette her vel??????? [8D]

 
Nei, sentralt i Telemark[;)] De er over alt[:D]
 
ORIGINAL: Agrestic1

ORIGINAL: Grete71

ORIGINAL: Agrestic1

ORIGINAL: Refleksheks

"Orker ikke la media påvirke meg så mye" ...
Hehe, jeg tror man må være en gråstein eller en døvblind - om man kan unngå alle avisforsider, nyheter på tv, nettet, skriv fra helsestasjonen, temaer på sv.skapskontroller, spm fra venner/familie osv osv. Man kommer jo ikke unna det.
Jeg tror ikke man går upåvirket hen i disse dager.
Sier ikke at det er et press - hvor legen står med sprøyta i den ene hånden og kniven i den andre.

Men - det har ikke blitt FREMSTILT i særlig grad som noe de ALLER fleste klarer fint.
Død og elendighet har preget nyhetsbildet. HVOR leger, FHI, helsemyndigheter har advart og OPPFORDRET STERKT til at alle skal ta vaksinen.
Det ER et press når det blir så massivt.

Jeg bryr meg også om meg og mine, derfor lar jeg VÆRE å ta den [;)] 


Amen[:)]

Ringte HS for å gjøre om på avtalen vi har pga sykdom, da sier hu som tar tlf (som ikke har noe utdannelse innen helse what so ever): Dere MÅ vaksinere dere!!!  Vi MÅ ingenting vi, svarte jeg da. Vi anbefaler alle å vaksinere seg. Ja å anbefale er en ting, men å si at noen MÅ er noe annet, samtidig så betyr de anbefalningene svært lite for meg, og hvem er VI? sa jeg. Nå syns jeg du er uansvarlig, folk dør av dette, sier kjerringa. Du skal holde meningene dine for deg selv du, og når du har så dårlige, lite pedagogiske virkemidler å ta i bruk så burde du holde deg til det som faktisk er jobben din, nemlig arkivering og registrering på data[:@] Samtidig har vi hatt influensa i hus i 3 uker nå, og vi klarer oss veldig bra. Men testa blir vi jo ikke, så da kan det jo ikke være så farlig. Nei greit var alt jeg fikk i retur da, og først da fikk jeg ny time. Hu skl få høre det når vi kommer dit for jeg syns de trur de kan si og gjøre hva de vil. Ikke spurte jeg om råd heller. Og ja, jeg er krass, jeg behandler ikke brukere slik og blir irritert over hvordan folk innen helse kan finne på å snakke til folk. Man skal trå veldig forsiktig rundt enkelte og respektere folk, både når det gjelder meninger og livsyn.


Var vel ikke på Bryne dette her vel??????? [8D]


Nei, sentralt i Telemark[;)] De er over alt[:D]

 
Hehe...
 
Jeg fikk til svar fra dama som tok telefonen, da jeg sa at jeg ikke var sikker på om jeg ville ta den; "gravide blir syke og DØR av dette!" sa hun med streng stemme. "Nei, de KAN bli syke og dø av det" sa jeg da... Eeeh hallo??!!! Det er dèt jeg sier, FHi og helsemyndighetene har vært veldig flinke til å skremme folk til å ta vaksina...[:'(]
 
ORIGINAL: Refleksheks

"Orker ikke la media påvirke meg så mye" ...
Hehe, jeg tror man må være en gråstein eller en døvblind - om man kan unngå alle avisforsider, nyheter på tv, nettet, skriv fra helsestasjonen, temaer på sv.skapskontroller, spm fra venner/familie osv osv. Man kommer jo ikke unna det.
Jeg tror ikke man går upåvirket hen i disse dager.
Sier ikke at det er et press - hvor legen står med sprøyta i den ene hånden og kniven i den andre.

Men - det har ikke blitt FREMSTILT i særlig grad som noe de ALLER fleste klarer fint.
Død og elendighet har preget nyhetsbildet. HVOR leger, FHI, helsemyndigheter har advart og OPPFORDRET STERKT til at alle skal ta vaksinen.
Det ER et press når det blir så massivt.

Jeg bryr meg også om meg og mine, derfor lar jeg VÆRE å ta den [;)] 

 
Gråstein eller døvblind? Har aldri sagt at jeg unngår media, men jeg lar ikke VG-overskrifter påvirke meg, 2 forkjellige ting det.  Jeg kan ikke sitte å diskutere med noen som bare blir usaklig, har andre ting å bruke tiden min på[:)] Man må tåle at noen har andre meninger...
 
Back
Topp