Svimmel

snupsii

Flørter med forumet
Flere som er svimmel?

Holder på å svime av hele tiden og er konstant svimmel, føler som jeg er på en båt....Noen fler? Eller noen som vet hva det kommer av?

Ja har det slik morgen og kveld sammen med ekkel kvalme!!!! emoticon

Kommer av lavt BT, ikke farlig. Men ta det litt mer ro når du skal reise deg opp osv. Er veldig vanlig under svangerskap...

(glemte at sikkert ikke alle skjønte min forkortelse. BT= blodtrykk.)

Hilsen sykepleier mammamoren emoticon

Sånn her også. Svimler i hytt og pine. Har aldri besvimt, så vet ikke om jeg er i nærheten av å besvime:P

Nehh . Er ikke noe svimmel jeg :(

Blodtrykk ja.... Men tror du det blir slik hele svangerskapet da? Kjempe ekkelt å ha d slik hele tiden, svimler for meg når jeg sitter i ro osv så synes det er litt skummelt....

Det trenger ikke å være sånn hele svangerskapet, men noen kan ha det gjennom hele. Men det er ikke farlig, bare litt ubehagelig. Er mindre bra å få for høyt blodtrykk. Lavt blodtrykk er faktisk avlastende for hjertet, men kroppen blir litt sliten og svimmel av minimal blodtilførsel og dermed oksygentilførsel, men kroppen får nok! Får man skikkelig besvimelsestendenser kan man kontakte lege. Det er ikke alltid så mye som kan gjøres, men det man kan gjøre selv er  passe på å få i seg godt med væske og salter. Drikk gjerne farris! Lavt blodtrykk er vanskeligere å behandle enn høyt. Under graviditeten utvider sirkulasjonssystemet i kroppen seg og dette fører som regel til et lavere blodtrykk enn vanlig. Dette er helt normalt i et svangerskap, men noen kan merke det bedre enn andre ved svimmelhet, trøtthet. 

er kjempe svimmel! men går griet hvis jeg spiser og drikker ofte!
tar også Nycomed GRAVID piller og de har en del jern i seg! og det hjelper en del :)

Jeg er ikke direkte svimmel men veldig ofte blir jeg ør i hodet å må sette meg ned. Ganske ubehagelig emoticon

Jeg går rundt og er konstant svimmel hele dagen. Utrolig plagsomt. Orker jo nesten ingenting :-/ Har vært hos legen og blodtrykket var normalt. Men har hørt at svimmelhet kan komme av mye hormoner i kroppen og. Kan jo og være jernmangel. Men håper det blir bedre, og at jeg ikke må gå med det resten av svangerskapet...

snupsii skrev:
Flere som er svimmel?

Holder på å svime av hele tiden og er konstant svimmel, føler som jeg er på en båt....Noen fler? Eller noen som vet hva det kommer av?

Ja, som skrevet over så kommer svimmelheten av lavt blodtrykk. Det er kjempe
ekkelt. Jeg svimmlet noe veldig med nr.1. Besvimte rett som det var. Ta det opp med legen hvis du detter om over alt. Jeg kunne ikke være i jobb når det stod på som værst. Men det kom seg litt etter som månedene gikk. ;)
Masse lykke til. :)

Gunne skrev:
snupsii skrev:
Flere som er svimmel?

Ja, som skrevet over så kommer svimmelheten av lavt blodtrykk. Det er kjempe

ekkelt. Jeg svimmlet noe veldig med nr.1. Besvimte rett som det var. Ta det opp med legen hvis du detter om over alt. Jeg kunne ikke være i jobb når det stod på som værst. Men det kom seg litt etter som månedene gikk. ;)

Masse lykke til. :)

Tusen takk for det :) Får bare ta det virkelig med ro da :)

mammamoren skrev:
Det trenger ikke å være sånn hele svangerskapet, men noen kan ha det gjennom hele. Men det er ikke farlig, bare litt ubehagelig. Er mindre bra å få for høyt blodtrykk. Lavt blodtrykk er faktisk avlastende for hjertet, men kroppen blir litt sliten og svimmel av minimal blodtilførsel og dermed oksygentilførsel, men kroppen får nok! Får man skikkelig besvimelsestendenser kan man kontakte lege. Det er ikke alltid så mye som kan gjøres, men det man kan gjøre selv er  passe på å få i seg godt med væske og salter. Drikk gjerne farris! Lavt blodtrykk er vanskeligere å behandle enn høyt. Under graviditeten utvider sirkulasjonssystemet i kroppen seg og dette fører som regel til et lavere blodtrykk enn vanlig. Dette er helt normalt i et svangerskap, men noen kan merke det bedre enn andre ved svimmelhet, trøtthet. 

Tusen takk for svar :) Roer meg litt ned og tenker at jeg bare må høre på kroppen min og ta det skikkelig med ro da, og satse på at det ikke blir verre hvertfall ;)

Jupp er svimmel og steike gåen i korsryggen! emoticon

Back
Topp