Svindlet på e-bay?

Prikketrusa

Elsker forumet
Jeg bestilte et brudeslør på ebay fra en selger i Kina den 8. mars.
9. mars ble bestillingen merket som sendt. Det stod ikke noe om antatt ankomstdato, men jeg begynner å bli litt bekymra!  Har jeg blitt lurt trill rundt, eller er det vanlig at posten fra Kina tar så lang tid?
Selgeren hadde 99,8% gode tilbakemeldinger, så jeg tenkte det ville gå bra, men nå vet jeg ikke helt...

Det kan ha skjedd en feil har du send mail til selgeren?

Jeg kjøpte en del ting på ebay som ble sendt fra kina 8. mars, og to av tingene fikk jeg i postkassa i dag, men en annen ting kom ca etter en uke, så det varierer veldig! Du har nok ikke blitt svindlet;-)

Jeg har opplevd å vente i godt over en måned på en bitteliten ting. Hvis det går 30dager uten at du mottar noe sender du en mld til selgeren og så ordner det seg nok :)

det kan ta laaang tid før pakken kommer! 

jeg har bestilt myyye fra ebay og noen (heldigvis sjeldne ganger) tar det lang tid, ofte grunnet at pakken ligger hos tollvesenet. 

du kan spørre etter sporingsnummer, ellers så ville jeg bare ha ventet :) det står jo at det kan ta ca. 3-6 uker før du mottar pakken hos de fleste selgerne. 

Miss Claymore! skrev:
Jeg kjøpte en del ting på ebay som ble sendt fra kina 8. mars, og to av tingene fikk jeg i postkassa i dag, men en annen ting kom ca etter en uke, så det varierer veldig! Du har nok ikke blitt svindlet;-)

Ok, så bra. Jeg trodde e-bay var så bombesikkert at svindel nesten ikke skulle forekomme der, så jeg får vel vente litt til...

LittleMonkey skrev:
Jeg har opplevd å vente i godt over en måned på en bitteliten ting. Hvis det går 30dager uten at du mottar noe sender du en mld til selgeren og så ordner det seg nok :)

Får vente til over påske da, viss ikke sløret er kommet så får jeg purre på frøken quingdou668!
Evt blir det bryllup uten slør, det går vel det og...

Det kan brått ta både 2 og 3 uker...

Slettes ikke uvanlig at det kan ta mellom 3-4 uker å få forsendelser derfra, selv om det også kan gå fort.

Har du betalt med PayPal så får du uansett tilbake pengene dine om du aldri mottar varen. Eneste du må gjøre er å kontakte selger i god tid før 30 dager er omme slik at denne får mulighet til å svare deg og deretter melde et krav til PayPal (med samme frist) om du ikke kommer noen vei med selgeren.

Prikketrusa skrev:

Miss Claymore! skrev:

Ok, så bra. Jeg trodde e-bay var så bombesikkert at svindel nesten ikke skulle forekomme der, så jeg får vel vente litt til...

Ebayer et samlingssted for selgere, så joda, svindel kan skje. Bruker du paypal? Ta kontakt om det går mer enn fire uker, så ordner det seg. Det tar fort så lang tid før du får pakken. Snakk med selgeren du, med så høy rating så er de nok VELDIG opptatte av at du skal bli fornøyd:)

Ting fra private o.l. fra Kina har noen ganger tatt 20-30 dager med saktegående post.
Sporet pakke går mye raskere.

Vi har fått pakker fra Kina på 5 dager og andre ganger mye mye lenger tid.
Kan hende den har gått igjennom tollen og da kan det vel ta tid.

Værste fall, så kan ting bli borte i posten.

Har du noe sporing på den?

Hvis tollen har den, og velger å åpne den, kan de finne på å bruke 2 mnd på det.
Normalt skal det gå relativt raskt, men det er ikke alltid sånn.

Bouncing buttplug skrev:

Prikketrusa skrev:

Miss Claymore! skrev:

Ebayer et samlingssted for selgere, så joda, svindel kan skje. Bruker du paypal? Ta kontakt om det går mer enn fire uker, så ordner det seg. Det tar fort så lang tid før du får pakken. Snakk med selgeren du, med så høy rating så er de nok VELDIG opptatte av at du skal bli fornøyd:)

Brukte paypal og betalte med kredittkort... Så håper det går bra uansett...

Jeg fikk noe jeg bestilte 2 mars i dag og før helga. Men man skal vel kontakte ebay etter 30 eller 45 dager..? 

*Prinsessa skrev:
Vi har fått pakker fra Kina på 5 dager og andre ganger mye mye lenger tid.
Kan hende den har gått igjennom tollen og da kan det vel ta tid.

Værste fall, så kan ting bli borte i posten.

Har du noe sporing på den?

Har ikke sporing, nei dette her var et litt spontant kjøp så jeg er egentlig litt spent på hvordan det ser ut i virkeligheten... 

Miriel skrev:
Hvis tollen har den, og velger å åpne den, kan de finne på å bruke 2 mnd på det.
Normalt skal det gå relativt raskt, men det er ikke alltid sånn.

Nei, det er nettopp det. Samboern har hatt et par pakker på tollen som har brukt relativt lang tid. Trodde han ikke kom til å få varen, men jammen dukket den opp.

Back
Topp