Svimmelhet

Dlies

Betatt av forumet
Novemberlykke 2015
Er bare 5+1, men har allerede siden jeg fant ut av graviditeten vært veldig svimmel. Kommer spesielt når jeg reiser meg opp og når jeg går.

Frister ikke mye å dra på jobb for tiden da vi har mange tunge pasienter som skal løftes/forflyttes på, livredd for å svime av midt i et løft...

Har vært hos legen og tatt blodprøver idag, ikke pga. svimmelheten, men regner med de måler blodprosenten så får vel tilbakemelding om den er for lav.

Flere som opplever denne svimmelheten?

Ja! til tider føler jeg meg ganske så "lett" i hodet, og det går litt rundt. Men det er heldigvis ikke hele tiden, :) kanskje det er mangel på væske, og man burde drikke mer? jeg vet jeg kan være dårlig til det noen ganger :sorry:

Ja. Jeg var lett plaget før å men nå tar det helt av enkelte dager :) :)
Jeg svimmler pga lavt blodtrykk normalt. Men nå var det begynnt å stuge litt så håper det snart ligger der det skal :)

Jeg er mye svimmel :) en av mine første tegn faktisk :)

Var værre frem mot uke 6, men fortsett endel svimmel :) håper det går over snart!

Ja, det er normalt å bli litt svimmel nå i starten, jeg er også det, men ikke så ille at jeg føler jeg skal besvime :) Kanskje du kan få tilrettelegging på jobben slik at du slipper unna løftene? Tunge løft er kanskje uansett ikke så lurt nå i starten..?

Ja, det er normalt å bli litt svimmel nå i starten, jeg er også det, men ikke så ille at jeg føler jeg skal besvime :) Kanskje du kan få tilrettelegging på jobben slik at du slipper unna løftene? Tunge løft er kanskje uansett ikke så lurt nå i starten..?

Nja, vet ikke helt. Frykter at jeg da ikke kommer til å bli oppringt når det skal deles ut vakter, er kun tilkallingsvikar pluss en liten 20% helgestilling. Har enda ikke fortalt sjefen om graviditeten. Har fri i påska så skal tenke litt på hva jeg skal gjøre da :) Snakket med legen om dette idag, om det kunne være farlig med tunge løft osv. Legen sa at det ikke skal være noe problem, og at man selvfølgelig må kjenne på kroppen om det kjennes greit ut. Syntes likevel personlig det er litt risikosport når det er såpass tungt arbeid, så vi får se..

Nja, vet ikke helt. Frykter at jeg da ikke kommer til å bli oppringt når det skal deles ut vakter, er kun tilkallingsvikar pluss en liten 20% helgestilling. Har enda ikke fortalt sjefen om graviditeten. Har fri i påska så skal tenke litt på hva jeg skal gjøre da :) Snakket med legen om dette idag, om det kunne være farlig med tunge løft osv. Legen sa at det ikke skal være noe problem, og at man selvfølgelig må kjenne på kroppen om det kjennes greit ut. Syntes likevel personlig det er litt risikosport når det er såpass tungt arbeid, så vi får se..

I min situasjon med 3 sa bak meg har jeg fått streng beskjed om å holde meg unna tunge løft, trening og husarbeid, så jeg er kanskje blitt paranoid :P Men da jeg var gravid med snuppa for 7 år siden fikk jeg også beskjed om å være forsiktig med tunge løft, men kanskje de har snudd på akkurat det og funnet ut at det ikke er noen fare :)

I min situasjon med 3 sa bak meg har jeg fått streng beskjed om å holde meg unna tunge løft, trening og husarbeid, så jeg er kanskje blitt paranoid :P Men da jeg var gravid med snuppa for 7 år siden fikk jeg også beskjed om å være forsiktig med tunge løft, men kanskje de har snudd på akkurat det og funnet ut at det ikke er noen fare :)

Har også hatt 2 SA nå rett før nyttår, med bare en menstrasjon i mellom graviditetene. Så skulle nesten tro at legen skulle anbefalt det samme til meg, iallefall om å ta det rolig på jobb.. Huff!! Nå har jeg ikke lyst å
dra på jobb.. får snakke med sjefen og en annen lege. Skal til kontroll igjen 07 april! Får håpe han er litt mer behjelpelig..

Har også hatt 2 SA nå rett før nyttår, med bare en menstrasjon i mellom graviditetene. Så skulle nesten tro at legen skulle anbefalt det samme til meg, iallefall om å ta det rolig på jobb.. Huff!! Nå har jeg ikke lyst å
dra på jobb.. får snakke med sjefen og en annen lege. Skal til kontroll igjen 07 april! Får håpe han er litt mer behjelpelig..

Da synes jeg du skal ta en prat med legen. Jeg ble også fullt sykemeldt nå de første ukene, kanskje det kunne vært lurt for deg også? Vi er jo i samme situasjon, og jeg synes hvertfall det kan se ut som at det hjelper veldig å ta det med ro denne gangen. Kjedelig å være sykemeldt, men vil jo gjerne at spira skal sitte godt nå.

Da synes jeg du skal ta en prat med legen. Jeg ble også fullt sykemeldt nå de første ukene, kanskje det kunne vært lurt for deg også? Vi er jo i samme situasjon, og jeg synes hvertfall det kan se ut som at det hjelper veldig å ta det med ro denne gangen. Kjedelig å være sykemeldt, men vil jo gjerne at spira skal sitte godt nå.

Ja, hadde følt meg litt tryggere sånn sett. Har kun to vakter nå før jeg tar en uke fri og når jeg kommer fra påskeferie igjen har jeg legetime, så da skal jeg høre om sykemelding. Denne gang skal spirene våre sitte! :)

Jeg jobber nok med det samme som deg! Jeg brukte hjelpemiddler og ringte alltid en kollega ved tunge løft! Jeg holdt ut helt til jeg skulle ut i permisjon! Bruk alle hjelpemidlene dere har tilgjengelig så går nok dette bra! Jeg var i samme situasjon som deg forrige svangerskap! Hadde kun 20% helgestilling og ekstravakter! Snakk med sjefen din! Så får du litt tilrettelegging! Du burde prøve å være i jobb lengst mulig (på et sikkert vis så klart) hvis ikke kommer du til å angre når du får lønn da du går ut i permisjon!:)

Back
Topp